عمومی

شما 3 سال فرصت دارید تا ایده نوآورانه نوآورانه شما تبدیل شود منسوخ شده

شما ۳ سال فرصت دارید تا ایده نوآورانه نوآورانه شما تبدیل شود
منسوخ شده

ایده های عالی یک سکه هستند. ایده های بزرگی که تا حد کمال اجرا می شوند، الماس های چند میلیون دلاری هستند. شکاف بین این دو اغلب بیان می شود اما به ندرت مورد بحث قرار می گیرد.

این شکاف مسیر پیچیده ای است که به فشاری ناخوشایند اما ضروری برای تحقق بهترین ایده های شما نیاز دارد. از همان اولین لحظه ای که ایده را تصور می کنید شروع می شود، زمانی که باید یک ساعت شمارش معکوس ذهنی برای سه سال تنظیم کنید و شروع به تیک تاک کنید.

هفت خارش سال

چند وقت پیش، کارآفرینی که نمی‌شناختم، بی‌درنگ با من تماس گرفت تا به من پیشنهاد دهد. NDA او از من خواست قبل از اینکه درباره محصولی که به کمک من نیاز دارد صحبت کند، امضا کنم.

البته، این یک پرچم قرمز بود. من مؤدبانه به او اطلاع دادم که نمی‌توانم NDA او را امضا کنم، زیرا اگر ایده او حاوی چیزی باشد که در حال حاضر روی آن کار می‌کنم یا قصد دارم روی آن کار کنم، خودم را طوری تنظیم می‌کنم که نمی‌توانم روی آن کار کنم.

می‌خواستم بفهمم دلیل اینکه کارآفرین کارت‌هایش را خیلی نزدیک به جلیقه بازی می‌کرد این بود که او در هفت سال گذشته به طور مخفیانه روی استفاده از فناوری ای که او توسعه داده بود و قرار بود دنیا را تغییر دهد، کار می کرد.

این یک پرچم قرمز دیگر است، اما نه به دلایلی که ممکن است فکر کنید.

هرکسی می تواند ایده کسب و کار متحول کننده جهان را ارائه دهد. تعداد کمی از افراد می توانند انرژی را جمع آوری کنند تا این ایده را به یک مفهوم کاربردی تبدیل کنند. اما هفت سال استفاده از این مفهوم قبل از رفتن به بازار به این معنی است که دوست کارآفرین من چندین سال از تاریخ انقضای ایده گذشته بود.

هفت سال پیش ما در حال تماس تلفنی با کنفرانس، پرداخت با پلاستیک و فریاد زدن در شرکت کابل بودیم.

اما ما این کار را انجام می دهیم! کارآفرینان می توانند به سرعت عاشق یک ایده شوند و زمان زیادی را صرف این فرضیه کنند که چگونه آن ایده ممکن است به یک تکشاخ میلیارد دلاری تبدیل شود. مقداری از آن ایده‌پردازی لازم است، اما بیشتر آن زمان تلف می‌شود، زیرا در خلاء اتفاق می‌افتد.

هنر عالی ماندگار است، فناوری عالی نه

در اینجا چیزی که باعث شد خانه زاویه منسوخ شدن نوآوری برای من.

بیشتر مردم این را در مورد من نمی دانند، اما در چند سال اول زندگی حرفه ای ام زندگی دوگانه ای داشتم. روزهای من به عنوان یک فن‌شناس و کارآفرین و شب‌ها و آخر هفته‌هایم به عنوان نوازنده سپری می‌شد.

یکی از گروه‌هایی که من راه‌اندازی کردم خیلی جلو رفت. ما خوب بودیم اخیراً، یکی از دوستان مشترک آلبومی را که ما دهه‌ها پیش منتشر کردیم، پیدا کرد و به من یادآوری کرد که این آلبوم آنقدر پیش از این منتشر شده بود که هرگز به سرویس‌های پخش موسیقی راه پیدا نکرده بود.

یک اشاره به قدیمی بودن فنی. در آن زمان همه ما سی‌دی می‌خریدیم.

در تصمیم‌گیری برای اصلاح آن بی‌عدالتی یا پنهان نگه داشتن شرمساری احتمالی در جایی که متعلق به آن بود، من تصمیم گرفتم. این آلبوم را برای اولین بار پس از حداقل ۱۰ سال گوش دادم، و در کمال تعجب و تسکین من، ماندگار شد.

با تأمل در این مورد و فکر کردن در مورد آن کارآفرین با فناوری فوق سری و NDA، یکی از ارزشمندترین درس های اولیه را مشخص کرد. من زندگی دوگانه را آموختم: هنر در آزمون زمان مقاومت می کند، نوآوری نه.

نوآوری را تغذیه کنید یا گرسنگی می‌کشد

غواصی در تمام موفقیت‌های گذشته‌ام و شکست‌ها، و سپس مرور دیگرانی که بخشی یا نزدیک به آن‌ها بودم، متوجه شدم که حتی نوآوری‌هایی که دنیا را تغییر می‌دهند، بازی‌ها را تغییر می‌دهند و زندگی را نجات می‌دهند، حدود سه سال اوج در بازار دارند و مسیری ۱۰ ساله تا منسوخ شدن دارند.

و این پنجره احتمالاً تحت قانون مور دائماً در حال کوچک شدن است.

به همین دلیل است که هر استارت‌آپی که من تا به حال تأسیس کرده‌ام یا با آن درگیر بوده‌ام، پس از خرید به دیوار آجری برخورد می‌کند. علیرغم تمام وعده‌های مخالف، نوآوری تقریباً در لحظه امضای قرارداد متوقف شد. در هر مورد، در عرض سه سال، عناصر نوآوری که آن استارت‌آپ را به نقطه‌ای رساند که به اندازه کافی جذاب بود، اکنون یا از بین رفته‌اند یا قابل تشخیص نیستند.

اما در دنیای راه اندازی، این مشکل خوبی است. بسیاری از ما کارآفرینان زمانی که یک ایده بالقوه در حال تغییر جهان پژمرده و منقضی می‌شود، از طرف دیگر رنج می‌بریم، نه به این دلیل که توجه کافی به نوآوری نمی‌کنیم، بلکه به این دلیل که نوع نادرستی به آن توجه می‌کنیم.

اول مشتری نیست، اکنون مشتری است

ما وارد عصر جدیدی از نوآوری استارتاپ می شویم که در آن دیگر هیچ بهانه ای برای ارائه نکردن ایده در سریع ترین زمان ممکن و قبل از آماده شدن آن به بازار وجود ندارد.

مفاهیمی مانند حداقل محصول قابل دوام، بدون کد و کم کد، مدل سازی قیمت متغیر، حتی تست A/B برای بازاریابی، به یک استارت‌آپ مسیری روان و انعطاف‌پذیر برای اجرای آن ایده در حال حاضر، نه سه سال آینده، بلکه همین حالا بدهید.

می توانید این کار را با پول کم یا زیاد انجام دهید. شما می توانید آن را به تنهایی یا با یک تیم انجام دهید. می توانید آن را به صورت پاره وقت یا تمام وقت انجام دهید. اما هر چه بیشتر برای انجام آن صبر کنید، صدای تایمر سه ساله بلندتر می شود.

اگر نگران این هستید که شکست بخورید، احتمالاً شکست خواهید خورد، اما چه اکنون یا سه سال بعد شکست بخورید. یک سوال چقدر پرهزینه

اگر نگران این هستید که رقبا ایده شما را بدزدند، احتمالاً این کار را خواهند کرد، اما اگر اجرا نکنید و اشتباه کنید و بر اساس ایده اولیه خود به گونه ای که مشتریان واقعی پول واقعی برای آن بپردازند، خندق رقابتی شما همیشه کم عمق خواهد بود.

اگر شما هیجان زده نیستید که یک نسخه نیمه کاره از ایده خود را در جهان عرضه کنید، این دقیقاً همان کاری است که انجام می دهید، اما باید راهی بیابید که ۸۰٪ از ارزش ایده خود را در ۲۰٪ از ایده خود جمع کنید. مجموعه ویژگی هایی که می خواهید بسازید.

زیرا اگر نقشه راه ویژگی یا استراتژی فروش یا پیش بینی های مالی را بدون نقشه برداری می کنید. با حضور در بازار و سابقه درآمد، حدس می‌زنید که ایده نوآورانه شما چه تأثیری بر بازار در سه سال یا پنج سال یا هر جدول زمانی که انتخاب می‌کنید، خواهد داشت.

در آن صورت کل جهان متفاوت به نظر می رسد. ما ممکن است ماشین های پرنده و عرشه های حمل و نقل نداشته باشیم، اما سه سال پیش NFT ها و متاورس آینده مسلمی بودند.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی