خبر

کدام خودرو‌ها در بورس عرضه می‌شود؟

کدام خودرو‌ها در بورس عرضه می‌شود؟

379113 154 - کدام خودرو‌ها در بورس عرضه می‌شود؟

اقتصاد۲۴– در هفته‌های اخیر چندین خودرو در بورس کالا پذیرش شدند و آخر هفته گذشته نیز بورس کالا میزبان دادوستد ۳۵۰ دستگاه خودرو فیدلیتی و ۲۵۰ دستگاه دیگنیتی بود که استقبال خوبی از آن شد.

روز گذشته نیز مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حوزه عرضه خودرو در بازار سرمایه با موانعی مواجه بودیم که مشکلات برطرف شد. موفق به عرضه برخی از خودرو‌ها در این بازار شدیم و ظرف روز‌های آینده ایران خودرو هم وارد تالار بورس کالا می‌شود.

احتمالا میزان عرضه خودرو در بورس کالا افزایش یابد. چرا که چند روز پیش امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت جویا به مهر گفت که در مذاکرات انجام شده بین وزارت صمت و سازمان بورس، شروطی برای عرضه خودرو در بورس از جمله عرضه ۲۰ درصد تیراژ تولید خودرو در بورس کالا مطرح شده، اما هنوز هیچ گونه جمع‌بندی در این رابطه انجام نشده است. در نتیجه می‌توان گفت که بازار سرمایه پر رونق‌تر می‌شود.


بیشتر بخوانید: نخستین عرضه ایران خودرو در بورس کالا تایید شد


در حال حاضر از عرضه خودرو‌های گروه بهمن در هفته گذشته، شاهین نیز اعلام کرده که قصد ورود به بازار سهام کالا دارد. هایما نیز یکی از شرکت‌های پیش‌رو برای عرضه و ورود به این بازار کالایی بود.

بر همین اساس قرار است یکشنبه هفته آینده یعنی ۶ شهریور ماه در نخستین عرضه محصولات ایران خودرو در بازار سرمایه ۳۰۰ دستگاه هایما S ۷ مشکی و ۲۰۰ دستگاه هایما S ۷ سفید عرضه شود.

طبق اطلاعیه، هر کد ملی صرفا مجاز به ثبت سفارش در یک کد عرضه خودرو است و صدور سند و شماره گذاری فقط به اسم شخص خریدار خودرو خواهد بود. قیمت پایه هایما S ۷ تولیدی ایران خودرو در بورس کالای ایران ۷۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی