خبر

وام سهام عدالت بانک ملی را چگونه بگیریم؟

وام سهام عدالت بانک ملی را چگونه بگیریم؟

372400 559 - وام سهام عدالت بانک ملی را چگونه بگیریم؟

اقتصاد۲۴– مبلغ وام سهام عدالت برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی ۱۴ میلیون تومان و برای دارندگان سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۷ میلیون تومان است.

در این شیوه سهام عدالت به‌عنوان وثیقه قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند وام سهام عدالت دریافت کنند. همچنین تنها سه بانک وام سهام عدالت می‌دهند و یکی از این بانک‌ها بانک ملی است. شرایط توثیق سهام عدالت بانک ملی چیست؟

اولین سوال این است که چه کسانی می‌توانند با سهام عدالت خود وام بگیرند؟ تمام دارندگان سهام عدالت می‌توانند این وام را دریافت کنند. اما مشروط به اینکه:

– هیچ میزان از سهام خود را نفروخته باشند.

-همه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت کنند، می‌توانند تا سقف هفت میلیون تومان وام دریافت کنند.

-متقاضیان این وام باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و مراحل احراز هویت طی کرده باشند.

– با توقیف سهام و فروش حتی یک سهم از پرتفوی سهام عدالت توسط اشخاصی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، هیچ وامی پرداخت نمی‌شود.

مراحل دریافت وام

اگر فردی بخواهد از بانک ملی وام سهام عدالت را بگیرد، حتما باید در این بانک حساب بانکی باز کند.

مشمولان مستقیم باید بانک ملی را به عنوان کارگزار خود انتخاب کنند.


بیشتر بخوانید: از کدام بانک وام سهام عدالت بگیریم؟


اگرچه عنوان شده مبلغ معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است، اما گویا وامی که بانک ملی به متقاضیان می‌دهد تا سقف ۱۰ میلیون تومان است.

دریافت این این وام، غیرحضوری است و متقاضیان باید برای شروع کار، یکی از اپلیکیشن‌های ایوا (سامانه مخصوص بانک ملی)، بله و شصت را انتخاب کنند.

نکته مهم درباره وام سهام عدالت این است که این وام به صورت نقدی و کارت بانکی نیست و امکان خرج‌کردن آن در همه جا وجود ندارد.

بلکه افرادی که این وام را گرفته‌اند کارت اعتباری دریافت می‌کنند که با آن می‌توانند از فروشگاه‌های افق کوروش، رفاه، وین مارکت و پذیرندگان دستگاه پوز سداد که QR code دارند خرید کنند.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی