خبر

ورود ایدرو به فشار افزایی پارس جنوبی| ادامه مذاکرات درباره جزییات| تامین منابع مالی پروژه ها از بورس

ورود ایدرو به فشار افزایی پارس جنوبی| ادامه مذاکرات درباره
جزییات| تامین منابع مالی پروژه ها از بورس

بازار؛ گروه آب و انرژی: بابک احمدی مدیرعامل ایدرو در گفتگو با بازار با اشاره به مساله ناترازی گاز و افت فشار پارس جنوبی در آینده نه چندان دور، گفت: ایدرو آمادگی لازم برای ورود به مساله فشار افزایش در فازهای مختلف پارس جنوبی را دارد.

او همچنین با اشاره به نقش آفرینی ایدرو در توسعه فاز ۱، ۶، ۷، ۱۱، ۱۶، ۱۷ و ۱۴ پارس جنوبی، ادامه داد: امیدواریم که همچون گذشته بتوانیم در پروژه های نفتی حضور داشته باشیم و توافق لازم در این خصوص در آینده خیلی نزدیک صورت گیرد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که پاسخ وزارت نفت به درخواست های ایدرو برای ورود به مساله فشار افزایی پارس جنوبی چه بوده است، گفت: ایدرو پیشنهادات و درخواست خود را در این باره به وزارت نفت داده است. در مور کلیات توافق حاصل شده و در حال مذاکره در مورد جزییات هستیم. هنوز پاسخ قطعی از این خصوص از سوی وزیر نفت به ما داده نشده و ما همچنان منتظر تعیین تکلیف هستیم.

به دنبال این هستیم که ۲۰ زیست پالایشگاه دیگر برای تولید اکتان افزا یا مکمل سوخت مصرفی تولید پالایشگاه های بنزین طی ۲ الی ۳ سال آینده ساخته شود

مدیرعامل ایدرو در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت ۲۰ زیست پالایشگاه دیگر برای تولید اکتان افزا یا مکمل سوخت مصرفی تولید پالایشگاه های بنزین طی ۲ الی ۳ سال آینده خبر داد.

احمدی با بیان اینکه سرمایه گذاری در مناطق محروم یکی از ماموریت های اصلی ایدرو محسوب می شود، ادامه داد: به همین دلیل زیست پالایشگاه اتانول در کرمانشاه در دستور کار ما قرار گرفت. البته کرمانشاه جز مناطق محروم محسوب نمی شود. اما نرخ بیکاران دانشگاهی ها در این استان حدود ۳۸ درصد اعلام شده است که بسیار تاسف آور است. در واقع ما دنبال سرمایه گذاری در مناطق محروم هستیم.

به گفته او، زیست پالایشگاه اتانول در کرمانشاه هم اکنون تولید آزمایشی خود را شروع کرده و امیدوارم که به زودی شاهد صنعتی سازی و آغاز کار رسمی آن باشیم. البته ما به دنبال تکثیر این تکنولوژی هستیم چرا که با این کار می توانیم اکتان افزای بایو را جایگزین اکتان افزاهای شیمیایی کنیم.

کاهش سهم دولت از زیست پالایشگاه کرمانشاه به ۳۰ درصد

مدیرعامل ایدور با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای پیشبرد برخی از پروژه ها از محل منابع بازار سرمایه و دارایی های مردم، گفت: برای تامین مالی این پروژه‌ها نمی‌توان به منابع دولتی اکتفا کرد. بنا بر همین موضوع تصمیم گرفتیم تا این پروژه‌ها را در بازار سرمایه عرضه کنیم تا هم رشد اقتصادی بدون تورم داشته باشیم و هم اینکه سهامداران خرد از منفعت این پروژه‌ها بهره ببرند

به گفته او، با اتکا به منابع مردم ایدرو توانست پروژه های سنگینی که سال ها متوقف شده یا روند پیشرفت آنها کند بود را از محل جمع سپاری به حرکت درآوردیم. زیست پالایشگاه کرمانشاه یکی از همین موارد است که منابع مورد نیاز آن از سوی مردم تامین شد و در نهایت سهم دولت از ۱۰۰ درصد به ۵۰ درصد تنزل پیدا کرد.

پالایشگاه متوقفی که تا همین چند ماه پیش به صورت ۱۰۰ درصد متعلق دولت بوده حالا تنها ۴۷ درصدش متعلق به دولت است. ضمن اینکه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا چند ماه آینده سهم دولت به حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. بعد از آن امیدوارم که با رونق این پالایشگاه بتوانیم صد درصد آن را هم واگذار کنیم

او ادامه داد: در واقع پالایشگاه متوقفی که تا همین چند ماه پیش به صورت ۱۰۰ درصد متعلق دولت بوده حالا تنها ۴۷ درصدش متعلق به دولت است. ضمن اینکه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا چند ماه آینده سهم دولت به حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. بعد از آن امیدوارم که با رونق این پالایشگاه بتوانیم صد درصد آن را هم واگذار کنیم.

احمد افزود: منابعی که وارد این پروژه شده، موجب تورم نخواهد شد، محصول اصلی خروجی این محصول اکتان افزاهای زیست‌محیطی است زیرا ماده‌ای که از آن قرار است اتانول تشکیل شود ذرت است.

۳ پروژه برون مرزی در دستور کار ایدرو

او همچنین درباره مشارکت ایدرو در پروژه های خارجی گفت: ما در ۳ کشور خارجی در حال انجام کارهای برون مرزی هستیم. البته با توجه به شرایط تحریمی ترجیح این است که اطلاعاتی در این باره اعلام نکنم.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی