عمومیمقالات

برای پاسخ به این سوالات پرطرفدار در مرحله بعدی آماده باشید مصاحبه شغلی

برای پاسخ به این سوالات پرطرفدار در مرحله بعدی آماده باشید
مصاحبه شغلی

من اخیراً به عنوان یک نویسنده و روزنامه‌نگار بازاریابی محتوای آزاد برای یک کنسرت جدید مصاحبه می‌کردم و با یک مشتری جدید بالقوه گپ می‌زدم. تقریباً مصاحبه را تمام کرده بودیم که یکی از سؤالات او مرا غافلگیر کرد، موضوع بزرگی که او تقریباً به عنوان یک فکر بعدی مطرح کرد. اما بلافاصله می دانستم که پاسخ من باعث موفقیت من در مصاحبه می شود یا شکسته می شود. او پرسید، “پس، نظر شما در مورد ChatGPT چیست؟” معنای او واضح بود: چگونه بر آینده صنعت ما به عنوان خلاق تأثیر می گذارد؟ اگر موقعیت را به دست می‌آورم چگونه از آن استفاده می‌کردم یا استفاده نمی‌کردم؟

این یک سؤال پربار بود، زیرا در یک پاسخ این فرصت را داشتم که پیشرو یا عقب‌تر، هیجان‌زده یا محتاط به نظر برسم. پاسخ من بسیار بیشتر از موضع من در مورد این موضوع واحد است. مانند بسیاری از سؤالات مصاحبه، این موضوع خیلی به خود پاسخ مربوط نمی شود، بلکه به چیزی که در مورد نامزد نشان می دهد مربوط می شود.

همانطور که با احتیاط وارد این قلمرو شدم و با پاسخ خود وارد شدم، متوجه شدم که چشم انداز در حال تغییر ما بر سؤالات مصاحبه و فرایندهای درخواست شغل فراتر از موضوع ChatGPT. من تصمیم گرفتم تا بررسی کنم که کاندیداهای شغلی ممکن است بخواهند برای چه سؤالات مصاحبه پرطرفداری پیش از موعد آماده شوند تا به شما اجازه دهم درباره پاسخ خود کمی دقیق تر از زمان من فکر کنید. این چیزی است که کارشناسان منابع انسانی به داوطلبان شغل توصیه می‌کنند برای آن آماده شوند.

تمرکز بر سلامت

“ «مراقبت از خود» واژه‌ای بود که در طول همه‌گیری همه‌گیر، کلمه‌ای بود که برای برخی از ما به نظر می‌رسید که در صورت خود به طبیعت‌گردی و حمام‌های حبابی می‌خندیدیم که وقت نداشتیم در این جنون شرکت کنیم. اما اکنون، خیلی دور از خنده است. کارفرمایانی که برای رفاه کارکنان خود ارزش قائل هستند ممکن است در زمینه‌هایی از جمله حفظ بهبود پیدا کنند.، عملکرد و پیشگیری از فرسودگی شغلی.

جوی پیتمن، خالق منابع انسانی برای فرهنگ، می‌گوید که برای این سؤال آماده باشید: «چگونه تعادل کار و زندگی خود را مدیریت می‌کنید و مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید؟”

“سازمان ها به طور فزاینده ای اهمیت رفاه کارکنان را تشخیص می دهند. استخدام‌کنندگان تعهد خود را به ایجاد یک محیط کاری سالم و حمایت‌کننده با پرسش در مورد تعادل بین کار و زندگی و مراقبت از خود نشان می‌دهند.»

چه زمانی شما به این سؤال یا سؤالات دیگر پاسخ می دهید، پیتمن توصیه می کند که در پاسخ های خود جو زیر را دنبال کنید: آگاه، دوست داشتنی و به یاد ماندنی. برای پاسخ دادن، یک داستان شخصی را به اشتراک بگذارید، با خودآگاهی خود ارتباط برقرار کنید و حتی پاسخ خود را به طور خاص به نقش شغل مرتبط کنید.

به گفته ویلیام، همچنین می‌توانید مطمئن باشید که مصاحبه‌ها کمتر از همیشه رسمی می‌شوند. Stonehouse III، رئیس و یکی از بنیانگذاران Crawford Thomas Recruiting. “عصر جدید مصاحبه ها به طور فزاینده ای محاوره ای تر شده است. ما همچنین در حال حرکت به سمت مصاحبه‌هایی به سبک پانل هستیم که ۵ سال پیش انجام می‌دادیم. با سهولت جلسات مجازی/ویدیویی، شرکت دادن مصاحبه‌گران بیشتری در جلسه برای به دست آوردن احساس واقعی یک نامزد، آسان‌تر از همیشه است. این بدان معناست که می‌توانید کاملاً در مورد پیاده‌روی ناهار که هر روز انجام می‌دهید، یا تمرین مدیتیشن ظهر که باعث می‌شود احساس سازنده‌تر از همیشه کنید، صحبت کنید.

مسیر شغلی شما

در عصر ترک بی سر و صدا و بازار کار رقابتی، مارلا جی آلبرتی، صاحب و دانشمند ارشد I/O و پزشک شرکت Truth Speaks Group LLC و مدیر عملیات منابع انسانی در کلینیک مایو، می‌گوید که سوالات در مورد مسیر شغلی شما در مصاحبه‌ها رو به افزایش است.

«این سؤال‌ها محبوب‌تر شده‌اند، زیرا تقاضا برای کار از راه دور زیاد است، به‌ویژه در مورد هزاره‌ها و نسل Z. مردم اکنون گزینه‌هایی دارند. روزهایی که می توانید طرح بازنشستگی را بفروشید، گذشته است. اگر شرکت‌ها روندها را دنبال نکنند، و آنچه در حال وقوع است، همچنان با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

کیت اسمالکین، معاون ارشد استعداد و مشارکت کارفرمایان در Climb Hire، شاهد مشابهی است. روند سوالات مسیر شغلی در طول مصاحبه ها.

“شرکت ها سوالاتی را می پرسند که بر روی سنجش احتمال ماندن استعدادها متمرکز است. شرکت‌ها استعدادهای جوان را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری می‌بینند و می‌خواهند «چسبندگی» استخدام‌های جدید خود را از بین ببرند. شرکت‌ها می‌خواهند آرزوهای شغلی این گروه‌ها را درک کنند (مثلاً جایی که خودشان را در ۳ تا ۵ سال آینده می‌بینند)… تا ببینند آیا احتمالاً در چند ماه آینده آن‌ها را ترک می‌کنند یا نه. در حالی که این یک مفهوم منسوخ برای شرکت‌ها است که انتظار داشته باشند کارمندان برای همیشه بمانند، آنها می‌خواهند بدانند که سرمایه‌گذاری استعدادشان مقداری بازگشت سرمایه خواهد داشت و به دنبال راه‌هایی برای شناسایی این موضوع در فرآیند مصاحبه خواهند بود.

بنابراین، اگر از شما خواسته شد سوالی مانند “پنج سال دیگر خودت را کجا می بینی؟” یا “چگونه در حال ماندن و سازگاری با روندهای صنعت خود هستید؟” با این نکات آماده باشید:

  • شوق خود را برای یادگیری مادام العمر و توسعه حرفه ای نشان دهید.
  • همه چیز را بلد نباشید.
  • نمونه‌های خاصی از نحوه به‌روز ماندن شما با روندها و فناوری‌های صنعت، مانند شرکت در کنفرانس‌ها، شرکت در دوره‌های آنلاین یا خواندن نشریات مربوطه را برجسته کنید.
  • نشان دهید که در جستجوی دانش و مهارت های جدید برای بهبود عملکرد کاری خود فعال هستید.

چگونه بیماری همه گیر روش کار شما را تغییر داد

وقت آن است که فهرستی از آنچه زندگی کاری همه گیر به شما آموخت و درس هایی که خواهید گرفت از آن زمان پرتلاش و کثیف به بقیه حرفه خود ادامه دهید.

“سوال هوشمندانه دیگری که اخیرا شنیده ام این است: همه گیری چگونه بر روی دید شما از حرفه شما تأثیر گذاشته است؟” استون هاوس III می گوید. او می‌افزاید که این سؤالات مشابه ممکن است ایجاد شود:

  • سوالات ترکیبی/مبتنی بر راه دور در مصاحبه‌ها متداول هستند، مانند «وقتی از راه دور کار می‌کنید چگونه با هم ارتباط برقرار می‌کنید یا روز خود را سازماندهی می‌کنید؟»
  • محیط کاری ایده آل شما چیست؟
  • آیا محیط کار شما در طول همه گیری همه گیر تغییر کرد و چگونه؟
  • آیا این تغییری در موضع شما نسبت به اینکه یک محیط کاری ایده آل چگونه است شما؟
  • سخت ترین بخش سازگاری با محیط جدیدتان چه بود و بیشترین تأثیر مثبت و منفی چه بود؟
  • چه احساسی دارید که بر فرهنگ و حمایت تأثیر گذاشت؟ آیا مجموعه‌های مهارت‌های ارتباطی و/یا فن‌آوری جدیدی برای غلبه بر تغییرات یاد گرفتید؟
  • در هنگام کار از راه دور چقدر با جلسات مجازی و روشن بودن منظم دوربین راحت هستید؟

این یکی از انواع سوالاتی است که می خواهید در مورد آن بسیار صادق باشید. ، زیرا ممکن است بر زندگی روزمره شما در شرکت تأثیر بگذارد. Stonehouse III می‌گوید: “ما امیدواریم که در شرکت‌هایی که برای آنها کار می‌کنیم قرارهای طولانی‌مدت داشته باشیم، بنابراین پاسخ‌های صادقانه و واقعی توسط کاندیداها و مدیران استخدام تضمین می‌کند که همه کاملاً مطلع هستند و می‌توانند برای یافتن مناسب تصمیم بگیرند.”

پیتمن با توجه به هر یک از این روندها و سؤالات دیگری که مطرح می شود، توصیه می کند به یک طرز فکر رشد متمایل شوید. نگرش هر جا که ممکن است در پاسخ های شما. کارفرمایان به طور فزاینده ای به دنبال افرادی هستند که علاقه مند به یادگیری، کنجکاوی در مورد روندها و فناوری های نوظهور هستند و فعالانه درگیر خودسازی هستند. او می‌گوید: با نشان دادن ذهنیت رشد و عطش واقعی برای دانش، نامزدها می‌توانند توانایی خود را برای پیشرفت در محیط‌های پویا و کمک به موفقیت مداوم سازمان نشان دهند.

عکس توسط Monkey Business Images/Shutterstock

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی