خبر

سکه کانال عوض کرد/ بازگشت کم رمق و رو به عقب بازار طلا

سکه کانال عوض کرد/ بازگشت کم رمق و رو به عقب بازار
طلا

358666 449 - سکه کانال عوض کرد/ بازگشت کم رمق و رو به عقب بازار
طلا

اقتصاد۲۴– پس از روز‌های پرتنش در بازار حالا به نظر می‌رسد که بالاخره نتیجه جلسه روز گذشته بانک مرکزی با فعالان ارزی کشور، در بازار طلا و بازار سکه تا حدودی خود را به رخ کشید و پس از ۴۸ ساعت نفس گیر سکه تا کانال ۱۵ میلیون تومان عقب نشینی کرد.

روز گذشته و همزمان با تشدید نوسانات ارزی در بازار، رییس کل بانک مرکزی در ساختمان میرداماد نشستی را با صرافان ارزی برگزار کرد تا هماهنگی‌های لازم برای اجرای سیاست‌های جدید ارزی را با فعالان بازار ارز انجام دهد. فعالان بازار علت اصلی نوسانات اخیر ارزی را جو روانی می‌دانند و می‌گویند عرضه ارز مناسب است.
وز گذشته صرافی ملی قیمت دلار را یک کانال بالا برد.

نرخ دلار صرافی ملی در ابتدای معاملات نقدی دیروز ۲۷ هزار و ۷ تومان بود که نسبت به دیروز تقریبا ۲۱۷ تومان بالاتر رفته بود. نرخ دلار صرافی قبل از ظهر دیروز دوباره رشد کرد و با ۲۷ هزار و ۱۹ تومان مبادله شد. در بازار متشکل ارزی هم دیروز قیمت دلار در ابتدای معاملات با ۲۶ هزار و ۸۷۶ تومان به فروش رسید. این قیمت نسبت به روز شنبه ۱۹۶ تومان افزایش را نشان می‌دهد. قیمت دلار متشکل در نیمه ظهر دیروز ۲۶ هزار و ۸۹۸ تومان معامله شد.

به دلیل کاهش عرضه دلار در بازار که پس از برخورد‌ها با شبکه دلالی ارز شکل گرفته، بخشی از تقاضای انباشت دارایی به سمت بازار سکه و بازار طلا سرازیر شده است و بر روی قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت. اما به دنبال افزایش نرخ دلار؛ بازار سکه هم کانال عوض کرد. قیمت سکه که روز شنبه در مرز مقاومتی ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ایستاده بود، طبق اعلام سایت اتحادیه سکه، وارد کانال ۱۶ میلیون تومان شده و در زمان نوشتن این گزارش (ساعت ۱۸) به قیمت ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان نیز رسیده است. قیمت طلای ۱۸ عیار ظهر امروز با یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. این قیمت نسبت به روز قبل ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان رشد را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: قیمت سکه و طلا + جدول


این شرایط در حالی است که علی صالح‌آبادی رییس کل بانک مرکزی در پایان جلسه خود با صرافان در گفتگو با صدا و سیما برخی از تصمیمات بالاترین نهاد پولی ایران را برای کنترل بازار ارز تشریح کرد. او گفت: در جلسه با صرافان مقرر شد تا در زمینه اسکناس، میزان عرضه ارز را بیشتر و مقررات مربوط به تقاضای بازار در حوزه اسکناس را هم تسهیل کنیم.

رییس کل بانک مرکزی با اعلام جزییات برنامه‌های ارزی بانک مرکزی گفت: در بازار اسکناس، علاوه بر اینکه تجار و صادرکنندگان نیز ارز خود را عرضه خواهند کرد، بانک مرکزی به عنوان بازارساز در بازار حضور خواهد داشت.

به این ترتیب قیمت سکه امامی که صبح امروز ۲۳ خرداد ماه در کانال ۱۶ میلیون تومان معامله می‌شد به کانال ۱۵ میلیون تومان بازگشت و قیمت آن ۱۵ میلیون و ۹۸۱ هزار تومان بر روی تابلو‌ها سند خورد و سکه بهارآزادی به صورت تک فروشی تا رقم ۱۵ میلیون و چهارصد و شصت و پنج هزار تومان عقب نشست.
قیمت ربع سکه نیز به ۶ میلیون و صدو سی و شش هزار تومان رسید و قیمت نیم سکه نیز تا رقم ۹ میلیون و صدو شصت و پنج هزار تومان کاهش یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی