عمومی

برای یادگیری اینکه چگونه رفتار مصرف کننده آینده را شکل خواهد داد تجارت الکترونیک، به چین نگاه کنید

برای یادگیری اینکه چگونه رفتار مصرف کننده آینده را شکل خواهد داد
تجارت الکترونیک، به چین نگاه کنید

برای درک اینکه رفتار مصرف کننده چگونه شکل می دهد آینده تجارت الکترونیک، وقت آن است که در مورد اشتیاق مصرف کنندگان چینی برای معاملات در حوزه های خصوصی صحبت کنیم.

تمرکز روی تجارت الکترونیکی مستقیم به مصرف کننده در وب باز غرب، جدید و حتی خطرناک به نظر می رسد. اما اینطور نیست. برندهای چینی نسخه خود را از وب باز — تجارت الکترونیک در دامنه های خصوصی به جای پلتفرم های پرجمعیت دامنه عمومی — حداقل پنج سال پیش تأیید کردند.

برای افراد ناآشنا، شاید ساده‌ترین راه برای درک ایده دامنه‌های خصوصی در چین با مقایسه آنها با دامنه‌های عمومی است. وقتی برندها محصولاتی را می فروشند و از طریق پلتفرم های تجارت الکترونیکی مانند Taobao، JD.com و Pinduoduo با مصرف کنندگان صحبت می کنند، در حوزه عمومی تجارت می کنند. وقتی مارک‌ها در پلت‌فرم‌های محبوب‌تر WeChat، Weibo، و Xiaohongshu با مشتریان معامله می‌کنند و آنها را درگیر می‌کنند، در دامنه‌های خصوصی هستند.

برای تقریباً دو دهه است که پلتفرم‌های موجود در حوزه عمومی بازار ۹۰ درصد را تسخیر کرده‌اند. در فضای خرده فروشی آنلاین چین به اشتراک بگذارید. با این حال، حجم تراکنش در دامنه خصوصی بیش از ۱۰۰ درصد سال به سال افزایش یافته و به بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است. اکنون، برای برندهای چینی غیرمعمول نیست که بیش از ۲۰ درصد از فروش را به کانال های دامنه خصوصی خود نسبت دهند. این برند مالک داده‌های شخص اول است، بینش بهتری در مورد رفتار و ترجیحات مشتری دریافت می‌کند و رابطه شخصی‌تری با مخاطبان خود ایجاد می‌کند.

۱۱۰ دلار در سال ۲۰۲۰ رسید.

پلتفرم‌های دامنه عمومی سال‌هاست که نیاز به مکانیزم ترافیک سالم‌تر را تشخیص داده‌اند. اما تصدیق یک نیاز و ارضای آن یکی نیستند. در طول زمان من در Taobao، ما سعی کردیم آنچه را که “اکوسیستم های محتوای دامنه خصوصی” نامیده می شود، یا دامنه های خصوصی در دامنه های عمومی، مانند Youhaohuo and Aiguanggjie. از آن زمان، Taobao، Weitao را راه‌اندازی کرد، یک پلتفرم رسانه اجتماعی شبیه توییتر که مستقیماً فروشندگان را با خریداران مرتبط می‌کند. هرگز کشش معناداری پیدا نکرده است.

اخیراً، Taobao تبلیغ شد Taobao Live به عنوان یک قیف ترافیکی جدید و منصفانه تر، چیزی که مانند دامنه های خصوصی، شرایط برابر بیشتری را برای فروشندگان فراهم می کند. Taobao آن را به عنوان ورودی سطح بالا برای رویداد خرید روز مجردها در سال ۲۰۲۱ تبلیغ کرد. و نتیجه؟ در روز افتتاحیه رویداد پیش فروش، دو فروشنده برتر پخش زنده در Taobao Live، Viya و Austin Li، بیش از ۳ میلیارد دلار فروش داشتند – بیش از ۲۰ برابر فروش سومین و چهارمین فروشنده برتر Taobao Live.

این قیف ترافیکی منصفانه تری به نظر نمی رسد.

درسی که غرب می تواند بیاموزد در اینجا نهفته است: رفتار مصرف کنندگان چینی نشان دهنده تمایل به تغییر به دامنه های خصوصی. برندها و فروشندگانی که به پخش زنده در ویچت روی آورده‌اند، مستقیماً با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و درگیر می‌شوند. برخی از آنها شاهد افزایش ۱۲ برابری در تعداد سفارشات بوده اند. دیگران نرخ تبدیل را تا ۴۰ درصد مشاهده کرده‌اند و درآمدشان ۵ برابر افزایش یافته است.

به عنوان مثال، ۱۵ سال پس از ورود به چین. بازار از طریق پلتفرم‌های بزرگ، Sephora یک فصل کامل از محتوای پخش مستقیم مستقیم به مصرف‌کننده (DTC) را در برنامه کوچک WeChat خود راه‌اندازی کرده است. در طول دوره تبلیغاتی ۱۸ ژوئن، بیش از ۱۶ میلیون دلار و به رکورد ۶۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته دست یافت. Sephora اکنون تقریباً به صورت روزانه رویدادهای پخش زنده را در WeChat اجرا می کند.

خوشبختانه برای برندهای غربی، آنها می توانند از چین بیاموزند. تجربه و جهش از پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیک متمرکز آنها به ویژگی‌های DTC خودشان در وب باز.

در حال حاضر شواهدی دال بر این کار وجود دارد. در غرب. در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، وب‌سایت‌های خرده‌فروشی خصوصی و مبتنی بر Shopify مشاهده کردند بازدیدکنندگان منحصربه‌فردتری نسبت به بازار عمومی آمازون داشتند، و سایت‌های Shopify از ماه می ۲۰۲۰ به طور میانگین ۹۹۵ درصد رشد ترافیک سالانه بیشتری داشتند (۱۰۸.۵ درصد نسبت به رشد ماهانه ۹.۹ درصدی آمازون). و برندهای بیشتری از مدل DTC استقبال می‌کنند: برای مثال، نایک یک استراتژی کامل DTC ایجاد کرده است و سهم DTC خود را از درآمد با ۱۳۳ درصد از سال ۲۰۱۰ و سرمایه گذاری در کانال های دیجیتال خصوصی خود برای رشد فروش دیجیتال و اپلیکیشن تقریباً ۴ میلیارد دلار از سال ۲۰۱۶٫

می‌توانیم شباهت‌ها را ببینیم: همانطور که مصرف‌کنندگان چینی دعوت‌های برندها را برای تعامل و انجام معاملات خصوصی پذیرفته‌اند. دامنه‌ها، خارج از پلتفرم‌های دامنه عمومی غالب، مصرف‌کنندگان غربی به سایت‌های مبتنی بر Shopify برندها و کانال‌های خصوصی DTC مانند دامنه‌های دیجیتال نایک در وب باز روی می‌آورند. این روند DTC در بازارهای غربی بازتابی از رونق اخیر ترافیک دامنه خصوصی در بازارهای چین است.

دامنه های عمومی در مقابل خصوصی. ، پلتفرم های غول پیکر تجارت الکترونیک در مقابل ویژگی های DTC– احساسات مصرف کننده در چین به طور فزاینده ای در غرب محبوب می شود. ما فقط هنوز در مورد آن صحبت نمی کنیم.

تجربه چینی باید درسی به برندهای غربی بدهد: منتظر نمانید تا بر پلتفرم های مالکیت عمومی تسلط داشته باشید تا تغییر ایجاد کنید. برندها باید روی حضور مستقیم خود به مصرف کننده در وب باز سرمایه گذاری کنند. هیچ چیز نمی تواند دامنه عمومی بیش از حد شلوغ را از بین ببرد، اما همانطور که رفتار مصرف کنندگان چینی نشان می دهد، اگر از خریداران برای تجربه برند خارج از حوزه عمومی استقبال کنید، آنها شما را در آنجا ملاقات خواهند کرد.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی