خبر

پشت پرده فروش خودروی اقساطی

پشت پرده فروش خودروی اقساطی

374148 493 - پشت پرده فروش خودروی اقساطی

اقتصاد۲۴– تب خرید خودرو در اقتصاد ایران تند است و هر کسی سعی می‌کند به نحوی خودرویی بخرد؛ یا از کارخانه و با روش قرعه‌کشی یا خرید اقساطی از برخی فروشگاه‌ها و سایت‌ها.

برخی از این سایت‌ها و فروشگاه‌ها، در ابتدا ادعا می‌کنند که مبلغی از پول خودرو را به‌عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‎‌کنند و ظرف یک ماه کاری، خودروی صفر تحویل می‌دهند. بقیه پول خودرو را هم به صورت اقساط چند ماهه و با مبلغی سود معین دریافت می‌کنند.

در ابتدا شرایط عادی و حتی مطلوب به نظر می‌رسد. برای مثال یکی از این فروشگاه‌ها هنگام مراجعه و یا تماس به مشتریان شرایط نسبتا مطلوبی را معرفی می‌کند. یکی از اپراتور‌های این فروشگاه می‌گوید تنها چند مدل خودرو در این فروشگاه عرضه می‌شود یکی خودروی سواری چینی و دیگری چند مدل خودروی باری شامل کامیون کشنده، پیکاپ و آمیکو آسنا است. اما تنها یک مدل خودروی سواری داریم.

شرایط خرید خودرو

به گفته این اپراتور، تنها خودروی سواری موجود، خودروی چینی «x۲۵ بایک» است که قیمت آن در بازار آزاد ۶۹۰ میلیون تومان است و خریدار برای خرید این خودرو باید ۴۹۰ میلیون تومان پیش پرداخت بدهد و مابقی آن را در ۲۰ قسط تسویه کند. قیمت این خودرو در این طرح، ۷۷۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

به عبارتی خریدار ظرف ۲۰ ماه باید حدود ۸۰ میلیون تومان سود خرید این خودرو را به شرکت پرداخت کند. اقساط آن هم ماهانه ۱۴ میلیون تومان است.


بیشتر بخوانید: هشدار ایران خودرو به جاماندگان از قرعه کشی


به گفته اپراتور این فروشگاه مهلت تحویل خودرو ۲۰ روز کاری است، اما نحوه سند خودرو مشخص نیست. چون در خصوص خودرو‌های باری، از همان ابتدا یک دنگ خودرو به نام خریدار می‌شود و ۵ دنگ باقیمانده پس از تسویه آخرین چک به نام خریدار می‌شود. اما در خصوص خودرو‌های سواری وضعیت مشخص نیست و احتمالا پس از تسویه کامل این خودرو به خریدار اصلی تحویل می‌دهند. نکته قابل توجه این است که خرید این خودرو نیازی به ضامن ندارد و تنها با چک صیادی امکان‌پذیر است!

مشتریان خودرو چه می‌گویند؟

اما برخی از افراد می‌گویند تجربه خرید از این فروشگاه‌ها را دارند و ماه‌هاست در صف خرید مانده‌اند، اما هیچ خبری از خودرو نیست. یکی از مخاطبان تجارت‌نیوز مدارک واریز وجه و خرید خودرو را برای خبرنگار ارسال کرده و می‌گوید که در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ خودرویی از این فروشگاه خریده است. بر اساس قول اولیه باید ۲۰ روز کاری بعد از واریز پیش‌پرداخت خودرو را تحویل می‌گرفت، اما نزدیک شش ماه از زمان واریز پول گذشته و هیچ خودرویی تحویل نگرفته است و پاسخ درستی هم دریافت نمی‌کند.

با انتشار این گزارش، یکی دیگر مشتریان این فروشگاه‌ها می‌گوید سال گذشته برای خرید خودرو از فروشگاه …. اقدام کردم. پیش‌پرداخت اولیه را داده‌ام، اما این فروشگاه نه خودروی من را تحویل می‌دهد و نه پاسخگو است. مانده‌ام که باید به کدام نهاد و مجموعه‌ای مراجعه کنم. آن زمان با پول پیش‌پرداخت آن خودرو می‌توانستم یک خودروی دست دوم یا حتی صفر از بازار آزاد بخرم و الان هم خودرو به نامم بود و هم قیمت آن بالاتر رفته بود.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی