خبر

عرضه خودرو در بورس چگونه موفق میشود؟

عرضه خودرو در بورس چگونه موفق میشود؟

353304 874 - عرضه خودرو در بورس چگونه موفق میشود؟

اقتصاد۲۴- چند وقتی می‌شود که عرضه خودرو در بورس کالا شروع شده است. بر همین اساس روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت محصولات بهمن موتور شامل دو وانت‌بار کارا تک و دو کابین در بورس کالا عرضه شدند. پیش از آن نیز شاهین سایپا پذیرفته شده بود.

کارشناسان عقیده دارند که با عرضه خودرو در بورس کالا اگر قیمت‌ها شفاف شود، باعث می‌شود رانت سرمایه‌گذاری از بین برود و رابطه بین خودروساز تنها با خریدار واقعی برقرار شود.

در حال حاضر دو خودروی وانتی در بورس کالا قابلیت معامله دارند. به اعتقاد کارشناسان، اگر تنوع خوردو‌ها در بورس کالا افزایش پیدا کند، استقبال مردم نیز بیشتر می‌شود.



امیر توپچی‌پور، کارشناس بازار سرمایه  درباره عرضه خودرو در بورس کالا می‌گوید: عرضه این محصول در بورس کالا از هفته گذشته کار آغاز شد. در همین مدت کوتاه نیز شاهد سنگ‌اندازی‌هایی از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان بودیم.

وی توضیح می‌دهد: اگر مسئولان مربوط تصمیم بر کاهش حضور دلالان در بازار و افزایش سودآوری شرکت‌های خودروساز را دارند، بهترین مسیر برای تحقیق چنین مسائلی بورس کالا است.

کاهش قیمت خودرو در بورس کالا

این کارشناس بازار سرمایه عقیده دارد که عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند قیمت بازار آزاد تا کارخانه را کاهش دهد.

توپچی‌پور می‌گوید: اگر عرضه این محصول در بورس کالا مداوم و با خودرو‌های پرطرفدار باشد، اشخاص زیادی به سمت خرید خودرو از بورس کالا می‌آیند. قیمت محصولات در بورس کالا براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. در نتیجه با عرضه خودرو شاهد کشف قیمت‌های واقعی در این بازار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه به سامانه یکپارچه‌سازی فروش خودرو هم اشاره کرد و می‌گوید: این سامانه که در هفته اخیر توسط وزارت صمت رونمایی شد به نوعی در تناقض با عرضه خودرو در بورس کالا است.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی