عمومیمقالات

شیرجه عمیق به تأثیرات مثبت و منفی شایعه پراکنی

شیرجه عمیق به تأثیرات مثبت و منفی
شایعه پراکنی

شنیده‌اید؟

به کسی نگویید، اما…

واقعاً نباید چیزی بگویم، اما آیا می‌دانستید…

این بین ما باقی می ماند…

میس مانرز ممکن است با ایده این عادت شکننده زینت، مرواریدهای خود را بچسباند، اما شایعات همیشه در شکل بدی نیستند. در حالی که عمدتاً در مورد کسی صحبت می شود که حضور ندارد، همیشه لازم نیست بار معنایی منفی داشته باشد.

آیا سال ۲۰۲۳ سالی است که شما قول داده اید آداب معاشرت در محل کار خود را ارتقا دهید؟ برای درک بهتر چرایی شایعات مردم در وهله اول، انواع شایعات که باید از آنها اجتناب کنید و نحوه مشارکت بهتر در گفتگوی کولر آبی (یا زوم) تا از مزایای فراوان شایعات بهره مند شوید.

چرا این کار را انجام می دهیم؟

پنجاه و دو دقیقه برابر است با دو قسمت امیلی در پاریس. طبق یک مطالعه در ماه مه ۲۰۱۹ منتشر شده در مجله علم روانشناسی اجتماعی و شخصیت. با توجه به مقدار ساعت ما هر روز را به کار اختصاص می‌دهیم، آن را دنبال می‌کند که این دو با هم تلاقی می‌کنند. زمانی که روز کاری خود را انجام می‌دهیم، اطلاعاتی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم – به عبارت دیگر، شایعات. مقاله اخیر TIME مجله حتی سال ۲۰۲۲ را “سال شایعات” اعلام کرد. در آن، آندریا مک دانل، دانشیار و مدیر برنامه ارتباطی در کالج پراویدنس، این نظریه را مطرح کرد که از آنجایی که از زمان شروع همه‌گیری، اولین سالی بود که دوباره با هم بودند، این نوع گفتگو – به ویژه شایعات متمرکز بر افراد مشهور – باعث می‌شود ما یک موضوع مشترک بحث هستیم.”

و تا زمانی که انسانها وجود داشته است.

فرانک تی مک اندرو، کورنلیا اچ. دادلی، استاد روانشناسی در کالج ناکس، «در میان دانشمندان علوم اجتماعی (حداقل آنهایی که نظریه تکامل را قبول دارند) کاملاً پذیرفته شده است که شایعات احتمالاً یادگاری از گذشته تکاملی ما هستند. به NBC News BETTER. “برای زنده ماندن و انتقال ژن های خود، تقریباً همیشه لازم بوده است که در مورد زندگی اطرافیان خود بدانید.”

مارک لیری، استاد بازنشسته روانشناسی و علوم اعصاب در دانشگاه دوک، به Healthmagazine گفت که او معتقد است “شایعات غریزه اساسی انسان است زیرا زندگی ما عمیقاً در گروه ها ریشه دارد.”

شایعات همچنین می توانند نشان دهند که چه کسانی در چارچوب هنجارهای فرهنگی عمل می کنند – و از کسانی که خارج از خطوط رنگ آمیزی می کنند انتقاد می کنند. مگان رابینز، دانشیار روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید، این مثال را با مجله TIME به اشتراک گذاشت: “اگر کسی باشد که در یک جامعه یا حلقه اجتماعی زیاد تقلب می کند و مردم شروع به صحبت منفی در مورد آن شخص می کنند … انتقاد جمعی باید به دیگران در مورد عواقب تقلب هشدار دهد.”

او گفت:

این انتقاد جمعی می‌تواند “از نظر اخلاقی به کنترل مردم کمک کند”.

وقتی شایعات بد هستند

بیایید با شایعاتی شروع کنیم که معمولاً در مورد شهرت چاپلوس‌کننده‌تر نیستند، زیرا تأثیرات منفی آن تأثیری قوی دارد. احتمالاً با این نشانه‌ها آشنا هستید: نگاه‌های مشکوک، کمبود اعتماد فزاینده و یک رشته شل که منجر به شکاف بزرگی در ساختار تیم شما می‌شود.

دنیس بورل، یکی از بنیانگذاران The Performance Group OE Inc.، یک شرکت مشاوره که مربیگری رهبری و آموزش در محل کار را ارائه می دهد، به The Globe and Mail گفت که “شایعات اغلب تنها یک عنصر در انفجار تیم است.”

او گفت: «مسئله شایعات نیست، اما یک سیگنال هشدار اولیه است که ممکن است همه چیز به سمت رفتار غیرحرفه‌ای‌تر حرکت کند، مردم با هم جمع شوند.

پس چگونه در سمت راست خط شایعات باقی می‌مانید؟ از شریک شدن در بدبختی های دیگران بپرهیزید. اگر سوء قصد اشتراک‌گذار اصلی را فاش می‌کنید، هیچ خبری را منتقل نکنید. اگر از عواقب آن می ترسید اگر مردم یاد بگیرند که لوبیاها را ریخته اید، بهتر است دهان خود را بسته نگه دارید.

وقتی شایعات خوب است

حالا اجازه دهید نکات مثبت را برجسته کنیم. اگر به دنبال ارتباط و پیوند بهتر با دیگران هستید، شایعات می توانند به تسهیل آن کمک کنید.

استیسی تورس، استادیار جامعه شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، به مجله TIME گفت: «در به اشتراک گذاشتن تجربیات و احساس اینکه در مورد دیگران همسو هستید صمیمیت وجود دارد. .

راب ویلر، استاد جامعه شناسی و مدیر آزمایشگاه پلاریزاسیون و تغییر اجتماعی در دانشگاه استنفورد، یکی از نویسندگان این مطالعه است “فضیلت شایعات: اشتراک گذاری اطلاعات شهرت به عنوان رفتار اجتماعی.” او به NBC News BETTER گفت که “بسیاری از شایعات ناشی از نگرانی برای دیگران است و اثرات مثبت و اجتماعی دارد.”

برای مثال، طبق همان مقاله، «کار گروه [ویلر] همچنین دریافته است که درگیر شدن در شایعات در واقع می‌تواند برخی از ناامیدی‌ها و سایر احساسات منفی را که وقتی متوجه می‌شویم فردی به شیوه‌ای انحرافی رفتار کرده است، کاهش دهد. “

چیزهای خوب دیگری که هنر شایعات می تواند روشن کند؟ به این فکر کنید که آیا یک همکار به شما می گوید که همکار دیگری در صف ترفیع بالاتر از نقش فعلی است. شاید این انگیزه و الهام بخش شما باشد تا در نظر بگیرید چه اقداماتی باید انجام دهید برای ارتقاء سطح خود.

یا شاید مدیر قدیمی بخش دیگری در حال بازنشستگی است، و آنها فردی خارجی را برای ایفای این نقش استخدام کرده اند. شهرت و نگرش مثبت این شخص چند هفته قبل از ورودش پیشی می گیرد. این خبر تغییر نگهبان می‌تواند انگیزه‌ای برای شما باشد تا فکر کنید چگونه بخش‌های شما می‌توانند عصر جدیدی از همکاری نزدیک تر.

اکنون با این اطلاعات مسلح شده‌اید، امسال بروید و (عاقلانه) شایعات کنید!

عکس از Ilona Kozhevnikova/Shutterstock

Jill McDonnell 100x100 - شیرجه عمیق به تأثیرات مثبت و منفی
شایعه پراکنی

جیل مک دانل یک نویسنده محتوا و متخصص ارتباطات در شیکاگو است. او دارای مدرک لیسانس در روزنامه نگاری مجلات از دانشگاه میسوری-کلمبیا و مدرک کارشناسی ارشد در روابط عمومی و تبلیغات از دانشگاه دی پاول است. او در حال حاضر مشغول کار بر روی یک رمان هیجان انگیز روانشناختی است.

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی