کسب و کار

شغل نقشه برداری چیست و نقشه بردار چه کاری انجام می دهد؟

نقشه بردار کیست؟

نقشه بردار کسی است که زمین های رسمی، فضای هوایی و مرزهای آبی را تأسیس و نقشه برداری می کند. نقشه برداران با مهندسین عمران، معماران منظر و برنامه ریزان منطقه ای و شهری برای تهیه اسناد طراحی جامع همکاری می کنند. آنها در خارج از کشور در بسیاری از انواع زمین و برای تهیه اسناد قانونی و گزارش های دیگر نیز در داخل خانه کار می کنند.

در شغل نقشه برداری به طور معمول موارد زیر را انجام می دهند:

  • فاصله ها، جهت ها و زاویه ها را بین نقاط روی، بالا و زیر سطح زمین اندازه بگیرید.
  • نقاط مرجع شناخته شده را انتخاب کرده و سپس با استفاده از تجهیزات ویژه، مکان دقیق ویژگی های مهم را در منطقه مورد نظر تعیین کنید.
  • مرزهای رسمی زمین و آب را تعیین کنید.
  • در شغل نقشه برداری سوابق زمین و سایر منابع اطلاعاتی مؤثر بر خواص تحقیق کنید.
  • به دنبال شواهدی از مرزهای قبلی باشید تا تعیین کنید که خطوط مرزی کجا هستند.
  • برای اندازه گیری مسافت و مسیرها بین نقاط به مکانهایی سفر کنید.
  • نتایج نظرسنجی را ضبط کنید و صحت داده ها را بررسی کنید.
  • نقشه ها و گزارش ها را آماده کنید.
  • در شغل نقشه برداری با کارتوگرافها (نقشه برداران)، معماران، مدیران ساخت و سازها و دیگران کار کنید.
  • یافته ها را به مشتری ها، سازمان های دولتی و دیگران ارائه دهید.
  • توضیحات زمین را برای اعمال، اجاره نامه ها و سایر اسناد قانونی بنویسید.
  • شهادت متخصص در دادگاه در مورد کار خود یا سایر نقشه برداران ارائه دهید.
9 - شغل نقشه برداری چیست و نقشه بردار چه کاری انجام می دهد؟
شغل نقشه برداری

نقشه برداران پروژه های ساخت و ساز را توسعه داده و اطلاعات مورد نیاز برای خرید و فروش ملک را تهیه می کنند. هر زمان که ملک خریداری یا فروخته شود، باید برای اهداف قانونی مورد بررسی قرار گیرد. در ساخت و ساز، نقشه برداران مکان دقیق جاده ها یا ساختمان ها و عمق مناسب برای پایه ها و جاده ها را تعیین می کنند.

در کار خود، نقشه برداران از سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) استفاده می کنند، سیستمی از ماهواره ها که نقاط مرجع را با درجه دقت بالایی قرار می دهند. نقشه برداران نتایج GPS را تفسیر و تأیید می کنند. آنها داده هایی را که در یک سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) ذخیره می شوند، جمع آوری می کنند و سپس برای ایجاد نقشه های دقیق استفاده می شوند.

نقشه برداران اندازه گیری را در این زمینه با یک خدمه انجام می دهند، گروهی که به طور معمول از یک نقشه بردار مجاز و تکنسین های نظرسنجی آموزش دیده تشکیل شده است. ممکن است شخص مسئول خدمه (به عنوان رئیس حزب) یا نقشه بردار یا یک تکنسین ارشد نقشه برداری باشد. رئیس حزب فعالیتهای شغلی روزانه را انجام می دهد.

آیا شما برای شغل نقشه برداری مناسب هستید؟

نقشه برداران شخصیت های مشخصی دارند. آنها تمایل دارند که افراد واقع بین باشند، به این معنی که آنها مستقل، پایدار، واقعی، عملی و پرتحرک هستند. آنها وظایفی را لمس، جسمی، ورزشی یا مکانیکی می پسندند. برخی از آنها همچنین تحقیقاتی هستند، به این معنی که فکری، درونگرا و کنجکاوی هستند.

images 3 - شغل نقشه برداری چیست و نقشه بردار چه کاری انجام می دهد؟
شغل نقشه برداری

محل کار یک نقشه بردار چگونه است؟

شغل نقشه برداری شامل کار میدانی و کار داخلی است. کار میدانی شامل کار کردن در بیرون از منزل، ایستادن برای مدت طولانی و مسافت های زیاد است. نقشه برداران گاهی اوقات با بسته های سنگین ابزار و سایر تجهیزات از تپه ها بالا می روند و در معرض انواع آب و هوا قرار می گیرند. نقشه برداران همچنین بسیاری از کارها را در داخل خانه انجام می دهند، از جمله تحقیق در زمینه سوابق زمین، تجزیه و تحلیل داده های بررسی میدانی، نقشه برداری، ارائه اطلاعات به سازمانهای نظارتی و ارائه شهادت متخصص در دادگاههای حقوقی.

مسافرت گاهی اوقات بخشی از کار است و نقشه برداران ممکن است مسافت های طولانی را طی کنند یا برای مدت زمانی در مکان پروژه بمانند. نقشه برداران معمولاً تمام وقت کار می کنند. آنها ممکن است ساعات طولانی تر در طول تابستان کار کنند، هنگامی که هوای گرم و ساعات طولانی نور روز برای کار میدانی مناسب است.

و همچنین بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی