کسب و کار

شغل آموزش رانندگی و مهارت های لازم برای آن

آبرند: مجله اینترنتی تخصصی صنایع و کسب و کار ایران: مربی راهنمایی و رانندگی شخصی است که توسط راننده جدید استخدام می شود و به او آموزش می دهد که چگونه مهارت های خود را (غالباً برای یک آزمون عملی آینده) بهبود ببخشد. کشورهای مختلف در مورد مجوزها و سایر مقررات، قوانین متفاوتی دارند. مربیان رانندگی وظایف مختلفی دارند مانند آموزش رانندگان جدید علائم رانندگی و تکنیک های لازم برای کار با دقت انواع وسایل نقلیه مانند اتومبیل، موتورسیکلت، کامیون و اتوبوس. در این مقاله سعی می کنیم شغل آموزش رانندگی را معرفی کنیم و مهارت های لازم برای یک مربی رانندگی را بیان کنیم.

وظایف و مسئولیت مربی شغل آموزش رانندگی

وظایف و مسئولیت های یک مربی رانندگی مدیریت زمان کلاس تئوری، آموزش متقاضیان رانندگی در مورد قوانین راهنمایی و رانندگی صحیح و آگاه سازی رانندگان متقاضی با روش های رانندگی ایمنی است. علاوه بر آن، مربیان رانندگی اطلاعاتی را در مورد شرایط اضطراری به افراد ارائه می دهند.

بعد از کلاسهای مربوط به دانش تئوری، مربیان راهنمایی و رانندگی به دانشجویان رانندگی خود در یادگیری عملی نحوه رانندگی اتومبیل به صورت جداگانه کمک می کنند. در ابتدا مربی راهنمایی و رانندگی به دانش آموز می آموزد که چگونه از فرمان استفاده کند، چگونه معکوس کند و چگونه پارک کند. علاوه بر این، مربی راهنمایی و رانندگی در مورد سطح پیشرفت خود در رانندگی عملی به فرد توصیه می کند و سپس شخص از تاریخ برگزاری آزمون عملی در جاده ها مطلع می شود.

2 9 - شغل آموزش رانندگی و مهارت های لازم برای آن
شغل آموزش رانندگی

ویژگی های یک مربی رانندگی

یک مربی راهنمایی و رانندگی، باید ویژگی های مختلفی داشته باشد تا بتواند متقاضی جدید رانندگی را در درک علائم رانندگی و همچنین برای اینکه به طور عملی وسیله نقلیه را اداره کند، داشته باشد. برخی از ویژگی های مورد نیاز در یک مربی رانندگی شامل اعتماد به نفس، صبر و مهارت های ارتباطی خوب است. مهمتر از آن، یک مربی رانندگی باید بتواند مهارتهای تدریس خوب را به دست آورد.

ساعات کاری مربی رانندگی

ساعت کاری یک مربی رانندگی باید متناسب با نیاز فرد مقابل قابل تنظیم باشد. به طور کلی، مربیان رانندگی ممکن است نیاز به کار در طول عصر و گاهی حتی در طول آخر هفته داشته باشند. علاوه بر این، مربیان ممکن است با توجه به در دسترس بودن دانش آموز رانندگی، ساعات طولانیت‌ری را در طول ماه های تابستان کار کنند.

شرایط و تحصیلات لازم برای مربی شغل آموزش رانندگی

برای اینکه واجد شرایط مربی راهنمایی و رانندگی شوید، باید حداقل مدرک دیپلم را داشته باشید و برای ورود به این شغل دوره های آموزشی را طی کنید  (داشتن مدرک دانشگاهی / دانشگاه اجباری نیست). دیگر شرایط لازم عبارت است از: داشتن گواهینامه رانندگی و مجوز مربی راهنمایی و رانندگی و همچنین کسب تجربه رانندگی، داشتن سوابق رانندگی خوب، گذراندن آزمون بینایی مربی رانندگی و سن مربی رانندگی باید حداقل ۲۳ سال سن داشته باشد. شغل های یک مربی رانندگی با توجه به رشد جمعیت متفاوت است.

بیشتر بخوانید: شغل آموزشگاه کنکور و اخذ مجوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی