عمومی

استارباکس از این ترفند ساده 4 دلاری خدمات مشتری استفاده می کند. این یک استراتژی حفظ کارکنان نابغه

استارباکس از این ترفند ساده ۴ دلاری خدمات مشتری استفاده می کند. این یک
استراتژی حفظ کارکنان نابغه

البته، من هرگز آنقدر خونسرد نبودم که بتوانم بخشی از فرقه استارباکس باشم. اما در یک روز ۹۰ درجه که نیاز به یک نوشیدنی کافئین دار داشتم، برای یک قهوه سرد ۴ دلاری به خیابان رفتم.

به زودی متوجه شدم که بیش از ۲۰ دقیقه در خط تکی به عرض اتومبیل گیر افتاده ام. بعد از خیال‌پردازی در مورد اینکه چقدر برای عبور از خاکریز و از میان دیواره‌های درختچه‌های انبوه نیاز دارم (همانطور که یکی می‌کند)، حساسیت‌هایم پیروز شدند. من به این امید ساده اکتفا کردم که باریستا حداقل انتظار را تصدیق کند. در کمال تعجب، بیشتر از چیزی که انتظارش را داشتم به دست آوردم.

یک عذرخواهی و یک قهوه مجانی گرفتم.

تقریباً فوراً، عصبانیت من نسبت به یکی از زنجیره‌های غذای سریع معروف کشور از بین رفت – همان‌طور که شد عهدی که با خودم بسته بودم که دیگر برنگردم. با آن، رویای جدیدی به ذهنم خطور کرد: آیا واقعاً آنطور که فکر می کردم صرفه جو بودم یا فقط ارزان بودم؟ به هر حال، من با خوشحالی رانندگی کردم.

در طرح بزرگ، یک قهوه رایگان از یک زنجیره چند ملیتی ممکن است ژست بزرگی به نظر نرسد. اما همین جزئیات کوچک است که دنیایی از تفاوت را ایجاد می‌کند – و چه چیزی استارباکس را به یک شرکت ۸۷٫۵ میلیارد دلاری. این نه تنها باعث بازگشت مشتریان می شود، بلکه کارکنان را نیز برمی گرداند. در میان کمبود نیروی کار در آمریکا، استفاده از استراتژی‌های همزیستی که هر دو را ایجاد می‌کند، حیاتی است. گروه خوشحال

در حالی که هر کسب و کاری توانایی ارائه محصولات را به صورت رایگان ندارد، سه درس کلیدی برای هر کسب و کار وجود دارد. از ترفند ۴ دلاری خدمات مشتری استارباکس دور شوید. همه اینها می تواند به تصمیم گیری های عملیاتی کمک کند، در حالی که به طور همزمان باعث افزایش رضایت و وفاداری کارکنان و مشتریان می شود.

ارزش دادن به مشتریان بلند مدت نسبت به سودهای کوتاه مدت 

بعد از گذراندن زمان زیادی در آن خط رانندگی، به آخرین بازدیدم می‌رفتم. با این حال، در کمال تعجب، متوجه شدم که استارباکس برای من به عنوان یک مشتری ارزش قائل است – چیزی که ارزش آن بسیار بیشتر از چهار دلار بود. این فروشگاه با کنار گذاشتن سودهای کوتاه مدت خود و زیان هایی که از دادن سفارشات ناشی می شود، ارزش فوق العاده ای به مشتریان و حتی مقدار بیشتری از سرقفلی عطا کرد.

آن فروشگاه استارباکس خاص بدون شک می توانست در آن روز درآمد بیشتری داشته باشد، اما با انجام این کار، ضرر می کرد. برخی از مشتریان – و پول بسیار بیشتر در آینده. تصمیمات خدمات مشتری را بر اساس نتایج بلندمدت ارزیابی کنید. اگر مزایای کوتاه مدت با مزایای بلندمدت همراه نیست، از خود بپرسید که آیا واقعاً حتی یک مزیت است یا خیر. برای آسان‌تر و سودآورتر کردن هر تصمیمی، جمله ۵ کلمه ای معروف وارن بافت.

توانمندسازی کارکنان برای درست کردن کارها  

برای بسیاری، خدمات مشتری به معنای کاهش مشکلات در صورت بروز است. . اما بهترین خدمات مشتری شامل انتظار نیست تا مشتری با مشکل به کسب و کار شما نزدیک شود. این به صورت فعالانه به مسائل می پردازد تا مشتریان مجبور نباشند. دلیل اینکه بسیاری این عنصر کلیدی را از دست می دهند این است که به راحتی می توان از عنصر حیاتی چشم پوشی کرد. توانمندسازی کارکنان بنابراین آنها به جبران اشتباهات محدود نمی‌شوند، بلکه به‌طور فعالانه کار را اصلاح می‌کنند.

کارکنان آن روز در استارباکس منتظر نشدند دمای بدن من را اندازه بگیرند. آنها پیشگیرانه می دانستند که مشتریان پس از مدت ها انتظار هیجان زده نخواهند شد و بنابراین بدون اینکه از آنها خواسته شود کار درست را انجام دادند. این به آنها کمک کرد تا از شنیدن نظرات و بازخوردهای منفی تعدادی از مشتریان ناراضی خودداری کنند و در عین حال به پیشبرد خط کمک کرد.

رضایت مشتری به رضایت کارکنان بستگی دارد 

با توانمندسازی کارکنان خود و کمک به کاهش استرس های شغلی آنها با کمک فعالانه به مشتریان، تیمی شادتر و نرخ جابجایی کارمندان کمتری خواهید داشت. جای تعجب نیست که رضایت شغلی با رضایت مشتری ارتباط دارد. بر اساس مقاله منتشر شده توسط Harvard Business Review، کلید رضایت مشتریان، کارکنان شاد هستند.

شغل یک باریستای پرمشغله بسیار شبیه بسیاری از مشاغل دیگر در تعدادی از صنایع است: اینطور نیست. آسان مشاغل کم کار هستند و کارمندان تحت فشار و کار زیاد هستند. این اثرات اغلب توسط مشتریان احساس می شود که خدمات کند، چهره های ناراضی و قیمت های بالا دریافت می کنند.

در مورد استارباکس، یک قهوه رایگان هزینه کمی برای یک تجربه مثبت است. مشتریان و کارکنان خود را برمی گرداند. و به احتمال زیاد نسخه ای از آن وجود دارد که می توانید در کسب و کار خود نیز ارائه دهید.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی