طلا و ارز

طلا فلزی کمیاب

آبرند: مجله اینترنتی تخصصی صنایع و کسب و کار ایران: از قدیم ‌الایام ارزش این فلز گران‌بها بر کسی پوشیده نبوده و نیست. اهمیت این موضوع را می‌توان در ضرب‌المثل‌های قدیمی که بین مردم رایج بوده است فهمید.به‌عنوان نمونه ضرب‌المثل “طلا که پاکه چه منتش به خاکه” که اشاره به خالص بودن و ناب بودن این فلز است و یا “حیف از طلا که خرج مطلا کند کسی حیف از کسی که رنج برد بهر ناکسی” که اشاره مستقیم به گران‌بها بودن و ارزشمند بودن این فلز دارد؛ و یا اینکه جهت نشان دادن ارزش جنسی یا کالایی آن را بانام طلا همراه می‌کنند همچون زعفران که به طلای سرخ معروف است و یا نفت که به طلای سیاه شناخته می‌شود.

طلا یکی از بااهمیت‌ترین و گران‌بهاترین فلزات است و رنگ خالص آن زرد سیر است. طلا در بخش‌های اقتصاد ی از بالاترین امتیاز برخوردار است. انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد، این فلز ارزشمند بهترین رسانا است به صورتی که در برخی از دستگاه‌های مخابراتی برای این منظور از آن استفاده می‌شود.

خصوصیات طلا

از خصوصیات طلا می‌توان از مقاومت آن در برابر اسیدهای خالص نام برد، این فلز گران‌بها ازنظر شیمیایی از غیرفعال‌ترین فلزات به‌حساب می‌آید و همچنین در مجاورت با هوا و حرارت رنگش تیره نمی‌شود.

طلا از دیرباز در صنعت و هنر ما اهمیت فراوانی داشته است این عنصر جایگاه ویژه نسبت به بقیه فلزات دارد و آن

ارزشمندی آن در طولانی‌مدت است و به خاطر زیبایی و استقامتش به‌صورت زیورآلات از آن استفاده می‌شود.

این فلز زیبا یک سرمایه ملی و اقتصادی هر کشوری است، پشتوانه ملی هر کشوری طلا است و این به این معنی است که اسکناس‌هایی که در دست ما است ارزش خودش را از طلای کشورمان می‌گیرد.

طلا از زمان‌های قدیم در سلامتی انسان‌ها نقش داشته است و برای زنان بسیار مفید است و برای درمان دردهای مفصلی از آن استفاده می‌کردند. از خواص دیگر آن می‌توان به اثرش بر مکانیسم گرمایی بدن اشاره کرد. برخی از پزشکان در زمان‌های قدیم اعتقاد داشتند که اگر آن را گرم کنید و بعد در آب سرد فروبرید با خوردن آن آب مرض‌ها برطرف و روح و روان شاداب می‌شود.

طلا سرمایه‌ی ملی

برای اکثر زنان خرید طلای تجربه بسیار خوبی است که هیچ زمان ارزش خود را از دست نمی‌دهد ولی قطعاً خرید آن نیاز به هزینه‌های زیادی دارد و برای همه خانواده‌ها به‌عنوان یک سرمایه به‌حساب می‌آید.

برای خرید آن باید اصولی را در نظر گرفت باید از عیار آن آگاهی داشته باشید هرچه عیار آن بالاتر قیمت آن گران‌تر می‌شود، به وزن آن توجه کنید قبل از خرید به رنگ طلای موردعلاقه‌ی خود فکر کنید و رنگ معمول آن طلایی است ولی در بازار رنگ‌های دیگر مثل طلای سفید، قهوه‌ای، سبز و آبی هم پیدا می‌کنید و از مغازه‌های

درنهایت طلا به خاطر خواص فراوان و ویژگی‌های بی‌شمارش تبدیل به یک فلز نایاب شده است واز ارزش زیادی نزد همه برخوردار است و علاوه بر استفاده‌ی سرمایه‌ای از آن و مصرف آن در جواهرات، در دندان‌پزشکی و تولید شیشه‌های رنگی از آن استفاده می‌شود و در زمانی نه چندان دور از این فلز به علت استقامت و عدم فرسودگی برای روکش دندان در داخل دهان استفاده می‌نمودند.

بیشتر بخوانید: معرفی ارز های دیجیتال

بیشتر بخوانید: نقش و مزیت اقتصاد در بورس چیست ؟

بیشتر بخوانید: گام هایی برای مدیریت ریسک بورس

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی