خبر

افزایش ۵.۳ درصدی مصرف ظاهری فولاد کشور

افزایش ۵.۳ درصدی مصرف ظاهری فولاد کشور

به گزارش بازار، طبق آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از عمکرد زنجیره تولید و مصرف فولاد کشور در ۱۱ ماهه سال گذشته، مصرف ظاهری فولاد کشور برای همه اقلام جز مقاطع طویل فولادی و گندله سنگ‌آهن، نسبت به ۱۱ ماهه ابتدایی سال ١۴٠١ رشد ۰.۵ تا ۶.۸ درصدی داشته است؛ اما مقاطع طویل فولادی ۵.۲ درصد و گندله سنگ‌آهن ۲.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ کاهش مصرف داشته است.

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه، ۱۱ میلیون و ۴۵۹ هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده که هشت میلیون و ۸۴۰ هزار تن آن در داخل مصرف شده و نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ معادل ۹ میلیون و ۳۲۸ هزار تن، ۲.۳ درصد کاهش مصرف را نشان می‌دهد.

در این مدت، هشت میلیون و ۸۰۲ هزار تن مقاطع تخت فولادی مصرف شده که ۵.۳ درصد نسبت به میزان مصارف آن‌ها در ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، معادل هشت میلیون و ۳۵۶ هزار تن، افزایش مصرف را تجربه کرده است.

در مدت مذکور سال ۱۴۰۲، تولید محصولات فولادی بالغ بر ۱۹ میلیون تن ثبت شده که ۱۸ میلیون و ۷۱ هزار تن آن صرف مصرف داخلی شده است. مصرف این مقاطع نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۱۷ میلیون و ۹۷۴ هزار تن بوده، ۰.۵ درصد بیشتر شده است.

مصرف آهن اسفنجی طی ۱۱ ماهه سال گذشته ۶.۸ درصد رشد کرده و از ۲۸ میلیون و ۱۴۶ هزار تن به ۳۰ میلیون و ۷۲ هزار تن رسیده است. در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۱ میلیون تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که تنها حدود یک میلیون و ۳۱۵ هزار تن آن صادر شده است.

در مجموع، از ۲۹ میلیون و ۳۳۴ هزار تن فولاد میانی تولید شده در کشور با رشد ۵.۳ درصدی، ۲۲ میلیون و ۲۳۵ هزار تن به مصارف داخلی اختصاص یافته و حدود هفت میلیون تن آن صادر شده است. در مدت مشابه سال ١۴٠١ مصرف ظاهری شمش فولاد کشور ۲۱ میلیون و ۱۰۸ هزار تن ثبت شده است.

در نهایت مصرف ظاهری گندله سنگ‌آهن در مجموع ۱۱ ماهه سال گذشته ۴۳ میلیون و ۸۸۴ هزار تن ثبت شده که نسبت به ۴۴ میلیون و ۹۲۰ هزار تن مصرفی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ حدود ۲.۳ درصد کاهش یافته است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی