خبر

پیش‌بینی از قیمت دلار پس از توافق

پیش‌بینی از قیمت دلار پس از توافق

369058 323 - پیش‌بینی از قیمت دلار پس از توافق

اقتصاد۲۴– محمدصادق الحسینی در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین با پیش‌بینی نرخ دلار در صورت توافق، اظهار داشت: در سناریو بازگشت آمریکا به برجام، مفروضات این مدل این است که آمریکا و ایران به طور کامل به توافق سال ۲۰۱۵ برمی‌گردند و ایران ۲۰ میلیارد دلار منابع بلوکه شده‌اش و ۲۰ میلیارد دلار منابع در جریان وصولش مربوط به ۶ ماه گذشته را دریافت می‌کند و ۸۰ میلیارد دلار نفت در یک سال منتهی به اسفند ۱۴۰۱ می‌فروشد.

وی افزود: این در مجموع ۱۲۰ میلیارد دلار می‌شود. تنش‌ها نیز کاهش می‌یابد. در این سناریو پیش‌بینی ما این بود که دلار بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: قیمت دلار، قیمت یورو و قیمت پوند امروز سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ + جدول


این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: پیش‌بینی حجم نقدینگی، کسری بودجه دولت و تورم را ما داشتیم و برمبنای آن گفته بودیم که در سال ۱۴۰۱ در صورت احیای برجام، دلار در محدوده ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان قرار می‌گیرد. یعنی اگر عملا ۱۲۰ میلیارد دلار وصول شود.

الحسیتی در پاسخ به این پرسش که بسیاری از کارشناسان، کاهش نرخ دلار تا این سطح را بسیار خوشبینانه می‌دانند و معتقدند که دیگر دلار زیر ۳۰ هزار تومان نمی‌آید، عنوان کرد: من معتقدم این امکان وجود دارد و هیچ چیز عجیب و غریبی وجود ندارد. بعد از این‌که این پیش‌بینی را ما پارسال داشتیم، نهاد‌های بین‌المللی هم همین پیش‌بینی را کردند؛ چه اکونومیست و چه سازمان برنامه و چه بانک جهانی در گزارش‌هایی که منتشر کردند، دلار را در محدوده ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در صورت احیای برجام برآورد کردند.

منبع: خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی