خبر

سقوط قیمت بیت‌کوین چه زمانی متوقف می‌شود؟

سقوط قیمت بیت‌کوین چه زمانی متوقف می‌شود؟

360169 718 - سقوط قیمت بیت‌کوین چه زمانی متوقف می‌شود؟

اقتصاد۲۴– بیت‌کوین سال پیش همین موقع روز‌هایی آرام و بدون تنش را پشت سر می‌گذاشت. از ابتدای خرداد تا انتهای تیر، نمودار تغییرات قیمت مهمترین ارز دیجیتال دنیا بین ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار در حرکت بود و همه‌چیز قابل پیش‌بینی به‌نظر می‌رسید. با فرا رسیدن پاییز، ورق برگشت. بیت‌کوین ابتدا به ۴۰ هزار دلار رسید، بعد ۵۰ دلار را هدف گرفت و در ابتدای هفته سوم آبان روی قله ۶۴ هزار و ۹۲ دلار ایستاد تا شاهد ثبت رکوردی تاریخی باشیم. بیت‌کوین خیلی زود بابت این بلندپروازی مجازات شد. اگر به نمودار قیمت نگاه کنیم، یک شیب تند می‌بینیم که در هفته پایانی خرداد ۱۴۰۱، به دره ۲۰ هزار دلار ختم شده است، اما می‌گویند کاهش ۷۰ درصدی ارزش بیت‌کوین احتمالا پایان کار نخواهد بود. حداقل پیش‌بینی‌هایی جدی درباره تداوم ریزش بازار ارز‌های دیجیتال تا سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی وجود دارد.

۱- ریزش قیمت بیت‌کوین یعنی چی؟

360170 804 - سقوط قیمت بیت‌کوین چه زمانی متوقف می‌شود؟

قیمت بیت‌کوین در حال حاضر بین ۶۴۰ تا ۶۷۰ میلیون تومان است و ارزش اتریوم به حدود ۳۵ میلیون تومان می‌رسد

قیمت بیت‌کوین ۲۳ آبان پارسال به بیش از ۶۴ هزار دلار رسیده بود که با توجه به قیمت ۲۹ هزار تومانی دلار در آن زمان، تقریبا باید آن را معادل ۱.۸۶ میلیارد تومان درنظر گرفت. اتریوم هم در آن روز تا ۴.۶ دلار (معادل ۱۳۵ میلیون تومان) بالا رفت. در حال حاضر قیمت بیت‌کوین به یک‌سوم رسیده و حدود ۲۰ هزار دلار فروخته می‌شود. قیمت اتریوم را هم باید حدود هزار دلار در نظر بگیریم. با احتساب دلار ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومانی، قیمت بیت‌کوین در حال حاضر بین ۶۴۰ تا ۶۷۰ میلیون تومان است و ارزش اتریوم به حدود ۳۵ میلیون تومان می‌رسد. سرمایه‌گذاران ایرانی که با دارایی خود در صرافی‌های ایرانی اقدام به خرید واحد‌های سرمایه‌گذاری ارز‌های دیجیتال در مقیاس‌های دو تا سه میلیون تومان کرده‌اند، به‌همین میزان ضرر و زیان مبتلا شده‌اند.

۲- چه‌کسانی از ریزش بازار ارز دیجیتال جان به‌در بردند؟

360171 628 - سقوط قیمت بیت‌کوین چه زمانی متوقف می‌شود؟

ارزش کل بازار که در آبان پارسال تا سه تریلیون دلار پیش رفته بود، در حال حاضر تا حدود ۹۰۰ میلیارد دلار آب رفته

قیمت بیت‌کوین روی کل بازار ارز‌های دیجیتال تاثیر گذاشته است. قیمت اتریوم که تا چهار هزار دلار پیش رفته بود، در حال حاضر به محدوده هزار دلار رسیده است. آبان پارسال با احتساب دلار ۲۹ هزار تومانی، برای خرید هر اتریوم باید ۱۳۵ میلیون تومان پول پرداخت می‌کردید. این عدد در حال حاضر به حدود ۳۵ میلیون رسیده است. همین میزان ضرر و زیان نصیب واحد‌های سرمایه‌گذاری اتریوم شده است. سایر آلت‌کوین‌ها به فراخور سهم خود از بازار، چنین وضعیتی را تجربه می‌کنند. ارزش کل بازار که در آبان پارسال تا سه تریلیون دلار پیش رفته بود، در حال حاضر به حدود ۹۰۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. در نتیجه یک سری وقایع سلسله‌وار بهای ارزی مانند لونا به صفر رسیده و تنها گروهی از مهلکه گریخته‌اند که دارایی‌هایشان را به استیبل‌کوین تبدیل کرده بودند. گروهی از این سرمایه‌گذاران که در ایران زندگی می‌کنند، با توجه به وضعیت بازار ارز داخلی حتی بابت سرمایه‌گذاری خود سود برده‌اند.

۳- سقوط قیمت بیت‌کوین کی متوقف می‌شود؟

360172 117 - سقوط قیمت بیت‌کوین چه زمانی متوقف می‌شود؟

ریزش‌ شدید بیت‌کوین، معمولا پس از ثبت یک رکورد جدید به‌عنوان اوج قیمت اتفاق می‌افتد

سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال اعتقاد دارند ریزش قیمت بیت‌کوین، اتریوم و به‌طور کلی ارز‌های دیجیتال، قرار است بالاخره در جایی متوقف شود و پس از مدتی استراحت، شاهد بازگشت به مدار صعودی باشیم. بیت‌کوین قبلا هم چنین شرایطی را تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۷، قیمت بیت کوین پیش از سقوط به زیر پنج هزار دلار، توانسته بود سقف قیمت ۲۰ هزار دلار را لمس کند. در سال ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین قبل از اوج گرفتن در ماه نوامبر به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد. بعد هر کدام از این موج‌های نزولی، بیت‌کوین دست رو زانو‌های خود گذاشته و دوباره بلند شده است. به گزارش فرارو، ریزش‌های شدید بیت‌کوین، معمولا پس از ثبت یک رکورد جدید به‌عنوان اوج قیمت رخ می‌دهند و ارزش این رمز ارز را تا ۸۵ پایین می‌آورند، اما همیشه شاهد صعودی شدن دوباره بازار بوده‌ایم. اگر سقوط بیت کوین با سرعت فعلی ادامه داشته باشد، باید پیش‌بینی‌های نگران‌کننده درباره رسیدن قیمت به زیر ۱۰ هزار دلار را جدی گرفت.


بیشتر بخوانید: قیمت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال امروز شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ + جدول


۴- آیا امیدی به بازگشت بیت‌کوین وجود دارد؟

360173 892 - سقوط قیمت بیت‌کوین چه زمانی متوقف می‌شود؟

سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار ارز دیجیتال به‌معنای بازه سه تا پنج سال است

بهترین توصیه این است که در شرایط نزولی بازار دیگر نباید با دیدگاه کوتاه‌مدت سراغ سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال رفت. سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار ارز دیجیتال به‌معنای بازه سه تا پنج سال است. اگر خودتان را در سال ۲۰۱۷ تصور کنید که بیت‌کوین را در اوج قیمت ۱۰ هزار دلار خریده بود و با روند نزولی آن زمان روبرو می‌شد، حداقل باید چهار سال دندان روی جگر می‌گذاشتید تا بتوانید در اوج قیمت ۶۵ هزار دلار، سودی قابل‌توجه به‌دست بیاورید.

۵- چه زمانی برای ورود به بازار ارز دیجیتال مناسب است؟

360174 194 - سقوط قیمت بیت‌کوین چه زمانی متوقف می‌شود؟

بیت‌کوین بر اساس فرمول هاوینگ احتمالا در هفته آخر مهر یا سه‌ هفته اول آبان کف قیمت خود را لمس می‌کند

شبکه بیت‌کوین تقریبا هر چهار سال یک بار با نصف شدن پاداش‌های پرداختی برای استخراج‌کنندگان روبرو می‌شود که از آن به‌عنوان پدیده هاوینگ یاد می‌کنند. در سال ۲۰۱۵، بیت‌کوین ۵۴۷ روز قبل از هاوینگ و در سال ۲۰۱۸، بیت‌کوین ۵۱۷ روز قبل از هاوینگ (سقوط مارس ۲۰۲۰) به پایین‌ترین سطح خود رسید. حدس بزنید پدید هاوینگ بعدی قرار است کی رخ دهد: آوریل ۲۰۲۴! برای اینکه بفهمیم تحلیل انجام شده بر اساس فرمول هاوینگ، کف قیمت بیت‌کوین چه زمانی رخ خواهد داد باید بین ۵۱۷ روز تا ۵۴۷ روز به‌عقب برگردیم و روی بازه زمانی سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی خط بکشیم. احتمال وقوع این پیش‌بینی در ماه‌های اکتبر و نوامبر امسال باعث می‌شود برای خرید به تاریخی مثل هفته آخر مهرماه تا سه‌هفته اول آبان چشم بدوزیم. با وجود جو منفی فعلی، بازار نزولی می‌تواند فرصت خوبی برای خرید و گسترش سرمایه گذاری باشد.

۶- آیا سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال همیشه زیان‌آور است؟

360175 349 - سقوط قیمت بیت‌کوین چه زمانی متوقف می‌شود؟

هشت هزار ارز دیجیتال در دنیا وجود دارد که تنها پنج تا ۱۵ ارز قابل اعتماد هستند

قیمت بیت‌کوین در ماه‌های اخیر ریزش کرده است ولی قیمت مسکن در ایران همیشه رو بالا حرکت می‌کند. در سال ۱۳۹۹ قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در تهران به‌طور متوسط ۲۱ میلیون تومان بود. اگر در آن زمان یک خانه ۱۰۰ متری را دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خریده بودید، الان می‌توانستید آن را حدود سه میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان بفروشید. سرمایه دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی در تیر ۱۳۹۹، معادل ۱۱۰ هزار دلار ارزش داشت و اگر با آن ۱۲ تا بیت‌کوین خریده بودید (با احتساب قیمت ۹ هزار دلاری آن زمان بیت‌کوین) سرمایه شما به ۲۴۰ هزار دلار افزایش پیدا می‌کرد. به این ترتیب در بازار مسکن الان صاحب سه میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان بودید، ولی با همان پول در بازار ارز دیجیتال، دارایی شما به هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسید.

۷- چه استراتژی را در بازار ارز دیجیتال دنبال کنیم؟

360176 533 - سقوط قیمت بیت‌کوین چه زمانی متوقف می‌شود؟

پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های پیش‌رو، ارزش بازار آلت‌کوین‌ها ۵۰ درصد دیگر کاهش پیدا کند

نزول‌های دوره‌ای یا معمولا کوتاه‌مدت هستند و چند ماه دوام می‌آورند یا به‌شکل روند نزولی جدی با زمان حداقل چهار تا پنج سال رخ می‌دهند. در چنین وضعیتی اگرچه باید نگران دارایی‌های خود باشید، اما الزاما قرار نیست سرمایه خود را از دست بدهید. اگر چاره دیگری جز نقدر کردن سرمایه خود ندارید، هر بار فقط ۱۰ درصد آن را بفروشید. به آن‌هایی که قصد دارند در همین روند نزولی وارد بازار شوند، توصیه شده تنها رمزارز‌های باکیفیت خریداری کنند. هشت هزار ارز دیجیتال در دنیا وجود دارد که تنها پنج تا ۱۵ ارز قابل اعتماد هستند. پیش‌بینی شده در هفته‌های پیش‌رو، ارزش بازار آلت‌کوین‌ها ۵۰ درصد دیگر کاهش پیدا کند. با توجه به اینکه هنوز بخش قابل توجهی از هولدرها، به ضرر و زیان دچار نشده‌اند، باید احتمال کاهش قیمت بیشتر بیت‌کوین (و سایر ارز‌های دیجیتال) را به‌شکل جدی در نظر گرفت.

منبع: فرارو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی