خبر

سرمایه‌گذرای ویلا در شمال سودآور است یا نه؟

سرمایه‌گذرای ویلا در شمال سودآور است یا نه؟

358027 864 - سرمایه‌گذرای ویلا در شمال سودآور است یا نه؟

اقتصاد۲۴– شمال کشور به‌عنوان منطقه‌ای خوش آب‌وهوا و توریستی همواره برای خرید ملک و ویلا مورد توجه بوده است. اما آیا سرمایه‌گذاری غیربومیان در این منطقه عواقبی دارد و به‌طور کلی در چه شرایطی به‌سر می‌برد؟

کف قیمتی ویلا در شمال کشور

یکی از فعالان بازار در مازندران می‌گوید: قیمت ویلا در این محدوده از ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود. تا سقف پنج میلیارد نیز ادامه دارد.

یکی‌دیگر از بنگاه‌داران نیز بیان می‌کند: قیمت‌ها نسبت به قبل صعودی شده. او همچنین معتقد است بهار و اوایل تابستان بهترین زمان‌ها برای خرید ملک هستند.
موج‌سواری در شمال

منصور غیبی، کارشناس بازار مسکن بیان می‌کند: می‌توان معاملات ملکی در شمال کشور را نوعی موج‌سواری دانست. برخی سرمایه‌گذاران در مقطعی که تقاضای ویلا در شمال بیشتر می‌شود یا در فصلی از سال تقاضا افزایش می‌یاید حضوری مستمر دراین زمینه پیدا می‌کنند.


بیشتر بخوانید: قیمت رهن و اجاره خانه در منطقه چیذر


این کارشناس ادامه داد: من معتقدم درحال حاضر سرمایه‌گذاری روی ساخت‌وساز در شمال، از دست افراد بومی آن منطقه خارج شده است. سرمایه‌گذاران از شهر‌های مختلف ایران به قصد برخورداری از این فضا در آنجا حضور پیدا کرده‌اند.

تبعات سرمایه‌گذاری غیربومیان

غیبی درمورد تبعات سرمایه‌گذاری غیربومیان در این منطقه بیان کرد: در چندسال اخیر تقاضا برای ساخت‌وساز و بهره‌برداری از ویلا‌ها و آپارتمان‌های ساخته‌شده درمجموع بسیار بیشتر شده است. این موضوع می‌تواند قیمت‌ها را افزایش و فرهنگ بومی را تغییر دهد.

این کارشناس همچنین بیان کرد: نباید تا حد زیادی افراد غیربومی را به سرمایه‌گذاری در شمال کشور تشویق کرد، زیرا باعث تغییر بافت شهری و از بین رفتن اراضی مفید شمال کشور می‌شود.

او در پایان گفت: هیجان ممکن است چندماهه بهار و اوایل تابستان بروز کند. درانت‌ها ممکن است این نوع سرمایه‌گذاری به یک خواب طلانی‌مدت برخورد کند و سرمایه‌گذاران باید با طمیناینه پیش بروند.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی