عمومی

متخصص راز تغییر آسان عادات را به اشتراک می گذارد خوب — بدون نیاز به اراده

متخصص راز تغییر آسان عادات را به اشتراک می گذارد
خوب — بدون نیاز به اراده

تغییر عادات سخت است.

می دانیم که ممکن است بخواهیم تغییر کنیم. حتی ممکن است بدانیم که واقعاً نیاز به تغییر داریم. اما ما نمی دانیم چگونه یک عادت را تغییر دهیم.

بالاخره، عادت یک پاسخ خودکار، یک رفتار حفظ شده یا یک واکنش عاطفی ناخودآگاه است (اگر will) که ما به طور پیش فرض بدون فکر کردن به آن عمل می کنیم. به یک معنا، این ذهن در حالت خلبان خودکار است.

با قهوه مان به سراغ دونات می رویم. ما بعد از یک روز طولانی روی کاناپه می نشینیم، علیرغم اینکه امروز روزی است که قرار بود بعد از کار ورزش را شروع کنیم. بدون در نظر گرفتن بهترین قصدمان برای زود بیدار شدن، دکمه چرت زدن را می زنیم.

همان الگوهای را تکرار می کنیم. رفتار امروز ما مانند دیروز، روز قبل، هفته قبل و سال قبل از آن.

تغییر عادات اساساً مستلزم برنامه ریزی مجدد حالت پیش فرض ما است. برای انجام این کار، ما فرض می‌کنیم که نیاز به اراده فوق‌العاده یا نظم و انضباط فوق‌انسانی دارد (چیزی که میلیون‌ها نفر از ما از نداشتن آن می‌ترسند). اما اینطور نیست

در واقع، ایجاد تغییرات قدرتمند عادت – نوعی که قدرت تغییر زندگی شما را دارد– کارشناس تغییرات رفتاری و نویسنده پرفروش نیویورک تایمز می‌گوید: به مقدار زیادی نظم یا اراده نیاز ندارد جیمز کلیر .

در طول مصاحبه با لوئیس هاوس، مجری پادکست مدرسه عظمت، Clear راه بسیار موثرتری برای ایجاد عادات جدید برای همیشه به اشتراک گذاشت که مستلزم نظم و انضباط یا نیروی اراده نیست.

میل به تعلق داشتن بر توانایی ما برای ایجاد عادات جدید تأثیر می گذارد 

از نظر روان‌شناختی، انسان‌ها تمایل عمیقی برای تعلق دارند. belong/202202/the-science-behind-our-need-belong”>روانشناسی امروز. در اعماق روان ناخودآگاه ما تمایل ذاتی برای پذیرفته شدن توسط همسالان، محافل اجتماعی و جوامع به طور کلی وجود دارد.

بیشتر ما می خواهیم احساس کنیم که بخشی از چیزی بزرگتر از خودمان هستیم. به همین دلیل عجیب ترین روش برای غلبه بر فرسودگی شغلی است الف> و افزایش شادی کارکنان نیز موثرترین است. اما همین میل به تعلق بر توانایی ما برای تغییر عاداتمان تأثیر می گذارد – برای بهتر یا بدتر.

زمانی که حلقه‌های اجتماعی ما بر رفتار، تصمیم‌گیری‌ها و عادت‌های ما تأثیر می‌گذارند، آنهایی که اطرافمان را احاطه کرده‌ایم تفاوت. و وقتی نوبت به تغییر الگوهای رفتاری و ایجاد عادت‌های جدید می‌رسد، محیط شما (و آن‌هایی که در اطراف شما قرار گرفته‌اید) تأثیر می‌گذارند که ایجاد تغییر عادت بسیار دشوار یا بسیار آسان است.

برای تغییر عادات بدون اراده، وسوسه را از بین ببرید 

نیروی اراده فقط در میان وسوسه لازم است. به عبارت دیگر، وسوسه نیاز به اراده دارد و بنابراین بدون وسوسه، می‌توانید عادت‌ها را بدون اراده تغییر دهید.

ما اغلب به دیگرانی نگاه می کنیم که به طور مؤثر کاری را که می خواهیم انجام دهیم انجام می دهند و فکر می کنیم، “کاش من نظم، اراده یا قوام خود را داشتند.” اما آنچه در واقع برای تغییر آسان یک عادت بیشتر به آن نیاز دارید، هیچ کدام از اینها نیست.

در واقع طبق ScienceDirect، ویژگی غالب کسانی که بیشترین خودکنترلی را از خود نشان می دهند این است که کمترین وسوسه را دارند. آنها کسانی هستند که اطراف خود را با دیگرانی احاطه کرده اند که هدفشان مشترک است و نیاز به اراده را از بین می برند.

محیطی ایجاد کنید که در آن عادت مورد نظر شما عادی باشد 

هرقدر که ممکن است نخواهیم آن را باور کنیم (نباید اعتراف کنیم)، ما تا حد زیادی موجوداتی اجتماعی هستیم که تحت تأثیر اطرافیان خود هستیم ://news.stanford.edu/2019/06/13/examining-peoples-emotions-influenced-others/”>دانشگاه استنفورد.

بنابراین وقتی با دوستی هستیم که می‌خواهد نوشابه دیگری بنوشد، به احتمال زیاد دور دیگر. اما اگر تصمیم گرفتید به بازی بسکتبال برادرزاده خود یا کلاس یوگا بروید یا به لیگ محلی پیکل بال بپیوندید، هیچ وسوسه ای ندارید. و بنابراین در آن موارد، تمرین (و ایجاد) عادت، مثلاً ننوشیدن الکل را بسیار آسان می‌یابید.

در بسیاری از موارد، افراد تغییر عادات را دشوار می دانند زیرا عادات آنها منعکس کننده هنجارها و ارزش های محیط فعلی آنها است. هر تغییری که بر خلاف این هنجارها باشد یا خارج از قلمرو ارزش های این محیط باشد، دستیابی به آن بسیار دشوار می شود.

در حالی که وقتی گروه ها یا محیط هایی را پیدا می کنیم که از عادت مورد نظر شما پشتیبانی می کنند، این عادت بسیار زیاد می شود. آسان–بالاخره، توسط گروه پذیرفته می شود و بنابراین تغییر و پذیرش اجتماعی دست به دست هم می دهند.

در تجارت، این به معنای ایجاد تیم هایی با ارزش های مشترک، اخلاق کاری و چشم انداز است. این به معنای پیوستن به رویدادهای شبکه‌های تجاری، شرکت در کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های صنعتی برای غوطه‌ور شدن در جوامع مشترک، استفاده از گروه های کارآفرین، و در برخی موارد، کسب و کار خود را در مکانی با تراکم بالایی از استارت آپ های بسیار موفق راه اندازی کنید.

شرکت های موفق همیشه این کار را انجام می دهند. این هسته اصلی استراتژی درخشان توسعه بازار جنوب غربی که به آن کمک کرد مسیرهای بیشتری ارائه دهد در حالی که خطوط هوایی رقیب مسیرهای خود را کاهش می دادند، استراتژی ساده بهره وری Google که بازده کارکنان (و شادی) را افزایش می دهد، و مواد کلیدی موفقیت اپل.

صرف نظر از عادتی که به دنبال تغییر هستید – یا حتی اهدافی که به دنبال دستیابی به آنها هستید شما می توانید با کاشت دانه های ضرب المثل در محیطی که برای بالا بردن شما مجهز است و نه اینکه شما را پایین نگه دارد، کار را بسیار آسان تر و بیشتر کنید. با قرار دادن خود در محیطی که عادت جدید شما عادی است، نرسیدن به آن دشوار می شود.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی