خبر

ادبیات خودروسازی ایران برای ۲۵ سال پیش است

ادبیات خودروسازی ایران برای ۲۵ سال پیش است

362485 241 - ادبیات خودروسازی ایران برای ۲۵ سال پیش است

اقتصاد۲۴– منوچهر منطقی امروز در نشست خبری اظهار کرد: ساماندهی تولید و عرضه، تحول ساختاری و حرکت به سمت پیشران‌ها، نقشه راه ما برای صنعت خودرو است.

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت افزود: سال قبل ۲۱۳ هزار خودرو تولید، اما ۴۳ هزار دستگاه عرضه شد. اگر میانگین قیمت ۱۷۰ هزار خودروی عرضه نشده را ۲۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، یعنی ۳۴ هزار میلیارد تومان حبس نقدینگی در خودروسازی داشتیم.

وی با بیان اینکه باید هر چه خودرو داریم عرضه کنیم، گفت: الان عبور مستقیم خودرو تقریباً صد در صد شده است که هم درآمد خودروساز بالا می‌رود و به نیاز بازار پاسخ داده می‌شود و هم کیفیت تولید ارتقا می‌یابد.


بیشتر بخوانید: واردات خودرو‌های دست دوم منتفی شد


منطقی تصریح کرد: با توجه به تفاوت قیمت تمام شده و فروش، نقدینگی خودروساز کاهش می‌یابد بنابراین اصلاح روند قیمت گذاری باید اتفاق افتد. همچنین هم افزایی هم باید عملیاتی شود؛ هم افزایی یعنی اینکه خودروسازان یک کشور یک مجموعه تأمین دارند.

وی افزود: اولین بحث در هم افزایی، هم‌افزایی در پلت فرم هاست. در حال حاضر خودرو‌های متعدد با تیراژ کم و خدمات پس از فروش غیرقابل قبول داریم. هم اکنون ما ۴ پلت‌فرم با ارزش داریم. ادبیات خودروسازی ایران برای ۲۵ سال پیش است، در حالی که باید خودروی باارزش و قیمت مناسب عرضه شود که در این خصوص خودروسازان دو محصول برقی و بنزینی عرضه خواهند کرد.

منطقی ادامه داد: در جایی هم که نتوانیم بازار را با خودروی داخلی تأمین کنیم واردات را انجام خواهیم داد.

وی با تاکید بر دانش بنیان کردن صنعت خودرو، گفت: چهار رویکرد جریان ساز در آینده صنعت خودرو شامل برقی سازی، خودرو‌های خودران، صورت‌های نوین حمل و نقل و اتصال پذیری خودرو است.

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی