عمومی

مارک زاکربرگ و پاتریک کولیسون از بنیانگذاران استرایپ هر دو از همان سوال برای انتخاب با چه کسی کار کنید استفاده کنید

مارک زاکربرگ و پاتریک کولیسون از بنیانگذاران استرایپ هر دو
از همان سوال برای انتخاب با چه کسی کار کنید استفاده کنید

“Personnel is Policy,” می گویند در محافل دولتی، به این معنی که نوع کاری که رهبران در نهایت انجام می‌دهند، عمیقاً توسط کسانی که برای اجرای برنامه خود انتخاب می‌کنند، شکل می‌گیرد. این بدون شک در تجارت نیز صادق است، اما افرادی که برای کار با آنها انتخاب می کنید، حرفه شما را به روش های اساسی تر شکل می دهد.

“شما میانگین پنج نفری می شوید که بیشترین زمان را با آنها می گذرانید”، یکی دیگر از جمله های رایج. افرادی را که برای کار با آنها انتخاب می‌کنید نه تنها کاری را که در نهایت انجام می‌دهید، بلکه شما را به عنوان یک شخص شکل می‌دهد. ما رفتار، الگوهای فکری و حتی ارزش ها را از کسانی که بیشترین زمان را با آنها می گذرانیم می گیریم. و شما بخش زیادی از زندگی بزرگسالی خود را در محل کار می گذرانید.

بنابراین چگونه افراد را برای کار انتخاب می کنید. با؟ البته یک میلیون و یک مقاله وجود دارد که در مورد مشاوره ارائه می دهد. نحوه استخدام کارمندان یا شرکتی را برای کار انتخاب کنید. اما دو مصاحبه از رهبران برتر فناوری نشان می دهد که فقط یک سوال می تواند به تفکر شما کمک کند، مهم نیست که آیا در حال استخدام مدیران هستید یا اولین شغل خود را از دانشگاه انتخاب می کنید.

یک واقعیت جایگزین را تصور کنید که در آن آنها رئیس هستند.

در پادکست با دانشمند کامپیوتر MIT، لکس فریدمن، مدیرعامل متا (سابق فیسبوک)، مارک زاکربرگ فاش می‌کند که به این اصل اعتقاد راسخ دارد که شما تبدیل به کسی می‌شوید که با آن وقت می‌گذرانید.

“من همیشه روی مردم تمرکز زیادی دارم و فکر می کنم مهم ترین تصمیم شما احتمالا زاکربرگ در پایان بحث طولانی به فریدمن گفت، اگر در کالج هستید، کسی است که خودتان را با او احاطه کرده اید، گزارش های خودی. “چون شما شبیه افرادی می شوید که اطراف خود را با آنها احاطه کرده اید.”

پس چگونه زاکربرگ به شما توصیه می کند افراد را انتخاب کنید. باهاش ​​وقت گذروندی او به شما پیشنهاد می کند یک سوال ساده از خود بپرسید: آیا دوست دارم این شخص رئیس من باشد؟

زاکربرگ توضیح می‌دهد که این درست است، چه در حال انتخاب همکاران، کارمندان یا حتی همتایان برای پروژه مشارکتی رابطه واقعی شما هرچه که باشد، یک واقعیت جایگزین را تصور کنید که در آن این فرد رئیس شما باشد. اگر این باعث می شود که بخواهید با جیغ از اتاق بدوید، ممکن است بخواهید (به صورت استعاری) در زندگی واقعی بدوید.

زاکربرگ در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی جوانان می توانند مسیری را در زندگی ترسیم کنند که به آن افتخار می کنند، اما او در ادامه توضیح می دهد که او هنوز از همین رویکرد برای استخدام امروز استفاده می کند.

“فقط در صورتی که بتوانم ببینم که برای او کار می کنم، شخصی را استخدام می کنم تا برای من کار کند.” می گوید. “اگر شرکت آنها بود و من به دنبال این بودم که بروم جایی کار کنم، آیا خوشحال می شدم برای آنها کار کنم؟”

اگر شما کار نمی کردید. برای آنها، با آنها کار نکنید.

او تنها کسی نیست که این سوال را پیشنهاد می کند. چند سال پیش در جریان یک گفتگوی کنار آتش با موسس LinkedIn رید هافمن، یکی از بنیانگذاران Stripe و میلیاردر خودساخته پاتریک کولیسون از طریق سه سوالی را که همیشه قبل از استخدام رهبری از خود می پرسد صحبت کرد. از جمله آنها این بود: آیا این شخص آنقدر خوب است که شما با خوشحالی برای او کار کنید؟

مانند زاکربرگ، کولیسون می‌داند که بهترین همکاران هم آنچه را که ما انجام می‌دهیم و هم اینکه ما هستیم را شکل می‌دهند. و اگر مایل نیستید قبول کنید که آنها ممکن است گاهی بهتر از شما بدانند یا ایده های خوبی داشته باشند که شما ندارید، هیچ راهی وجود ندارد که آنها شما را به نسخه بهتری از خودتان تبدیل کنند. به طور خلاصه، اگر نمی‌توانید تصور کنید که توسط کسی هدایت می‌شوید، این بدان معناست که احتمالاً آنقدر به او احترام نمی‌گذارید که بخش خوبی از روز خود را با او بگذرانید.

بنابراین دفعه بعد تصمیم می گیرید که از نزدیک با کسی کار کنید، خواه به این دلیل که شما با استخدام آنها برای تیم خود، شراکت با آنها در یک پروژه مهم، یا حتی انتخاب یک هم اتاقی یا شریک تحصیلی، یک دقیقه وقت بگذارید و طرف مقابل را به عنوان رئیس خود تصور کنید. اگر تصویر شما را ناراحت می کند، شاید به دنبال یک همکار دیگر باشید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی