خبر

مالکان خانه‌های متری ۴۰۰ میلیون تومانی در تهران چه کسانی هستند؟

مالکان خانه‌های متری ۴۰۰ میلیون تومانی در تهران چه کسانی
هستند؟

379995 846 - مالکان خانه‌های متری ۴۰۰ میلیون تومانی در تهران چه کسانی
هستند؟

اقتصاد۲۴– عضو هیات مدیره اتحادیه املاک گفت: برخی پنت‌هاوس‌ها در تهران با قیمت‌های فوق تصور تا متری ۴۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند که عمدتا به بانک‌ها تعلق دارند.

سعید لطفی گفت: قیمت‌های فوق نجومی برای برخی آپارتمان‌ها و پنت‌هاوس‌ها در شمال شهر تهران هیچ مبنا و منطقی ندارد. خانه‌هایی در تهران با قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در هر متر مربع برای فروش عرضه شده است.

او گفت: در برخی از موارد شاهد نرخ‌های بالای ۴۰۰ میلیون تومان هم هستیم در حالی که متوسط قیمت هر متر خانه در گرانترین محله تهران هم اکنون متری ۸۳ میلیون تومان است
خالی ماندن خانه برای بخش خصوصی منطق اقتصادی ندارد

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور، برای اشخاص حقیقی و سرمایه گذاران بخش خصوصی صرفه و منطق اقتصادی ندارد که آپارتمان را بدون استفاده بگذارند. بخش خصوصی یا واحد را می‌فروشد یا اجاره می‌دهد. اگر غیر این باشد به این معناست که مالک این خانه‌ها بخش دولتی، ارگان‌ها و بانک‌ها هستند.

مالکان خانه‌های متری ۴۰۰ میلیون تومانی در تهران چه کسانی هستند؟ / وقتی مالکان گران‌ترین خانه هم مبهوت می‌شوند

او می‌گوید: قیمت‌های نامتعارف توسط بانک‌ها اعلام می‌شود و آنچه بعضا به عنوان سوداگر در بازار مسکن از آن یاد می‌شود همین بانک‌ها هستند. بانک‌ها به دلیل داشتن هزاران واحد مسکونی خالی، نرخ‌های پیشنهادی بی‌حساب و کتاب برای آپارتمان‌های متعلق به خود تعیین می‌کنند تا هم قیمت‌ها را بالا ببرند و هم مالیات نپردازند.

قانون مالیات بر خانه‌های خالی در آذرماه سال ۹۹ تصویب شد و با گذشت دو سال هنوز شکل اجرایی به خود نگرفته است.

به گفته لطفی، بخش قابل توجهی از این واحد‌ها متعلق به دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها است. در صورتی که اگر به بخش خصوصی تعلق داشت تا کنون دولت زیرساخت‌های اجرای آن را فراهم کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی