عمومی

این همان کاری است که ایلان ماسک روزی که توییتر را خرید انجام داد. این است یک درس شگفت انگیز در بهره وری

این همان کاری است که ایلان ماسک روزی که توییتر را خرید انجام داد. این است
یک درس شگفت انگیز در بهره وری

دوشنبه فقط یک روز دیگر در دفتر برای ایلان ماسک. خب، تقریبا.

مطمئناً، او قراردادی را برای خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار پول نقد بسته بود. اما قبل از آن، ثروتمندترین مرد جهان با وزیر سرمایه گذاری اندونزی در تسلا Gigafactory در آستین برای بحث در مورد زنجیره تامین باتری.

و بعد از ظهر همان شب. ، در ساعت ۱۰ شب، ماسک با مهندسان ملاقات کرد – جایی که او بیش از یک ساعت در SpaceXStarbase در بوکا شیکا، تگزاس، به گفته والتر ایزاکسون، نویسنده مشهوری که در حال حاضر روی آن کار می کند. بیوگرافی ماسک.

“هیچکس به توییتر اشاره نکرده است,” ایزاکسون در مورد چه چیز دیگری گفت، توییتر. “او می تواند چند کار را انجام دهد.”

من با عقیده ایزاکسون موافقم: این شگفت انگیز است که ماسک می تواند نه تنها روی چندین پروژه کار کند، بلکه می تواند چندین شرکت را در یک روز رهبری کند. اما کاری که ماسک انجام می دهد واقعاً چندوظیفه ای نیست. این چیزی کاملاً متفاوت است – و درک این تفاوت کلیدی برای باز کردن قفل بهره وری شماست.

ماسک تمرین ساده ای را انجام می دهد. او چندین سال است که دنبال می کند. من دوست دارم آن را قانون تمرکز بنامم.

بیایید دقیقا نحوه عملکرد قانون تمرکز و نحوه اعمال آن را توضیح دهیم. آن را به کار خودتان می پردازید.

(اگر ارزشی در “قاعده تمرکز” پیدا کنید، ممکن است به اطلاعات کامل من علاقه مند شوید دوره هوش هیجانی — که شامل ۲۰ قانون دیگر است که به شما کمک می کند احساسات خود را مدیریت کنید و بهره وری بیشتری داشته باشید. بررسی کنید دوره کامل را در اینجا ارائه دهید.)

بدون چندوظیفه، نه تعویض کار. تمرکز خالص

چندوظیفه واقعی، انجام همزمان دو کار به طور همزمان، بسیار چالش برانگیز است. وقتی صحبت از کارهای نسبتاً ساده به میان می‌آید، می‌توان آن را با تمرین زیاد انجام داد. (به عنوان مثال، یک بسکتبالیست حرفه ای را در نظر بگیرید که تمرین دریبل زدن توپ با یک دست و پرتاب و گرفتن توپ تنیس همزمان با دست دیگر را تمرین می کند.)

در مقابل، بیشتر چیزهایی که ما به عنوان چندوظیفه فکر می کنیم در واقع “تغییر کار” است، که به سرعت از یک کار به کار دیگر تغییر می کند و دوباره برمی گردد. اما تعویض کار با قیمت گزافی همراه است.

“تصور می‌رود که توانایی تعویض وظایف به پردازش شناختی سطح بالا نیاز دارد. ” دایره المعارف علوم اعصاب بیان می کند. “نتیجه رفتاری این پردازش یک هزینه سوئیچ قوی – عملکرد کندتر و مستعد خطا در هنگام تعویض کارها نسبت به تکرار کارها.”

به عبارت دیگر، بیشتر تعویض کار مساوی است با اشتباهات بیشتر — و تصمیم گیری با کیفیت پایین تر.

اما وقتی ماسک برای شرکت های مختلف خود کار می کند، اینطور نیست. واقعاً چندوظیفه‌ای است و نه وظیفه‌ای را تغییر می‌دهد. در عوض، او در یک زمان بر روی یک چیز تمرکز می کند.

در گذشته، ماسک اظهار داشته است که او معمولاً سعی می کرد هفته خود را بین شرکت ها به روز تقسیم کند، مثلاً یک روز برای SpaceX و روزی دیگر برای تسلا کار می کرد. اما ماسک همچنین نشان داده است که برنامه خود را بسته به نیازها و پروژه‌های فعلی تغییر می‌دهد، و جای تعجب نیست که با گذشت زمان – و ماسک اکنون یک شرکت چند میلیارد دلاری دیگر را خریداری کرده است – که در چندین شرکت در یک شرکت کار کند. یک روز.

با این وجود، بیایید به چهار کلمه کلیدی ایزاکسون برگردیم و به آن جلسه آخر شب که روی موتورهای موشکی کار می کرد اشاره می کنیم:

“هیچکس به توییتر اشاره ای نکرد.”

این نشان می‌دهد که، در حالی که ماسک ممکن است روی مشکلات مختلف و برای بیش از یک شرکت در روز کار کند، او تمرکز روی یک چیز در یک زمان می‌کند. این مهم است، زیرا به ماسک این امکان را می‌دهد تا به جای چندوظیفه یا تعویض کار، عقل قابل توجه خود را روی یک موضوع متمرکز کند.

تصور کنید. به عنوان مثال، ماسک در طول ملاقات خود با مهندسان اسپیس ایکس در مورد توییتر تماس می گرفت. این نه تنها کیفیت کار و تمرکز او را کاهش می دهد، بلکه همه افراد حاضر در اتاق را نیز دیوانه می کند. در مقابل، ماسک با جدا نگه داشتن جلسات، کار پروژه و وظایف اصلی، از زمان و قدرت مغز خود نهایت استفاده را می‌کند و به توانایی خود در تفکر انتقادی و حل مشکلات کمک می‌کند.

این تنها یکی از دلایلی است که ماسک می‌تواند کاری را که انجام می‌دهد، یعنی کمک‌های ارزشمندی به شرکت‌های متعددی که با موضوعات پیچیده سروکار دارند، انجام دهد.

برای مثال، آنچه را که گرت رایسمن می‌گفت، در نظر بگیرید. رایسمن، فضانورد و مهندس سابق که سال ها با ماسک در اسپیس ایکس کار می کرد، از توانایی ماسک در کمک به حل مشکلات پیچیده شگفت زده شد.

ریزمن در یک مصاحبه. “اما آنها معمولاً در یک چیز فوق العاده و فوق العاده باهوش هستند. و [ماسک] می تواند با مهندسان برتر ما در مورد نرم افزار و مخفیانه ترین جنبه های آن گفتگو کند. و سپس به ما مراجعه می کند. مهندسان تولید و بحث در مورد فرآیند جوشکاری واقعاً باطنی برای برخی آلیاژهای دیوانه کننده دارند.”

ریزمن ادامه داد، “او فقط می رود. عقب و جلو، و توانایی او در انجام این کار در تمام فناوری‌های مختلف که در راکت‌ها و ماشین‌ها و هر کار دیگری که انجام می‌دهد – این چیزی است که واقعاً من را تحت تأثیر قرار می‌دهد.”

بنابراین، چه چیزی می توانید از همه آن بیاموزید؟

برای واضح بودن، به همان اندازه که من به اخلاق کاری ماسک احترام می‌گذارم، توصیه نمی‌کنم به اندازه او ساعت‌ها کار کنید یا حتی جلسات آخر شب را برگزار کنید. اما می‌توانیم از چگونه ماسک کار خود را انجام می‌دهد، درس ارزشمندی بگیریم.

احتمالاً شما احتمالاً دارید. تلاش برای ایجاد تعادل بین چندین مسئولیت، از جمله اداره یک تجارت، ایجاد تعادل بین مشتریان، و حتی جدا کردن زمان برای کار، خانواده و خود.

نکته کلیدی این است که اینها را از هم جدا نگه دارید و از “قاعده تمرکز” پیروی کنید: هر بار روی یک چیز تمرکز کنید.

  • ارسال ایمیل
  • توفان فکری
  • جلسه
  • ایجاد
  • حل مشکلات
  • تفکر انتقادی
  • گذراندن وقت با شما خانواده
  • برای خودتان وقت بگذارید

تمام عواملی که حواس‌تان را پرت می‌کنند را کنار بگذارید. حضور داشته باشید. تمام توجه و عقل خود را روی افراد یا کار در دست انجام دهید.

این کار به شما امکان می‌دهد نه تنها مکان‌های بیشتری باشید. و کارهای بیشتری انجام دهید، اما همچنین برای افزایش کیفیت آنچه انجام می دهید.

و این بهره وری در بهترین حالت خود است.

نظرات بیان شده توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی