خبر

پرداخت سود سهام عدالت جدید/ مبلغ چقدر است؟

پرداخت سود سهام عدالت جدید/ مبلغ چقدر است؟

352694 711 - پرداخت سود سهام عدالت جدید/ مبلغ چقدر است؟

اقتصاد۲۴– بنابر اعلام پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت توسط سازمان خصوصی‌سازی در حال وصول است.

این سود در آینده نزدیک به حساب سهامداران واریز خواهد. البته ارزش این سود، بسیار کمتر از واریزی‌های قبلی است.

شرکت‌های پتروشیمی ارومیه، پتروشیمی بندر امام (ره)، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی بیستون، پتروشیمی تبریز، پتروشیمی خوزستان، دخانیات ایران، ساختمان سد و تاسیسات آبیاری سابیر، شهر صنعتی البرز، شهر صنعتی رشت، شهر صنعتی کاوه، مشانیر و مگا موتور، شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت هستند که پتروشیمی‌های ارومیه، تبریز، خوزستان، بندر امام، بیستون و بوعلی سینا، بیشترین سهم را در پرتفوی غیربورسی سهام عدالت دارند و از ۶ تا ۳۰درصد مالکیت این شرکت‌ها را در بر می‌گیرند.

پیش از این موضوع و در تاریخ ۲۱ فروردین ماه، پیمان حدادی، مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که سود شرکت‌های غیربورسی در حال بررسی است که چقدر از سود این شرکت‌ها از طرف سازمان خصوصی‌سازی دریافت شده.


بیشتر بخوانید: سود ۱۳ شرکت غیربورسی سهام عدالت در آینده نزدیک واریز خواهد شد


او گفت: اگر ارقام آن قابل توجه باشد، مانند سود‌های شرکت‌های بورسی سهام عدالت از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تجمیع شده و پول آن به حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود.

البته هنوز شورای عالی بورس در این زمینه تصمیمی نگرفته است و پول‌های جمع‌آوری شده از شرکت‌های غیربورسی، اعداد قابل توجهی نیست.

این در حالی است که طبق قانون تجارت، شرکت‌های بورسی چهار ماه برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و هشت ماه پس از برگزاری مجمع، برای پرداخت سود به سهامداران فرصت دارند.

اما این موضوع، چالشی را در سال‌های اخیر برای سهامداران ایجاد کرده است. از سوی دیگر، ضوابط این شرکت‌ها مانند شرکت‌های بورسی است و تفاوتی با آن‌ها ندارد و بورسی یا غیربورسی بودن شرکت‌ها، تاثیری در اصل موضوع ندارد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی