خبر

بازدهی ماهیانه شاخص بورس منفی شد

بازدهی ماهیانه شاخص بورس منفی شد

369672 122 - بازدهی ماهیانه شاخص بورس منفی شد

اقتصاد۲۴– نخستین ماه تابستان ۱۴۰۱ در شرایطی برای سهامداران بورسی تمام می‌شود، که بازدهی ماهیانه شاخص معادل ۴.۴- درصد به ثبت رسید. اما اهالی بازار امیدوارند روز‌های به مراتب بهتری را در ماه آینده تجربه کنند.

شاخص کل بورس تهران امروز چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ با رشدی اندک به کار خود پایان داد. رشد ۳۰۰۲ واحدی شاخص کل باعثت تابلو‌های بورس رقم یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحدی را به ثبت برسانند. شاخص هم‌وزن هم با ۲۱۰۳ واحد رشد به محدوده ۴۰۳ هزار واحدی رسید و از سقوط به کانال ۳۰۰ هزار واحدی نجات یافت.

بازدهی ماهیانه شاخص کل

بازار سرمایه در حالی تیر ۱۴۰۱ را به پایان رساند که سهامداران روز‌های سختی پشت سر گذاشتند. کارشناسان اعتقاد دارند روندی که بورس تهران در ماه جاری دچار رکودی سنگین بوده و به احتمال بسیار زیاد این شرایط به هفته آینده نیز انتقال خواهد یافت.


بیشتر بخوانید: مقصر وضعیت فعلی بورس کیست؟


بازدهی ماهیانه بورس در تیر ۱۴۰۱ معادل منفی ۴.۴ درصد بود. به علاوه فاکتور‌های دیگر بازار، از جمله ارزش معاملات و ورود و خروج پول حقیقی، همگی اوضاع نابسامان بورس را تایید می‌کنند. بازار در همه روز‌های معاملاتی تیر ماه با خروج پول حقیقی همراه بود و امروز مبلغ این خروج پول به ۳۰۰میلیارد تومان رسید. از طرف دیگر ارزش معاملات خرد هم در تیر ماه روندی کاملا نزولی را طی کرد و امروز به دو هزار میلیارد تومان رسید.

این کاهش بی سابقه ارزش معاملات، نشان‌دهنده بی میلی روزافزون اهالی بازار به خرید و فروش است. این موضوع موجبات نگرانی بسیاری از سهامداران و فعالان بازار را فراهم ساخته است.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی