عمومی

مالک انحصاری چیست؟

مالک انحصاری چیست؟

اگر می‌خواهید مالک کسب‌وکار شوید، یکی از گزینه‌هایی که باید در نظر بگیرید، مالکیت انحصاری است. یک مالک انحصاری به شما این امکان را می دهد که با کنترل عملیات کسب و کار کوچک خود رئیس خود باشید و به شما امکان می دهد از تمام سود آن بهره مند شوید.

این نوع کسب و کار هزینه های راه اندازی و موانع عملیاتی بسیار کمی دارد. اگر جذاب به نظر می رسد، پس بیایید به معنای تبدیل شدن به یک مالک انحصاری بپردازیم.



مالک انفرادی چیست؟

مالک انحصاری فردی است که صاحب یک کسب و کار غیرشرکتی است که به عنوان شرکت سهامی یا شرکت با مسئولیت محدود ثبت نشده باشد. این ساده‌ترین شکل ساختار کسب‌وکار است و یک نفر هم به‌عنوان مالک و هم به عنوان مجری کسب‌وکار عمل می‌کند.

یک مالک انحصاری کنترل کامل بر تمام جنبه های کسب و کار خود، مانند تصمیم گیری و توزیع سود، دارد و مسئول هرگونه بدهی یا اقدام قانونی علیه کسب و کار است.

sole proprietor - مالک انحصاری چیست؟

نمونه ای از مالکیت انفرادی

در این مثال، جان یک توسعه دهنده وب آزاد که خارج از دفتر خانه خود کار می کند. او هرگز کسب و کار خود را به عنوان یک LLC یا شرکت ثبت نکرده است و مالیات بر درآمد کسب و کار خود به عنوان یک مالک انحصاری می پردازد.

او کنترل کامل بر عملیات او، از جمله اینکه چقدر برای خدمات هزینه می گیرد، چه پروژه هایی را به عهده می گیرد و چگونه خود را به بازار عرضه می کند. او همچنین از نظر قانونی مسئول هرگونه بدهی یا اقدام قانونی علیه کسب و کارش است.

Sole Proprietorship در مقابل LLC

هنگام بحث در مورد مالک انفرادی در مقابل LLC، چندین تفاوت وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نوع ساختار کسب و کار برای شما بهترین است، در نظر بگیرید. بیایید نگاهی بیندازیم…

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ErgjHWvq1rdrSAnXnZo4Za3yZfo70VcFz7Dee4tHSvY/edit?usp=sharing

همانطور که در زیر نشان داده شده است، شباهت های زیادی وجود دارد و تنها چند تفاوت بین یک مالک و یک مالک شخصی که خود را ثبت نکرده است، وجود دارد. شرکت به عنوان یک LLC یا شرکت.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ErgjHWvq1rdrSAnXnZo4Za3yZfo70VcFz7Dee4tHSvY/edit?usp=prans class=”ezoic-autoinsert-ad ezoic-under_second_paragraph”/>

مزایای ساختار کسب و کار مالکیت انفرادی

تخصص مالکیت انفرادی مزایای زیادی را برای کسانی که قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارند ارائه می دهد. در اینجا پنج مزیت مالکیت انفرادی آورده شده است:

  • هزینه‌های پایین راه‌اندازی. تبدیل شدن به یک مالک انفرادی هزینه‌های راه‌اندازی کمی دارد، زیرا حقوقی بسیار کمی وجود دارد. و هزینه های اداری مرتبط با راه اندازی کسب و کار.
  • انعطاف پذیری. شما به عنوان یک مالک انحصاری، کنترل کاملی بر کسب و کار خود دارید و می توانید بدون نیاز به مشورت با هیئت مدیره به سرعت تصمیم بگیرید. مدیران یا شرکای دیگر.
  • رفتار مالیاتی. مالکان انفرادی فقط بر روی سودهایی که تولید می کنند مشمول مالیات می شوند و ممکن است بتوانند برخی از هزینه های تجاری خود را به عنوان کسر مالیات لحاظ کنند، مانند مسافت پیموده شده یا لوازم اداری.
  • ساده بودن. به عنوان یک مالک انحصاری، مدارک کمتری وجود دارد که باید در ایالت ثبت شود تا بتواند راه اندازی شود.
  • حریم خصوصی. به عنوان یک مالک انحصاری، کسب و کار شما در ایالت ثبت نشده است و بنابراین هرگونه اطلاعات مالی مرتبط با آن خصوصی است.

معایب ساختار کسب و کار مالکیت انفرادی

در حالی که مالکیت انفرادی مزایای بسیاری دارد، با ایرادات فراوان در اینجا چهار مورد از معایب مالکیت انحصاری آورده شده است:

  • دارایی های شخصی در معرض خطر هستند. کسب و کار در معرض خطر است. از مالک جدا نیست بنابراین اگر بدهی‌های تجاری انباشته می‌کنید یا با هرگونه اقدام قانونی تجاری مواجه می‌شوید، شخصاً مسئول هستید و ممکن است دارایی‌های شما در خطر باشد.
  • مالیات‌های خوداشتغالی. مالکان انحصاری مسئول آن هستند. مالیات خود را دارید و باید مالیات خوداشتغالی را نیز بپردازید.
  • دسترسی محدود به سرمایه. به عنوان یک مالک انحصاری، شما محدود به مقدار پولی هستید که می توانید از طریق سرمایه گذاری شخصی به دست آورید. و/یا وام.
  • عدم تداوم.اگر اتفاقی برای مالک بیفتد، مانند مرگ یا ناتوانی، کسب و کار ممکن است مجبور به تعطیلی شود، زیرا هیچ کس دیگری برای آن وجود ندارد. مسئولیت را بر عهده بگیرید.

چگونه یک مالکیت انفرادی راه اندازی کنید

آموزش نحوه راه اندازی کسب و کار به عنوان یک مالک انحصاری نسبتا ساده است. علاوه بر بررسی چک لیست راه اندازی کسب و کار ما، این مراحل را برای دریافت خود دنبال کنید مالکیت انفرادی راه اندازی و اجرا می شود:

مرحله ۱: نام کسب و کار را انتخاب کنید.

هنگام راه اندازی یک کسب و کار، باید نامی را انتخاب کنید که توسط یک کسب و کار ثبت شده دیگر استفاده نمی شود. وب‌سایت وزیر امور خارجه یا دفتر منشی شهرستان محلی را بررسی کنید تا مطمئن شوید نامی که می‌خواهید در دسترس است.

مرحله ۲: هر گونه مجوز، مجوز، و شناسه مالیاتی لازم را دریافت کنید.

بسته به کسب و کار و ایالتی که در آن قرار دارید، ممکن است لازم باشد یک مجوز یا مجوز برای فعالیت قانونی. علاوه بر این، همه مشاغل باید شناسه مالیاتی فدرال (EIN) دریافت کنند.

مرحله ۳: باز کردن حساب بانکی تجاری و امور مالی کسب و کار جدا هستند.

مرحله ۴: خرید بیمه تجاری را در نظر بگیرید.

اگرچه الزامی نیست، داشتن بیمه تجاری می تواند از کسب و کار شما در صورت بروز حوادث یا دعوا محافظت کند.

چگونه مالیات ها را به عنوان مالک انحصاری ثبت می کنید؟

هرکسی که صاحب کسب و کار خود است و به عنوان یک مالک انحصاری فعالیت می کند، باید با درآمد کسب و کار مانند سایر درآمدهایی که به دست آورده است رفتار کند. به طور کلی، درآمد کسب و کار توسط یک مالک انحصاری باید در اظهارنامه مالیاتی شخصی آنها گزارش شود و مشمول مالیات کسب و کار عادی است.

استفاده از مزایای کسب و کار کسر مالیات می تواند به کاهش درآمد کسب و کار و کل صورت حساب مالیاتی شما کمک کند.

مالکین انفرادی چه مالیات هایی می پردازند؟

مالیاتی که مالکان انفرادی باید بپردازند بسته به نوع کسب و کار ممکن است متفاوت باشد. آنها مالک هستند و در کجا قرار دارد. به طور کلی، مالکان انفرادی باید مالیات های زیر را بپردازند:

  • Self -مالیات اشتغال. این معادل مالیات تامین اجتماعی و مدیکر است که توسط کارمندان پرداخت می شود.
  • مالیات بر درآمد شخصی. اینها مالیات هایی هستند که هر دو دولت فدرال اخذ می کنند. و ایالت.
  • مالیات های ایالتی و محلی. بسته به کسب و کار و مکانی که در آن واقع شده است، ممکن است مالیات های اضافی دیگری نیز وجود داشته باشد که باید پرداخت شود.
  • مالیات بر فروش. بسته به نوع محصولی که می فروشید و در کجا قرار دارد، ممکن است نیاز باشد که مالیات فروش را از مشتری دریافت کنید. mers.

  • مالیات بر دارایی. ممکن است صاحبان مشاغل ملزم به پرداخت مالیات بر هر ملک تجاری خود شوند.

حرکت از یک مالک به یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

برای شرکت های کوچک صاحبان مشاغل، حرکت از تک مالک به LLC نقطه عطفی در زندگی است. از تجارت آنها ایجاد یک نهاد تجاری برای فعالیت تحت آن، حفاظت از مسئولیت شخصی و مزایای مالیاتی بیشتری را برای مالکان فراهم می‌کند.

برای انجام این حرکت، باید کسب و کار خود را در ایالت ثبت کنید، یک قرارداد عملیاتی ایجاد کنید، هر گونه مجوز و مجوز لازم را دریافت کنید، و هر گونه دارایی تجاری موجود را انتقال دهید.

آیا مالکیت انفرادی برای شما مناسب است؟

آیا دارید آیا تا به حال به راه اندازی کسب و کار انفرادی فکر کرده اید؟ یک شرکت انفرادی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. ایده های کسب و کار انفرادی از طراحی وب تا نویسندگی مستقل و به عنوان یک فرد انفرادی بسیار زیاد است. ، شما آزادی خلاقانه ای دارید که به دنبال علایق خود بدون تکیه بر نظر دیگران باشید.

اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار با حداقل هزینه و کاغذبازی هستید، در حالی که هنوز تا حدودی از مسئولیت شخصی محافظت می کنید.

تنها است. مالک همان خوداشتغال است؟

نه، یک مالک کشتی و خوداشتغالی یکی نیستند. مالک انحصاری فردی است که صاحب یک کسب و کار بدون هیچ سازمان رسمی است و آن را اداره می کند.

فرد خوداشتغال شخصی است که برای خود کار می کند و از فعالیت های تجاری خود درآمد دریافت می کند اما لزوماً صاحب یک تجارت نیست. . در حالی که یک مالک انفرادی باید کسب و کار خود را در ایالت ثبت کند، افراد خوداشتغال نیازی به انجام این کار ندارند.

انفرادی انجام دهید. مالکان مالیات بر درآمد می پردازند؟

بله، مالکان انحصاری باید مالیات بر درآمد را از هر سود تجاری که کسب می کنند بپردازند. آنها همچنین باید هر گونه درآمد خوداشتغالی را در اظهارنامه مالیاتی شخصی خود گزارش کنند.

علاوه بر مالیات بر درآمد، ممکن است مالکان انفرادی نیاز به پرداخت مالیات های دیگری مانند مالیات بر فروش، مالیات بر دارایی و مالیات بر خوداشتغالی نیز داشته باشند. . این مهم است که درباره مالیات‌های مختلفی که ممکن است برای کسب و کار شما اعمال شود تحقیق کنید و مطمئن شوید که آنها به درستی پرداخت می‌شوند.

آیا می توانم به عنوان مالک انفرادی به خودم حقوق بپردازم؟

یادگیری نحوه پرداخت هزینه به خود به عنوان یک صاحب کسب و کار یک عامل مهم برای هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار به‌عنوان یک مالک انفرادی، آن را در نظر بگیرید.

در حالی که صاحبان کسب‌وکار نمی‌توانند حقوق کارمند خود را پرداخت کنند، می‌توانند از سود کسب‌وکارشان به عنوان توزیع‌شده به خود پرداخت کنند. قرعه کشی های طولانی یا سود سهام. مقدار این پرداخت ها بسته به وضعیت مالی کسب و کار و نیازهای شخصی مالک می تواند متفاوت باشد.

تصویر: $


بیشتر در: ساختار حقوقی
منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی