خبر

کاهش قیمت خودرو در راه است؟/ در بازار خودرو همه فروشنده شدند

کاهش قیمت خودرو در راه است؟/ در بازار خودرو همه فروشنده
شدند

341199 398 - کاهش قیمت خودرو در راه است؟/ در بازار خودرو همه فروشنده
شدند

اقتصاد۲۴– میناسادات حسینی: قیمت خودرو که متاثر از قیمت دلار در چند روز گذشته افزایشی ۵ تا ۴۰ میلیونی داشت، روز چهارشنبه با کاهش نسبی دلار بر مدار ارزانی قرار گرفت. هرچند انتظار می‌رود خودرو به دلیل تورم البته نه با قیمت‌های ارزان به استقبال تابستان آتشین رود، ولی جهش چند روز گذشته نشان داد بازار خودرو با نوسان اندک ارز متلاطم می‌شود. این در حالی است که قرعه کشی خودرو تازه آغاز شده است. 

کاهش قیمت خودرو فعلا ادامه دار است

یک کارشناس بازار خودرو به اقتصاد ۲۴ گفت: قیمت انواع خودرو روز پنجشنبه به طور متوسط ۵ میلیون تومان ارزان شد.

حامد طلاجوران با بیان اینکه به دلیل تداوم کاهش دلار قیمت انواع خودرو در بازار هنوز در حال کاهش است، ادامه داد: در چند روز گذشته به دلیل گرانی دلار، قیمت خودرو به صورت لحظه‌ای در حال افزایش بود؛ بنابراین فروشندگان مرتب دبه می‌کردند و خودروی خود را مجدد با قیمت بالاتر می‌فروختند؛ اما در حال حاضر به دلیل کاهش ادامه دار دلار و به تبع خودرو، همه فروشنده شده اند.

جزئیات قیمت انواع خودرو در بازار

این فعال بازار خودرو گفت: قیمت انواع خودرو روز پنجشنبه نسبت به چهارشنبه بین ۵ تا ۱۶ میلیون تومان ارزان شده است.


بیشتر بخوانید: نوسان قیمت خودرو در بازار/ احتمال افزایش رسمی قیمت خودرو در خردادماه


طلاجوران در مورد جزئیات قیمت خودرو‌های پرطرفدار در بازار گفت: پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف شیشه‌ای با ۷ میلیون تومان کاهش قیمت در حال حاضر ۳۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کاهش ۱۶ میلیونی از ۳۰۲ میلیون به ۲۸۶ میلیون تومان رسید. دنا اتومات نیز بیش از ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و از ۴۹۹ میلیون به ۴۸۷ میلیون تومان رسیده است. پژو پارس سال با کاهش قیمت ۹ میلیونی از ۳۱۵ میلیون وارد کانال ۳۰۶ میلیون تومان شد. همچنین پژو پارس TU۵ از ۳۸۴ میلیون تومان به ۳۷۵ میلیون تومان رسیده است.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

این کارشناس بازار خودرو در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: البته کاهش قیمت انواع خودرو به معنای واقعی ریزش قیمت نیست؛ زیرا به طور مثال خودرویی که در عرض ۲ روز ۳۰ میلیون تومان گران شد، در حال حاضر تنها ۷ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

طلاجوران در مورد پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده گفت: قیمت خودرو چشم انتظار مذاکرات وین و قیمت دلار است؛ اگر قیمت دلار تحت تاثیر به نتیجه رسیدن مذاکرات ارزان شود، قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

قیمت کارخانه‌ای خودرو فعلا افزایش نمی‌یابد

این فعال بازار خودرو گفت: از طرفی خودرو‌های مدل ۱۴۰۱ در بازار در حال افزایش است و به تدریج به بازار عرضه می‌شود بنابراین قیمت مدل ۱۴۰۱ در حال کاهش است. هرچند باید توجه داشته باشیم اگر عرضه خودرو به بازار تداوم داشته باشد قیمت کاهشی خواهد شد، ولی اگر عرضه کم شود دوباره قیمت‌ها گران می‌شود.

طلاجوران در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه آیا قیمت کارخانه‌ای خودرو گران خواهد شد، گفت: به نظر می‌رسد به دلیل داغ بودن بحث آزادسازی واردات خودرو فعلا خودروسازان دست روی قیمت‌ها نگذارند و قیمت کارخانه را بالا نبرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی