خبر

پرتفوی سهامداران در زیان غرق شد

پرتفوی سهامداران در زیان غرق شد

377444 854 - پرتفوی سهامداران در زیان غرق شد

اقتصاد۲۴– می‌توان گفت که به نوعی از مرداد ماه سال ۱۳۹۹ تا به امروز حال بازار سرمایه خوب نیست. یک کارشناس بازار سهام، روند بورس و علت وضعیت حال حاضر را تشریح می‌کند.

حسین مریدسادات، کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر اولین چالش پیش‌روى بازار بورس، بانک مرکزى و نرخ بهره بین بانکى است. یک سال از مصوبه مجلس درباره کاهش نرخ بهره بین بانکى به زیر ٢٠ درصد گذشته، اما نه تنها کم نشد؛ بلکه هفته‌ها افزایش نرخ بهره بین بانکى در مدار صعود قرار داشت. ریاست بانک مرکزى درباره این افزایش پاسخ روشنى ندادند.

وی ادامه داد: چالش بعدى مربوط به وزارت صمت و تصمیمات مبهم و بدون ثبات مرتبط با بورس کالا است. بورس کالا مکانى امن برای خریدار و فروشنده واقعى جهت مبادله در یک قیمت منصفانه است. اما وزارت صمت علاوه بر این که براى فروش خودرو شرایط را تسهیل نکرد. بلکه به یکباره به جاى پاسخ به صورت مسئله، خود مسئله را پاک و فروش خودرو در بورس کالا را یک ساعت مانده به شروع فرایند ملغى کرد!

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: باید از مدیران وزارت صمت پرسید که چه کسانى و با چه ابزار فشارى چنین تصمیم مهمى را یک ساعت مانده به اجرا باطل مى کنند و کدام عدله پشت این تصمیم است؟

انتقاد فعالان از سازمان بورس

مریدسادات تشریح کرد: تمامى فعالان بازارسرمایه نسبت به عملکرد رئیس سازمان بورس انتقادهایى دارند و باید عملکرد یک ساله شخص رئیس سازمان بررسى شود. همچنین تصمیمات بدون پشتوانه علمى، عدم حمایت از سهامدار حقیقى در شرایط حساس و نداشتن توانایى جهت احقاق حق سهامدار در یک سال فعالیت مدیران تالار شیشه‌اى سعادت آباد کاملا مشهود است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: باید به یک مولفه دیگر هم پرداخت و آن چالش بازار بورس با برجام یا بدون برجام است. امروز در بازار بورس با یک خیر از سهامدار زیان دیده نوسان گرفته شد. باید دید چه کسانى از طولانى شدن روند مذاکرات در بازار سرمایه نفع مى برند.


بیشتر بخوانید: بورس در انتظار مرگ یا احیای برجام


مرید سادات با انتقاد از بلاتکلیفی در مذاکرات برجام، گفت: پرتفوی سهامداران غرق که در باتلاق شده است. اما باید به این سوال پاسخ داد که طولانی شدن مذاکرات به نفع چه کسانی است؟

وی در پایان اظهار کرد: بازار بورس در مرداد سال ١۴٠١ مملو از فرصت‌ها و چالش‌هاى جذاب است. امیدواریم این چالش‌ها تبدیل به پاییز رویایى این بازار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی