خبر

صادرات ۱۰.۵ میلیون تن سیمان در ۹ ماه امسال به ۲۵ کشور

صادرات ۱۰.۵ میلیون تن سیمان در ۹ ماه امسال به ۲۵
کشور

به گزارش بازار، علی اکبر الوندیان در جشن ۹۰ سالگی سیمان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ بر اساس آمارها، ۱۳میلیون تن صادر شد و ۶۰ میلیون تن مصرف داخل کشور بوده است.

وی افزود: در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به خاطر همکاری وزارت نیرو در تامین برق و انرژی شاهد رشد تولید در صنعت سیمان هستیم که پیش بینی می شود برای سال آینده نیز وضعیت بهتری را داشته باشیم.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت سیمان با بیان اینکه دهه طلایی در سرمایه گذاری صنعت سیمان دهه ۸۰ است، گفت: ایران به رتبه چهارم جهان صعود کرده بود و اکنون در رتبه ششم در تولید سیمان رسیده ایم.

وی ادامه داد: ۹۰ میلیون تن در سال تولید سیمان داریم ضمن اینکه ۱۳ پروژه نیمه تمام داریم که اگر به بهره برداری برسد حدود هشت میلیون تن و ۸۰۰ هزار تن به ظرفیت سیمان سفید اضافه خواهد شد.

الوندیان تاکید کرد: روند صعودی را در تولید صنعت سیمان داریم ضمن اینکه از سال صنعت سیمان از سال ۱۴۰۰ وارد بورس کالا و ساماندهی در عرضه و تقاضای سیمان شدیم.

وی با بیان اینکه اکنون صنعت سیمان قابلیت تولید ۱۲ نوع سیمان را دارد، گفت: با لحاظ کردن رده های مقاومتی و درصدهای افزودنی تعداد ۵۵ محصول استاندارد ملی ایران در این صنعت ثبت شده است.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت سیمان گ عنوان کرد: اکنون با توجه به شرایط بازار و تقاضا تعداد ۱۶ نوع محصول عرضه می شود، در نظر داریم به تدریج انواع سینماهای تولیدی در بورس کالای کشور معرفی شود.

وی ابراز امیدواری کرد سال آینده در حوزه سیمان های آمیخته شاهد رشد تولید باشیم.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت سیمان به مشکلات صنعت سیمان پرداخت و گفت: افزایش نامتعارف هزینه های تولید، شیوه اعمال هزینه های تولید در قیمت کف و موانع صادراتی از مهم‌ترین چالش های صنعت سیمان است.

وی افزود: رشد قیمت سیمان با هزینه تولید توازن ندارد در همین راستا چهار هزار میلیارد تومان از محل مابه التفاوت قیمت سوخت از اردیبهشت ماه امسال هزینه بیشتری به تولیدگران این عرصه تحمیل شده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی