عمومی

شاخص Realized Loss چیست و چگونه محاسبه می شود؟

شاخص Realized Loss چیست و چگونه محاسبه می شود؟

شاخص Realized Loss یا زیان تحقق‌یافته، زمانی رخ می‌دهد که دارایی‌ها به قیمتی کمتر از قیمت خرید اصلی به فروش می‌رسند. در ادامه این مطلب، تعریف دقیقی از این شاخص و کاربرد آن در اختیار شما قرار می‌دهیم.

فهرست این مقاله

ضرر تحقق‌یافته چیست؟

ضرر تحقق‌یافته زمانی رخ می‌دهد که دارایی با قیمتی کمتر از قیمت خریداری‌شده به فروش می‌رسد. هنگامی که یک سرمایه‌گذار یک دارایی را خریداری می‌کند، افزایش (کاهش) در ارزش دارایی به سود (زیان) تبدیل نمی‌شود. درواقع سرمایه‌گذار زمانی می‌تواند ادعای سود یا ضرر داشته باشد که دارایی را به قیمتی کمتری از قیمت خریداری‌شده در بازار به فروش رسانده باشد.

نمونه‌ای از زیان تحقق‌یافته برای سرمایه‌گذاران در دنیای واقعی

به‌عنوان مثال، فرض کنید یک سرمایه‌گذار ۵۰ سهم Exwhyzee (XYZ) را با قیمت ۲۴۹.۵۰ دلار برای هر سهم در ۲۰ مارس خریداری می‌کند. از این تاریخ خرید تا ۹ آوریل، ارزش سهام با حدود ۱۳.۷ درصد کاهش به ۲۱۵.۴۱ دلار می‌رسد. با این حال، سرمایه‌گذار تنها زمانی ضرر می‌کند که واقعاً با قیمت پایین‌تر بفروشد. در غیر این صورت، کاهش ارزش صرفاً یک ضرر غیر واقعی است که فقط روی کاغذ اتفاق افتاده است.

زیان‌های تحقق‌یافته، برخلاف زیان‌های تحقق‌نیافته می‌توانند بر میزان مالیات تأثیر بگذارند. درواقع از این اتفاق می‌توان برای کاهش میزان مالیات پرداختی استفاده کرد. مثال قبل را بار دیگر در نظر بگیرید. سرمایه‌گذار پس از فروش سهام XYZ خود، متوجه ضرر ۵۰ x (249.50 تا ۲۱۵.۴۱ دلار) = ۱۷۰۴.۵۰ دلار خواهد شد.

فرض کنید او در Aybeecee (ABC) سود کسب کرده است و دارایی که آن را به قیمت ۲۰۱.۰۷ دلار خرید ای کرده و در همان سال به قیمت ۳۳۶.۰۶ دلار فروخته است. اگر او ۵۰ سهم ABC را خریداری کرده و فروخته باشد، سود سرمایه او در معامله به‌صورت ۵۰ x (336.06 – ۲۰۱٫۰۷ دلار) = ۶۷۴۹.۵۰ دلار خواهد شد. اعمال زیان تحقق‌یافته برای این سود به این معناست که سرمایه‌گذار تنها روی ۶۷۴۹.۵۰ دلار – ۱۷۰۴.۵۰ دلار = ۵۰۴۵ دلار باید مالیات پرداخت کند و نه کل مبلغ سود سرمایه.

نحوه محاسبه میزان ضرر با استفاده از شاخص Realized Loss

شاخص Realized Loss به‌صورت زیر محاسبه می‌شود:

مقدار دارایی × (قیمت در زمان خرید – قیمت در زمان فروش)

تا زمانی که معامله توسط شما بسته نشده باشد، این ضرر اصطلاحاً ضرر شناور است. در این نقطه معمولاً بسیاری از سرمایه‌گذاران از ترس از دست دادن سرمایه بیشتر، اقدام به فروش دارایی خود می‌کنند. در این شرایط، مقدار ضرر به‌طور خودکار از موجودی یا همان بالانس حساب شما کم خواهد شد؛ البته در شرایطی که معامله توسط شما بسته شده باشد.

شاخص Realized Loss چیست؟

1 37 - شاخص Realized Loss چیست و چگونه محاسبه می شود؟

شاخص ضرر تحقق‌یافته شاخصی است که با توجه به ارزش بازار و ارزش تحقق‌یافته عمل می‌کند.

ارزش بازار: قیمت فعلی بیت کوین ضربدر تعداد ارزهای در گردش. ارزش بازار مانند ارزش بازار در بازارهای سنتی است؛ یعنی قیمت سهام ضربدر تعداد سهام.

ارزش تحقق‌یافته: به‌جای در نظر گرفتن قیمت فعلی بیت کوین، Realized Value، قیمت بیت کوین را در آخرین باری که بیت کوین انتقال یافته است در نظر می‌گیرد. سپس تمام آن قیمت‌های را جمع می‌کند و از آن‌ها میانگین می‌گیرد. سپس میانگین قیمت را در تعداد کل کوین‌های در گردش ضرب می‌کند.

با کم‌کردن ارزش تحقق‌یافته از ارزش بازار، سود یا زیان تحقق‌نیافته را محاسبه می‌شود. برای اطلاع از اینکه شاخص ضرر تحقق‌یافته در طول زمان چطور تغییر می‌کند، بیایید سود یا زیان تحقق‌نیافته را بر ارزش بازار تقسیم کنیم. نتیجه این کار، مشخص‌کننده میزان تأثیر احساسات بازار بر قیمت بیت کوین در گذر زمان را مشخص می‌کند.

نحوه تحلیل نمودار با استفاده از شاخص ضرر تحقق‌یافته

وقتی ارزش بازار خیلی سریع‌تر از افزایش سود افزایش می‌یابد، می‌توان گفت به‌دلیل طمع سرمایه‌گذاران، سرمایه‌گذاری برای کسب سود بیشتر، رشد چشمگیری پیدا می‌کند (ناحیه قرمزرنگ). درواقع تحلیلگران با استفاده از این شاخص، تشخیص می‌دهند بازار در چه شرایطی قرار دارد. اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت به‌صورت استراتژیک را دارید، می‌توانید از این شاخص برای کسب نتیجه بهتر از سرمایه‌گذاری‌تان استفاده کنید.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین با استفاده از شاخص Realized Loss

سود یا زیان نسبی تحقق‌نیافته از داده‌های سرمایه‌گذاران و فعالان در بازار برای کمک به پیش‌بینی قیمت بیت کوین در رسیدن به اوج یا پایین‌ترین قیمت استفاده می‌کند. از داده‌های درون زنجیره‌ای برای نشان دادن احساسات بالقوه سرمایه‌گذاران در بازار در یک زمان خاص استفاده می‌کند که می‌تواند برای پیش‌بینی قیمت بیت‌ کوین و تغییرات احتمالی در طی زمان مفید باشد.

نتیجه‌گیری

در این مطلب، فرمول شاخص Realized Loss را برای محاسبه ضرر تحقق‌یافته در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. استفاده از این شاخص و فرمول زمانی مفید است که معامله توسط شما بسته شده باشد؛ بنابراین تا زمانی که اقدام به فروش دارایی در بازار نکنید، اصطلاحاً در حالت ضرر شناور یا تحقق‌نیافته به سر می‌برید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی