عمومی

مارک زاکربرگ به تازگی قیمت‌های Quest 2 را افزایش داده است چگونه می دانید متاورس به این زودی ها عرضه نمی شود

مارک زاکربرگ به تازگی قیمت‌های Quest 2 را افزایش داده است
چگونه می دانید متاورس به این زودی ها عرضه نمی شود

این یک چند هفته سخت برای متا، شرکت مادر، است. فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ. این شرکت اولین کاهش درآمد فصلی در همان روز FTC اعلام کرد که شکایت کرده است برای جلوگیری از تلاش این شرکت برای خرید Within، سازنده برنامه محبوب Supernatural VR.

پیش از آن، مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، به دلیل به کارمندان می گوید که برخی از آنها احتمالاً باید کار را ترک کنند. سپس، شرکت اعلام کرد که از دوشنبه، قیمت Quest 2 را تا ۱۰۰ دلار افزایش می دهد. هنوز هم همان هدست VR با همان سخت افزار و نرم افزار است. اگر هفته گذشته یکی را خریداری کردید، دقیقاً همان عملکردی را دارد که اکنون انجام می دهد، زیرا قیمت آن بیشتر است. هیچ چیز دیگری تغییر نکرده است.

خب، اگر منصف باشیم، یک چیز دیگر تغییر کرده است. فکر نمی‌کنم تصادفی باشد که آگوست زمانی است که زاکربرگ گفته است دیگر لازم نیست وارد سیستم شوید با حساب فیس بوک خود وارد شوید.

این ممکن است به نظر مهم نباشد، اما به این معنی است که متا در حال شکست است در مورد تمام داده هایی که ممکن است در مورد فعالیت و استفاده از برنامه شما در VR جمع آوری کند. این داده‌هایی است که در غیر این صورت از آن برای نشان دادن آگهی‌های شخصی‌شده در جای دیگر استفاده می‌کند.

به نظر می رسد ۱۰۰ دلار ارزش متا استفاده از داده های شما در Quest 2 است. متا Quest 2 را در یک ضرر و جبران آن در باطن. این برای کنسول های بازی بسیار رایج است، اگرچه آن ها معمولاً با کاهش فروش بازی آن را جبران می کنند.

مطمئنم که این تا حدی در مورد Meta صادق است، که فروشگاه Oculus دارد، اما تجارت اصلی شرکت تبلیغات است. این شرکت با ردیابی فعالیت شما و استفاده از آن برای اطلاع رسانی تبلیغات شخصی که نشان داده می شود – در فیس بوک و جاهای دیگر، ضرر را جبران می کند. یا، قبلا بود. اکنون، مانند بقیه متا، فقط در حال از دست دادن پول است، چیزی که شرکت در حال حاضر به سادگی نمی تواند از عهده آن برآید.

البته، متا تعداد زیادی هدست Quest فروخته است. Quest 2 مدت‌هاست که بهترین و محبوب‌ترین هدست واقعیت مجازی است که می‌توانید بخرید، و نه کمی از کنسول بازی مایکروسافت ایکس‌باکس فروش بیشتری داشت. اما به نظر می رسد متا ناگهان متوجه شد که ساخت متاورس گران است و به تمام پولی که می تواند به دست آورد نیاز دارد.

این جالب است. این اطلاعیه می گوید که این حرکت به این دلیل است که شرکت بتواند “به سرمایه گذاری در پیشبرد صنعت VR در بلندمدت ادامه دهد.” در طول تماس هفته گذشته شرکت، زاکربرگ در مورد “بلند مدت” بیشتر گفت:

من هنوز معتقدم که این پروژه ها مهم هستند. اما با توجه به مسیر درآمدی اخیری که شاهد آن هستیم، سرعت این سرمایه‌گذاری‌ها را کاهش می‌دهیم و برخی از هزینه‌هایی را که در یکی دو سال آینده انجام می‌شد به یک خط زمانی طولانی‌تر سوق می‌دهیم. و با توجه به روندهای ادامه دار، اکنون این موضوع حتی بیشتر از سه ماهه گذشته مورد توجه قرار گرفته است. برنامه ما کاهش پیوسته رشد تعداد کارمندان در سال آینده است.

این نقل قول بسیار آشکار است. زاکربرگ گفته بود که متا قصد دارد سالانه ۱۰ میلیارد دلار برای ساخت متاورس هزینه کند، اما اکنون می‌گوید که شرکت «سرعت این سرمایه‌گذاری‌ها را کاهش می‌دهد و برخی از هزینه‌هایی که در یکی دو سال آینده انجام می‌شد را به یک جدول زمانی طولانی‌تر سوق می‌دهد. ”

من فکر می‌کنم کاملاً واضح است که این نشانه‌ای است که متاورس به این زودی‌ها نمی‌آید. چرا؟ زیرا، اگر می‌خواهید مردم با متاورس همراه شوند، می‌خواهید تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری هدست‌های واقعیت مجازی شما را قبل از اینکه رقابت مشخص شود، بخرند. اگر بتوانید آنها را مجانی می دهید.

از سوی دیگر، اگر قیمت چیزی را بین ۲۵ تا ۳۳ درصد افزایش دهید، افراد کمتری قصد خرید آن را دارند. این فقط یک اقتصاد ساده است. این واقعیت که متا سعی نمی کند تا جایی که می تواند بفروشد – حتی با ضرر – به نظر می رسد نشانه ای باشد که به طور کلی متاورس خیلی خوب پیش نمی رود.

شرط بندی کل کسب و کار خود بر روی نسخه آینده اینترنت که اکثر مردم آن را نمی دانند یا مطمئن نیستند که می خواهند، هم پرهزینه و هم خطرناک است. ۱۰ میلیارد دلاری که این شرکت به آزمایشگاه های واقعیت تزریق کرده است – بخش مسئول ساخت متاورس – به همان میزان پولی است که متا می گوید به دلیل ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل از دست داده است. اکنون، این واقعیت که این شرکت در حال کاهش هزینه‌ها برای پروژه شرط‌بندی خود است، کاملاً واضح است که به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی