خبر

جای خالی تدوین سند جامع معدن در کشور

جای خالی تدوین سند جامع معدن در کشور

به گزارش بازار، سعید عسکرزاده افزود: مشخص نشده هدف در کشور معدنکاری کوچک مقیاس است و یا بزرگ مقیاس، که قطعا معدنکاری کوچک مقیاس الزامات خاص خود را دارد. ازسوی دیگر نیز حائز اهمیت است که بدانیم دیدگاه مسئولان درباره بخش معدن، تقاضامحور است یا عرضه محور. گویا از دوره‌ای که معدن با بخش صنعت و تجارت تلفیق شده، به این حوزه به عنوان یک موضوع ثانوی نگاه می‌شود و این درحالی است که باید با دیدگاه عرضه محور، بضاعت معدنی کشور بررسی و عرضه شود و صنایع معدنی وابسته در ایجاد ارزش افزوده و صادرات کالا تلاش کنند.

وی گفت: نیاز است نگرش خود را در بخش معدن در سرفصل‌های مختلف روشن کنیم. اگر معدن را به عنوان یک مجموعه مستقل با نیازهای اصلی نظیر ماشین آلات بدانیم، دیگر نگرانی ما تولیدات بخش ماشین سازی نخواهد بود. در واقع اگر ماشین سازهای داخلی توان تامین نیاز این بخش را داشته باشند با استقبال معدنکاران مواجه می‌شوند، اما زمانیکه این امکان وجود نداشته باشد باید خود را اصلاح کنند.

دبیر انجمن سنگ آهن کشور افزود: در شرایط کنونی سرمایه‌گذار ترجیح می‌دهد در حوزه معدن ورود نکند و این امر نشان می‌دهد رویکرد موجود در این زمینه مناسب نیست که امیدواریم این سند جامع با همکاری و همفکری با نخبگان و دانشگاه‌ها در آینده نزدیک تدوین شود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی