خبر

قرعه کشی خودروی شاهین در سامانه یکپارچه

قرعه کشی خودروی شاهین در سامانه یکپارچه

359262 677 - قرعه کشی خودروی شاهین در سامانه یکپارچه

اقتصاد۲۴– سخنگوی وزارت صمت از احتمال عرضه شاهین بدون قرعه کشی خبر داد. پیش‌تر امید قالیباف لیستی از خودرو‌هایی که قرار است از مسیر سامانه یکپارچه بدون برگزاری قرعه کشی عرضه شوند را منتشر کرده بود که شاهین نیز در ان لیست دیده می‌شد.

براساس اظهارات سخنگوی وزارت صمت تمامی خودرو‌های حاضر در لیست یاد شده را محصولات خودروسازی سایپا تشکیل می‌داد. این خودرو‌ها عبارتند بودند از ساینا، ساینا S، کوییک R، کوییک S و شاهین.

اما حالا تردید‌هایی در ارتباط با عرضه شاهین ایجاد شده است. اما دلیل این تردید‌ها چیست؟ به نظر می‌رسد ریشه این تردید‌ها را باید عدم عرضه شاهین در اولین طرح فروش سامانه یکپارچه جست و جو کرد. خودروسازی سایپا در حالی در اولین طرح فروش سامانه یکپارچه، محصولات خود را به خط کرده بود که خبری از جدیدترین محصول این خودروساز نبود. آن زمان این گمانه مطرح بود که با توجه به اینکه مدیران سایپا توانسته بودند اواخر سال گذشته مجوز عرضه شاهین را از مسئولان بورس کالا دریافت کنند به احتمال زیاد شاهین در بورس کالا فروخته خواهد شد. اما با توجه به مخالفت وزارت صمت برای عرضه خودرو در بورس کالا حال به نظر می‌رسد شاهین نیز همانند سایر محصولات این خودروساز باید از مسیر عرضه در سامانه یکپارچه به دست متقاضیان برسد.


بیشتر بخوانید: بازار خودرو در سربالایی قیمت


اما از آنجایی که شاهین تا کنون در ویترین سامانه یکپارچه قرار نگرفته وزارت نشینان برآوردی از میزان تقاضا برای جدیدترین محصول سایپا ندارند. نبود برآورد برای این خودرو سبب شده تا سیاست گذار خودرویی ترجیح دهد اول شاهین را به کمک اهرم قرعه کشی عرضه کند چنانچه میزان استقبال از این خودرو همانند سایر محصولات سایپا که در لیست فروش بدون بخت آزمایی قرار دارند، بود؛ آنگاه شاهین را نیز بدون استفاده از ابزار قرعه کشی عرضه می‌کند.

منبع: اکوایران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی