عمومی

علوم اعصاب می گوید این عادت ساده خواب به معنای واقعی کلمه پاک کننده است مغز تو

علوم اعصاب می گوید این عادت ساده خواب به معنای واقعی کلمه پاک کننده است
مغز تو

اغلب، وقتی در حال بررسی داستان هایی در مورد علوم اعصاب که می تواند به کارآفرینان کمک کند مغز خود را آموزش دهند تا سلامت و عملکرد را بهبود بخشند، در پایان لحظه ای است که محققان  احتیاط در مورد محدودیت های کارشان.

  • گاهی اوقات، این یک اخطار است که به یک نتیجه گیری اضافی که ممکن است مردم تمایل به انجام آن داشته باشند، می پردازد.
  • گاهی اوقات، این یک یادداشت غم انگیز یا شگفت انگیز در مورد زمینه هایی است که باید در آن تحقیقات بیشتری انجام شود.
  • اغلب یادآوری می شود که به خاطر دوست قدیمی خود خیلی از خودمان جلوتر نرویم. , “همبستگی در مقابل علیت.”

اما گاهی اوقات، به چیزی برخورد می کنم که بینش های مفیدتری را ارائه می دهد. ما به عقب کار می کنیم و شما را به خواندن تحقیقات قبلی تشویق می کنیم که نشان می دهد چگونه علوم اعصاب نشان می دهد که افراد ممکن است بتوانند سلامت خود را بهبود بخشند.

این چیزی است که اخیراً اتفاق افتاده است، و به مطالعاتی در مورد خواب با کیفیت، هدف بیولوژیکی آن، و صادقانه بگویم، فقدان خواب باکیفیت که بسیاری از کارآفرینان و رهبران کسب و کار هنوز گزارش می دهند مرتبط است.

بیایید به تحقیقاتی برویم که جرقه این کاوش را برانگیخت.

نوشتن در مجله معتبر ، Neurodegeneration ترجمه، محققین دانشگاهی در استرالیا توضیح داد که آنها تصمیم گرفتند بیماری های ویرانگر نورون حرکتی مانند اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) را مطالعه کنند که به عنوان بیماری لو گریگ نیز شناخته می شود.

هیچ درمانی شناخته شده برای ALS وجود ندارد و محققان می خواستند تعیین کنند که آیا اختلال در سیستم گلیمفاتیک بدن که مواد زائد را از بدن دفع می کند یا خیر. مغز، ممکن است در ابتدا با شروع بیماری مرتبط باشد.

برای اینکه آزمایش آنها را بفهمیم، ابتدا باید کمی در مورد چگونگی پردازش پروتئین توسط بدنمان و نحوه پردازش گلیمفاتیک بدانیم. سیستم کار می کند

به عنوان محقق توضیح داده شد، بدن ما به آن متکی است زنجیره‌های طولانی پروتئین‌ها که هر کدام از اسیدهای آمینه تشکیل شده‌اند، که «برای انجام وظایف خاصی مانند ایجاد آنتی‌بادی برای مبارزه با عفونت، حمایت از سلول‌ها یا انتقال مولکول‌ها» در یک راستا قرار می‌گیرند.

وقتی چیزها به درستی کار نمی کنند، بدن می تواند “پروتئین های تاشو اشتباه” را جمع کند. این سیستم گلیمفاتیک است که این نوع مواد زائد را از مغز خارج می کند و بیشتر در هنگام خواب کار می کند.

بنابراین، مطالعه محققان انجام شد. موش هایی که برای بیان پروتئین انسانی که در بیماران انسانی مبتلا به ALS دیده می شود، اصلاح ژنتیکی شده بودند. وقتی به موش‌ها غذا دادند که حاوی آنتی‌بیوتیکی بود که پروتئین انسانی را خنثی می‌کرد، به‌طور طبیعی پیر شدند.

اما، هنگامی که موش‌ها غذای بدون آنتی‌بیوتیک را تغذیه کردند و پروتئین‌های تغییر یافته انسانی انباشته شدند، موش ها شروع به نشان دادن “علائم کلاسیک ALS از جمله اختلالات ماهیچه ای پیشرونده و آتروفی مغز کردند.”

از آنجا، آنها از MRI ​​برای به ساختارهای مغز موش‌ها نگاه کنید، و آنها دریافتند که در موش‌هایی که پروتئین انسانی آنها پنهان نشده بود، پاکسازی گلیمفاتیک به طور قابل‌توجهی نسبت به موش‌هایی که از نظر ژنتیکی اصلاح نشده بودند، مؤثر بود.

سایر عوامل موثر در پاکسازی گلیمفاتیک، که نویسندگان مطالعه بر اساس تحقیقات قبلی به آنها اشاره می‌کنند:

  • مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ که در ماهی‌های دریایی یافت می‌شوند؛
  • مصرف متوسط ​​الکل (تاکید بر “متوسط” است؛ دوزهای بالای الکل اثر معکوس داشت)؛
  • ورزش؛ و
  • به پهلو بخوابید.

این آخرین مشارکت کننده اضافی بود که بیرون پرید. مطمئناً، مجموعه‌ای از تحقیقات روی موش‌ها، پاکسازی گلیمفاتیک، و خواب وجود دارد که نشان می‌دهد خوابیدن به پهلو، به جای روبه‌پایین یا به پشت، می‌تواند عملکرد پاکسازی مغز را افزایش دهد.

“دلایل این امر هنوز به طور کامل شناخته نشده است،” نوشت نویسنده مطالعه دیوید رایت، “اما احتمالا به اثرات گرانش، فشرده سازی و کشش بافت مربوط می شود.”

بنابراین، کجاست. همه اینها شما را ترک می کند؟ مطمئناً، امیدوارم هرگز مجبور نباشید شخصاً با بیماری های نورون حرکتی مبارزه کنید. اما، دائماً از کارآفرینان می‌شنوم که آنها به هک‌های زندگی آسان و مبتنی بر علم علاقه دارند که می‌تواند بهره‌وری و سلامت آنها را بهبود بخشد.

در اینجا، به نظر می رسد که یک عادت ساده مانند یادگیری به پهلو خوابیدن ممکن است مزایای ملموسی را ارائه دهد. ممکن است حتی ساده تر از آن چیزی باشد که شما ممکن است گمان کنید. من به چندین مطالعه برخوردم که نشان می‌دهد اکثر مردم به‌هرحال به‌طور خودکار به پهلو می‌خوابند.

اکنون، شاید قبلاً آشنا هستید. با این مطالعه قبلی، اما فقط در صورت اشتراک شما در ژورنال علوم اعصاب گذشته است، ارزش بازبینی را دارد.

“[L]وضعیت خواب جانبی در حال حاضر بیشترین حالت را دارد. یکی از نویسندگان آن مطالعه می‌نویسد: «یک عملکرد بیولوژیکی مشخص خواب و آن «پاک کردن» آشفتگی‌هایی است که در هنگام بیداری جمع می‌شوند.

به هر حال، همانطور که در کتاب الکترونیکی رایگان خود می نویسم علوم اعصاب: ۱۳ راه برای درک و آموزش مغز شما برای زندگی، هیچ چیز وجود ندارد جذاب تر از مغز انسان، و روش های غیرمنتظره ای که در آن کار می کند.

سلامت خواب همیشه در بالای لیست است. و این مهم نیست که چگونه بینش را پیدا کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی