خبر

شاخص کل در انتظار چالش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی + نمودار

شاخص کل در انتظار چالش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی +
نمودار

611173 511 - شاخص کل در انتظار چالش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی +
نمودار

اقتصاد۲۴- بورس تهران در روز ابتدای این هفته شاهد ورود ۴۷۰ میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام و خروج هزار و ۴۰۶ میلیارد تومانی سرمایه حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در کف تراز ۳ همتی قرار داشت؛ در روز ابتدایی این هفته افزایش ۹۹ درصدی داشت و روز یکشنبه تراز ۷ هزار و ۵۴ میلیارد تومانی را تجربه کرد.

روز دوشنبه این هفته سطح ارزش معاملات خرد سهام تا ۶ هزار و ۸۷ میلیارد تومان کاهش یافت و روز چهارشنبه با تراز ۴ هزار و ۶۶۵ میلیارد تومانی کمترین سطح هفته را به ثبت رساند و به استقبال تعطیلات رفت. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با ۸۲ درصد افزایش به نسبت هفته قبل تا سطح ۶ هزار و ۸۲ میلیارد تومانی بالا آمد. برآیند جریان پول حقیقی در هفته اول بهمن ماه منفی ۳ هزار و ۹۴ میلیارد تومان بود و هفته دوم بهمن به منفی هزار و ۱۱۶ میلیارد تومان رسید و در هفته سوم بهمن خالص تغییرات مالکیت حقیقی تا منفی ۴۷۸ میلیارد تومان کاهش داشت.

611175 221 - شاخص کل در انتظار چالش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی +
نمودار

در هفته چهارم بهمن ماه بار دیگر شدت خروج جریان پول حقیقی افزایش داشت و شاهد خروج ۷۷۳ میلیارد تومان پول حقیقی از سهام بودیم. در آخرین هفته بهمن شدت خروج جریان پول حقیقی به سطح هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان رسید. در هفته قبل نیز بازار سهام با خروج ۸۷۵ میلیارد تومانی جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود، اما در این هفته با تغییر روند معاملات سهامی و ورود هزار و ۹۹ میلیارد تومان پول حقیقی همراه شد. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۷۳۹ واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۷۳۸ واحدی افزایش داشت و بازدهی ۵.۴ درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به ۳.۴۳ درصد رشد کرد و در تراز ۷۳۸ هزار و ۶۴۰ واحدی ایستاد.

بورس تهران در هفته‌های اخیر فعالان بازار سهام را از سنت تاریخی رشد آخر سال نا امید کرده بود، اما در این هفته با افزایش ارزش معاملات خرد و رشد تراز قابل توجه شاخص کل، امید به افزایش تراز بیشتر شاخص‌ها در بین معامله‌گران افزایش یافته است.

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز سومین هفته اسفند‌ماه

بورس تهران هفته سوم اسفند ماه را با سطح مقاومتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شاخص کل و سطح حمایتی ۷۳۰ هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. بازار سهام هفته‌های بهمن ماه و هفته اول اسفند را با شرایط سختی پشت سر گذاشت و معاملات سهامی با رکود شدید مواجه بودند. شاخص کل بورس تهران در روند صعودی هفته جاری با تداوم جهت‌گیری مثبت معامله‌گران نسبت به اخبار تجدید ارزیابی همراه است.

611174 115 - شاخص کل در انتظار چالش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی +
نمودار

رشد ریسک سیاسی بازار سهام در کنار کاهش ظرفیت تولیدات پتروشیمی‌ها با محدودیت‌های گاز خوراک و علاوه بر آن اثر منفی کوتاه مدت افزایش نرخ ارز و طلا در بازار آزاد و در واقع شکل‌گیری انتظارات صعودی در بازار‌های موازی بازار سهام در کنار کاهش ظرفیت تولیدات شرکت‌ها در اسفند ماه با افزایش محدودیت‌های گازی را می‌توان اصلی‌ترین سیگنال‌های منفی بازار سهام برآورد کرد. با این تفاسیر، همچنان اصلی‌ترین سیگنال برای تشخیص آغاز روند صعودی قدرتمند شاخص‌های سهامی سطح ۷ یا ۸ همتی ارزش معاملات خرد است. در این هفته یکی از عواملی که اثرگذاری بالایی بر روند بازار سهام خواهد داشت؛ سطح ارزش معاملات خرد بالای ۶ همت است. در صورت تداوم معاملات سهام در زیر سطح ۶ همتی ارزش معاملات خرد امکان صعود مجدد شاخص کل به بالای تراز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی کاهش می‌یابد.

منبع: اقتصاد نیوز

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی