کسب و کار

شغل عطاری و مهارت های لازم برای آن

قبل از ایجاد شیمی درمانی پیچیده، مردم از شغل عطاری و داروهای ایجاد شده توسط ابزارها و مواد ساده ای که طبیعت به آنها می داد، استفاده می کردند. در حالی که بدون شک برخی از این راهکارها بهتر از دارونما نبودند، بسیاری از آنها همچنان به عنوان وسیله طبیعی غیرتهاجمی برای تقویت سلامت مردم کار می کنند.

در گذشته افراد با کسب مهارت و تجربه در زمینه انواع گیاهان دارویی و خواص آن در درمان بیماری های مختلف به شغل عطاری می پرداختند. اما در عصر حاضر مطالعه های گوناگون و تحصیلات در این زمینه انجام می شود و مهارت های جانبی از جمله طب سوزنی یا زالو درمانی نیز در ارتباط با این شغل قرار دارند. پس مسیرهای شغلی بالقوه برای فارغ التحصیلان داروهای گیاهی ممکن است شامل گیاهخواران، پزشکان طبیعی و طب سوزنی باشد. شرایط تحصیلات و مجوزهای لازم برای هر یک از این حرفه ها نیز باید دریافت شود.

مهارت ها و تحصیلات شغل عطاری چیست؟

گیاه شناسان روی خواص دارویی گیاهان مختلف و گلها تمرکز می کنند. بعضی از گیاه شناسان ممکن است در رشد و پرورش گیاهان دارویی از باغچه های خانگی خود و یا مناطق وحشی تخصص داشته باشند، در حالی که برخی دیگر در حوزه دارویی گیاهان دارویی تخصص دارند و گیاهان دارویی را به عنوان بخشی از برنامه های درمانی برای بیماری های بی شمار عرضه می کنند. متخصصان همچنین می توانند ضمن اداره مشاغل خود، در هر دو جنبه گیاهی نیز فعالیت کنند.

ویژگی و معرفی برخی از تجهیزات عطاری:

دستگاه آسیاب: دستگاه آسیاب در دسته بندی تجهیزات فست فود و تجهیزات آشپزخانه صنعتی باعث خرد و پودر شدن مواد می‌شود و در مدل‌های مختلف و سایز‌های متفاوت وارد بازار شده است، دستگاه آسیاب بیشتر در دو نوع آسیاب نیمه صنعتی ادویه و آسیاب صنعتی تولید میشود، از آسیاب نیمه صنعتی ادویه برای پودر و خرد کردن انواع ادویه مانند( زردچوبه وکنجد و ادویه‌های دیگر) و انواع دانه مانند( دانه سنجد و دانه‌های دیگر) در عطاری‌هایی با تولید حجم متوسط استفاده می‌کنند، از آسیاب صنعتی نیز برا خرد کردن و پودر کردن انواع غلات مانند( برنج، ذرت و اوانع دیگر غلات) انواع ادویه‌های سخت مانند( ریشه، ساقه، چوب و برگ دارچین و دیگر ادویه‌جات سخت) و انواع حبوبات مانند( لوبیا، عدس و انواع دیگری از حبوبات) استفاده می‌شود و بیشترین کاربرد آن در کارخانه‌ها و عطاری‌های بسیار بزرگ با توانایی تولید حجم بالا است.

دستگاه عرق گیری: این دستگاه شامل دو بخش، گرم و سرد می‌باشد که باعث گرفتن عرق هر گیاهی که لازم باشد، می‌شود، روش کار کردن با آن بسیار آسان است و نیاز به دانش خاصی ندارد.

دستگاه گلاب گیری: روش، کارایی و استفاده این دستگاه همانند دستگاه عرق گیر است، در واقع می‌توان گفت دستگاه گلاب گیر نوعی از دستگاه‌های عرق گیری می‌باشد.

دستگاه تقطیر: تولید دستگاه تقطیر در اندازه، سایز و مدل‌های مختلفی انجام شده است، دستگاه تقطیر بسیار کاربردی است و از سایز بسیار کوچک آن تا سایز بزرگ آن قابل استفاده می‌باشد، کوچکترین نوع از دستگاه تقطیر مدل برقی آن می‌باشد که به دلیل سهولت کار با آن و کوچک بودن آن در بسیاری از خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه تقطیر روگازی، در سه سایز مختلف تولید شده است از سایز کوچک آن برای مصارف خانگی استفاده می‌کنند و از سایز متوسط وبزرگ آن برای مصارف صنعتی و تولید حجم بالا استفاده می‌شود.

دستگاه روغن گیر: دستگاه روغنگیر بدلیل به کار بردن استیل ضد زنگ در ساخت بدنه آن بسیار بهداشتی است، برای گرفتن روغن از دانه‌های روغنی مانند( کنجد، سیاه دانه و اواع دیگری از دانه‌های روغنی) به کار می‌رود، در دومدل روغن گیر پرس سرد و روغن گیر پرس گرم ساخته شده‌اند، انواع و سایز‌های مختلفی دارد که نوع رومیزی نیمه صنعتی آن بسیار مشهور و بدلیل کارایی زیاد محبوب می‌باشد.

دستگاه کپسول پرکنی دستی: مدل دستگاه کپسول پرکنی دستی بدون چکش فشار دهنده برای دارو گیاهی‌ها، عطاری‌ها، طب سنتی و مراکز این چنینی بسیار پرکاربرد و مهم است، وزن بسیار سبکی دارد و در مقابل مقاومت بالایی دارد چون از فلز برای ساخت تمام بدنه‌ی آن استفاده شده.

گیاه خواری یک زمینه تنظیم شده نیست و برنامه های درجه زیادی در دسترس نیست. برنامه های آموزش در زمینه گیاهی ممکن است شامل کلاس هایی مانند مهارت های بالینی، تغذیه، گیاه شناسی، فارماکولوژی و گیاه درمانی باشد. در حال حاضر هر کسی که می خواهد یک داروساز شود که در داروهای گیاهی تخصص دارد، می بایست مدرک حرفه ای دکتری را که به عنوان دکتر داروسازی  شناخته می شود، کسب کند.

از زمینه های مرتبط با شغل عطاری طب سوزنی است. بیشتر افراد طب سوزنی را جایگزین داروهای شیمیایی می کنند که از سوزن ها برای تشویق بدن برای بهبودی طبیعی تر استفاده می کنند. با این وجود، به عنوان پزشکان طب شرقی، طب سوزنی ممکن است داروهای گیاهی و مکمل های گیاهی را به بیماران توصیه کند. با این حال، بیشتر دانش آنها در مورد گیاهان دارویی مبتنی بر طب چینی است.

و همچنین بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی