خبر

آغاز عملیات خاکبرداری طرح توسعه کارخانه صبا فولاد خلیج فارس

آغاز عملیات خاکبرداری طرح توسعه کارخانه صبا فولاد خلیج
فارس

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت صبا فولاد خلیج فارس، عباس تفضلی از آغاز عملیات خاکبرداری طرح توسعه کارخانه صبا فولاد خلیج فارس خبر داد و اظهار کرد: محدوده پروژه عملیات خاکبرداری، زمین های طرح توسعه کارخانه صبا فولاد خلیج فارس و مدت زمان اجرای آن نیز شش ماه برآورد شده است.

معاون برنامه ریزی، مهندسی و توسعه شرکت صبا فولاد خلیج فارس بودجه تخصیص یافته جهت اجرای عملیات خاکبرداری را ۶۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این پروژه، میزان حجم خاکبرداری ۳۵۰ هزار متر مکعب و میزان حجم خاکریزی ۱۵۰ هزار متر مکعب خواهد بود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه آماده سازی زمین های مورد نیاز طرح توسعه کارخانه صبا فولاد خلیج فارس شامل احداث واحد مگامدول احیاء مستقیم شماره ۲، نصب دیوار پیش ساخته اطراف کارخانه و تسطیح منطقه انباشت و برداشت مواد اولیه و محصول است.

وی یادآور شد: همچنین فرآیند برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار به صورت EPC برای احداث کارخانه احیاء شماره ۲ در دست اقدام بوده که پاکات الف و ب مناقصه در تاریخ چهارم شهریور ۱۴۰۲ با حضور کلیه شرکت کنندگان در مناقصه بازگشایی و در مرحله ارزیابی فنی و کیفی مدارک توسط مشاور قرار دارد که برنده مناقصه تا پایان شهریور ماه سال جاری مشخص خواهد شد.

گفتنی است؛ شرکت صبا فولاد خلیج فارس نخستین تولید کننده بریکت گرم (HBI) در ایران با ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال و از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس قرار دارد.

برخورداری از مزیت های مهمی همچون قرارگیری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و بهره مندی از زیرساخت های مناسب این منطقه، نزدیکی به راه آهن، دسترسی به بنادر مهم کشور و آب های آزاد، برخورداری از امکانات حمل و نقل جاده ای و نزدیکی به معادن سنگ آهن و گندله سازی، صبا فولاد را در زمره صنایع با بهره وری بالا قرار داده و به تولیدکننده ای استراتژیک در زمینه صنعت فولاد برای کشورمان تبدیل کرده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی