عمومیمقالات

سفر تارته به دبی و اخلاق پیچیده اینفلوئنسر بازار یابی

سفر تارته به دبی و اخلاق پیچیده اینفلوئنسر
بازار یابی

از همه ویروس‌ها و لحظه های شکستن اینترنت در دهه گذشته، تعداد کمی به اندازه یک اینفلوئنسر در اوایل سال جاری به دبی سفر کرد.

در اواسط ژانویه، شرکت آرایشی و بهداشتی Tarte گروهی از تولیدکنندگان محتوا، از جمله TikTokers معروفی مانند مردیث داکسبری (۱۷٫۸ میلیون دنبال کننده)، Monet McMichael (3.1 میلیون دنبال کننده) و Alix Earle (4.8 میلیون دنبال کننده) در یک سفر مجلل. شرکت کنندگان چیزی بیش از انبوهی از لوازم آرایشی و هدایای دیگر دریافت کردند – آنها در کلاس تجاری پرواز کردند و در ویلاهای شخصی در ریتز-کارلتون راس الخیمه اقامت کردند. و آنها همه چیز را برای دنبال کنندگان خود در مجموعه ای از ویدیوهای “با من آماده کن”، گشت در اتاق و موارد دیگر پست کردند.

سفرهای تجاری مانند این چیز جدیدی نیست. آن پوزاکووا، مدیر بازاریابی و عملیات اینفلوئنسر در HypeFactory، می‌گوید که آنها «یک چیز بسیار رایج هستند. برای اینفلوئنسر مارکتینگ.” آنها همچنین، در بیشتر موارد، چندان مورد بحث قرار نمی گیرند. در واقع، خود تارته چندین سفر مانند این را در گذشته انجام داده است، با مقاصدی از جمله هاوایی، بورا بورا و کاستاریکا.

اما این سفر خاص باعث شد طوفان جنجالی که اخلاق و پایداری سفرهای برند را زیر سوال می برد. این سفر به طور گسترده در همه جا از TikTok مورد بحث قرار گرفته است (جایی که #TrippinWithTarte< هشتگ /a> بیش از ۱۷۰ میلیون بازدید دارد) به مجله Time (“چرا اینترنت در سفر اینفلوئنسر به دبی ثابت شد”). چندین مقاله و نظرات این سفر عجیب و غریب را «ناشنوایی» نامیدند، به ویژه در شرایطی که ایالات متحده مرز می شود رکود.

پرسش اخلاق بازاریابی در سفر تارته دبی

پس چرا این سفر—یکی از تقریباً ۲۰ تارته ای که از سال ۲۰۱۵ گرفته است — باعث چنین غوغایی آنلاین شده است؟

Puzakova توضیح می دهد که برای اولین بار، بسیاری از داستان در TikTok آشکار شد. این چیزی است که تارت احتمالاً می‌خواست، زیرا به آنها امکان دسترسی به عمدتاً مخاطبان Gen Z. اما کاربران جوان‌تر رسانه‌های اجتماعی ممکن است ندانند که این سفرها تا چه حد در سراسر عصر اینترنت رایج بوده است، که با مارک‌هایی شروع شد که ولاگرهای هیجان‌انگیز را در سرتاسر جهان در دوران اوج یوتیوب آورده بودند.

در واقع، متخصص ارتباطات و روابط عمومی را اضافه می کند. مارک مک‌کلنان، سفرهایی مانند این مدت‌هاست که یک منطقه خاکستری اخلاقی برای روزنامه‌نگاران، نشریات و حرفه‌ای‌ها از همه نوع بوده است، خواه سخنرانی در کنفرانسی در کابو باشد یا سفر به هفته مد پاریس برای گروهی از سردبیران مجلات. .

مک کلنان، که همچنین بنیانگذار ethicalvoices.com، یک وبلاگ و پادکست هفتگی که به اخلاق ارتباط اختصاص دارد. «با اینفلوئنسرها، این همان چیزی است که وقتی به دست می آورید با خبرنگاران سروکار دارید رسانه صحنه غالب بود. کانال‌ها می‌توانند تکامل یابند، مسائل اخلاقی اصلی، مسائل اخلاقی اصلی هستند، زیرا ما انسان هستیم.»

وقتی اقدامات یک برند با مأموریت آن مطابقت ندارد

سرعت انتشار داستان‌ها پس از ثبت در الگوریتم TikTok جدید است. و یک نکته دیگر وجود دارد: ژنرال Z و هزاره‌ها تمركز بیشتر بر محیط زیست و مسائل اجتماعی دیگر

“ما می دانیم که مارک های مبتنی بر هدف مک کلنان می افزاید: الف> چهار برابر بهتر از مارک های غیر هدفمند با مخاطبان جوان تر بفروشید. “آیا قصد دارید کاری انجام دهید که به این موضوع مرتبط باشد، یا هدف شما این است که تعطیلات مجلل به آنها بدهید؟”

و در حالی که عدم همسویی با ارزش‌های یک نسل یک چیز است، پوزاکووا خاطرنشان می‌کند که جرم بزرگ‌تر می‌تواند این باشد که سفر دبی با باورهای فرضی خود تارته همسو نیست. برندسازی این شرکت «مواد تشکیل‌دهنده طبیعی» را تبلیغ می‌کند که قول می‌دهد «برای شما و محیط‌زیست خوب هستند». ما فقط یک شرکت عاری از ظلم نیستیم – ما همچنین اولویت را برای پایداری، سلامت و بخشش قرار می دهیم. بازگشت به جوامع محلی،” وب‌سایت تلفظ می‌کند< /a>، در یک پاراگراف که توسط عکسی از داوطلبان پوزخند در سه راهی تارته با علامت زیستگاه برای بشریت قرار گرفته است.

داریا بلووا، مدیر بازاریابی و روابط عمومی HypeFactory اضافه می کند، “به نظر می رسد زمان اشتباه، هدف اشتباه است.”

“آنها به شدت در مورد صداقت، در مورد تجربه معتبر هستند. به همین دلیل است که آنها برای سازندگان و تأثیرگذارانی که مانند آنها افراد واقعی هستند، ارزش قائل هستند. و به همین دلیل است که اگر با ارزش‌های برند سازگار نباشد، می‌توانند نسبت به آنچه که برندها به آنها می‌گویند حساس باشند.

به همین دلیل است که پوزاکووا می گوید، سفر به دبی منطقی به نظر نمی رسد. برای استفاده از یک عبارت مشترک ژنرال Z: «این ریاضی ریاضی نیست،» او می‌خندد. “تصویر جمع نمی شود.”

برای اینکه برند واقعاً اعتماد ایجاد کند، هر دو بلووا و پوزاکووا موافق هستند که شفاف بودن مهم است. پوزاکووا خاطرنشان می کند که برندهای زیبایی زیادی وجود دارند که بازاریابی آنها صرفاً بر اساس اینفلوئنسرها ساخته شده است، بنابراین بحث استفاده از اینفلوئنسرها نیست. او توضیح می‌دهد: «سؤال این است که با مخاطب شما به روش درست صحبت می‌کند.

مقررات بازاریابی تأثیرگذار

یک منطقه نگرانی بزرگتر برای مک کلنان این است که علاوه بر نگرانی در مورد مسائل اخلاقی، سفرهایی مانند این می تواند وارد یک منطقه خاکستری مشکوک قانونی شود. “FTC و SEC هر دو مقرراتی را به وضوح تدوین کرده‌اند که وقتی با اینفلوئنسرها درگیر هستید باید آن را افشا کنید. در مورد برندهایی که از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند، دیگر غرب وحشی نیست. اگر کسب‌وکاری هستید که به دنبال کار با اینفلوئنسرها هستید، مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که آن را افشا کنید – و مطمئن شوید که آنها نیز آن را افشا می‌کنند.

“اجتماعی اینفلوئنسرهای رسانه باید هر زمانی که در مورد محصول یا خدماتی صحبت می‌کنند که برای تبلیغ یا هدیه دریافت می‌کنند، هر بار افشا کنند. این همان چیزی است که ما از تأثیرگذاران خود می خواهیم که انجام دهند. هیچ اطمینانی وجود ندارد که بیننده پست قبلی شما را که در آن هدیه یا تبلیغات پرداخت شده را فاش کرده اید دیده باشد.”

بلوا می‌گوید که، به‌ویژه در ایالات متحده و بریتانیا، عدم افشای حمایت مالی می‌تواند منجر به جریمه‌ها، شکایت‌های قضایی شود، «یا حتی بدتر از آن، در واقع، به‌ویژه برای برندهای بزرگ، آسیبی به شهرت است. این فقط در مورد مجموع جریمه نیست، بلکه بیشتر در مورد آسیب شهرت است.”

در پایان روز، حتی در بحبوحه یک رسوایی، تارت دقیقاً همان کاری را انجام داد که قصد انجام آن را داشتند، یعنی انتشار نام تجاری خود مانند آتش سوزی در سراسر سیستم عامل های آنلاین.

“رسوایی بزرگ دو سال پیش چه بود؟” مک کلنان به صورت لفاظی می پرسد – نه او و نه من نمی توانیم به راحتی به یاد بیاوریم که چه نمایش اخلاقی حتی چند سال پیش رسانه های اجتماعی را در بر گرفت. اینترنت مکان بزرگی است، اما حافظه کوتاهی دارد.

این به این معنی نیست که شما می خواهید به یک رسوایی رسیدگی کنید ، البته، به خصوص به عنوان یک تجارت کوچک. مک‌کلنان خاطرنشان می‌کند که تارت برنامه‌ریزی نمی‌کرد که مجبور باشد این واکنش‌ها را در تقویم ارتباطات خود مدیریت کند، به این معنی که زمانی که آنها می‌توانستند کارهای دیگری انجام دهند، از برند فاصله می‌گرفت. او اشاره می‌کند که برای برندهای کوچک‌تر مهم است که بدانند تیم بازاریابی آن‌ها زمان و انرژی خود را در موقعیتی مشابه کجا متمرکز می‌کنند.

قدرت ماندگاری اینفلوئنسر مارکتینگ

اما او اضافه می‌کند که اگرچه سفر به دبی ممکن است برای بسیاری از برندهای کوچک غیرممکن یا غیرممکن باشد، این بدان معنا نیست که شما باید بازاریابی اینفلوئنسر را کاملاً حذف کنید. مک‌کلنان می‌گوید: «اگر کسب‌وکار کوچکی هستید، کار با اینفلوئنسرها می‌تواند بسیار منطقی باشد. تعدادی سطوح مختلف اینفلوئنسر، از جمله اینفلوئنسرهای نانو و میکرو که ممکن است در یک منطقه، فرهنگ یا بازار خاص طرفداران زیادی داشته باشند. “آنها ممکن است ۱۲ میلیون دنبال کننده نداشته باشند، اما اگر ۴۰۰۰۰ فالوور داشته باشند، اگر ۱۰۰۰۰ نفر داشته باشند-اگر شما می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، استفاده مقرون به صرفه از زمان است.”

پوزاکووا خاطرنشان می‌کند که HypeFactory تعدادی سفر اینفلوئنسر مانند این انجام می‌دهد (اگرچه او نمی‌تواند بگوید با کدام برندها). نکته مهم این است که مخاطبان مورد نظر خود را انتخاب کنید< /a> عاقلانه، و برای یافتن اینفلوئنسرهایی با ارزش های مشابه با نام تجاری. “آنها می توانند در طول سفر مانند سفیران برند عمل کنند، بنابراین هیچ گونه ناهماهنگی با اعمال و کلمات وجود ندارد.”

پوزاکووا می‌گوید: «دلیلی برای ادامه این سفرها وجود دارد. نتایج. آنها پوشش گسترده ای در رسانه ها پیدا کردند و محصولات آنها چندین بار در سراسر اینترنت ذکر شد. ممکن است همه اینها قبلاً نتیجه داده باشد.”

او می‌خندد: «اگرچه، من امیدوارم که این کمپین نباید به عنوان یک نمونه خوب برای نحوه انتشار نام برند در سراسر شبکه‌های اجتماعی و اینترنت باشد. داستان، شاید در ایجاد اعتماد با مخاطبان خود در دوران مدرن. “شما می توانید از این مورد درس بگیرید، و من امیدوارم که ما از آن درس بگیریم.”

عکس توسط wee dezign/Shutterstock

191485455cb5041b8d912bf19ab2eb48?s=150&d=mp&r=g - سفر تارته به دبی و اخلاق پیچیده اینفلوئنسر
بازار یابی

کاسل یک نویسنده و ویراستار ساکن مینیاپولیس، یکی از مالکین Racket MN و یک کلکسیونر VHS است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی