خبر

سبقت سکه از طلا

سبقت سکه از طلا

382011 770 - سبقت سکه از طلا

اقتصاد۲۴-  قیمت طلا ۱۸ عیار پنجشنبه ۱۰ شهریور یک میلیون و ۲۵۸ هزار تومان به‌ثبت رسید؛ ۲۳ هزار تومان بیشتر از اولین روز معاملاتی سال که معادل افزایش ۱.۸ درصدی برآورد می‌شود درحالی که در همین مدت قیمت ربع‌سکه بهار آزادی جهش ۲۰ درصدی داشته است. ۱۵ درصد به قیمت سکه گرمی اضافه شده است و سکه تمام‌بهار آزادی که کمترین بازدهی را بین سکه‌ها تجربه کرده، هشت درصد نسبت به ابتدای سال گران‌تر فروخته می‌شود.

بازدهی انواع سکه از ابتدای سال؛ بین هشت تا ۲۰ درصد

قیمت سکه امامی پنجشنبه ۱۰ شهریور روی پله ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ایستاد. دقیقا یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از ابتدای سال. صرافی‌ها هر قطعه سکه امامی را در اولین روز معاملاتی امسال ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌فروختند و به‌این ترتیب رشد قیمت سکه امامی معادل ۱۱ درصد برآورد می‌شود و این رقم از بازدهی طلا ۱۸ عیار بیشتر است، اما سکه‌های ربع‌بهار آزادی و گرمی در این مدت اوضاع بهتری داشتند.

ربع‌سکه بهار آزادی امروز ۱۰ شهریور چهار میلیون و ۹۵۰ هزار تومان فروخته شد و درقیاس با ابتدای سال رشد ۲۰ درصدی را به‌ثبت رساند. صرافی‌ها بابت ربع‌سکه بهار آزادی اولین روز معاملاتی سال چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کردند و رشد ۸۰۰ هزار تومانی ارزش این سکه معادل جهش ۲۰ درصدی محسوب می‌شود. این بیشترین رشد قیمت بین انواع سکه تا ۱۰ شهریور امسال است و بعد از ربع‌سکه بهار آزادی، سکه گرمی با ثبت رشد قیمت ۱۵ درصدی بیشترین بازدهی را تجربه کرده است. به گزارش فرارو قیمت سکه گرمی طی این مدت ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده و به دو میلیون و ۹۵۰ رسیده است.


بیشتر بخوانید: قیمت طلا صعودی شد


قیمت سکه نیم‌بهار آزادی نسبت به ابتدای سال کمی بیش از هشت درصد رشد داشته است. امروز تابلو صرافی‌ها درحالی قیمت سکه نیم‌بهار آزادی را هفت میلیون و ۹۵۰ هزار تومان نشان می‌داد که خرید این سکه اوایل فروردین هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تمام می‌شد. سکه تمام‌بهار آزادی هم با ثبت رشد هشت درصدی کمترین بازدهی را بعد از طلا ۱۸ عیارداشته است. سکه تمام‌بهار آزادی در این مدت دقیقا یک میلیون تومان گران شده است. قیمت سکه تمام‌بهار آزادی امروز به ۱۳ میلیون رسید و ابتدای فرودین این سکه ۱۲ میلیون فروخته می‌شد.

بازدهی طلا ۱۸ عیار از ابتدای سال؛ کمتر از دو درصد

قیمت طلا ۱۸ عیار پنجشنبه ۱۰ شهریور به یک میلیون و ۲۵۸ هزار تومان رسید. این عدد رشد ۲۳ هزار تومانی قیمت طلا ۱۸ عیار از ابتدای سال را نشان می‌دهد. اولین روز رسمی معاملات بازار یعنی شنبه ششم فروردین هر گرم طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان معامله می‌شد و طی این مدت ارزش طلا ۱۸ عیار دقیقا ۱.۸ درصد بیشتر شده است. البته در همین بازه زمانی قیمت طلا ۱۸ عیار با عبور ازمرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رکورد تاریخی خود را شکست. به گزارش فرارو دهه سوم خرداد قیمت طلا ۱۸ عیار تا یک میلیون و ۵۰۸ هزار تومان پیشروی کرد، اما از آن روز تا الان ۲۵۰ هزار تومان از ارزش این فلز گرانبها کم شده است. از طرفی باید رقم یک میلیون و ۱۹۶ هزار تومان در روز ۲۹ مرداد را کف قیمت طلا ۱۸ عیار در امسال بدانیم.

382014 514 - سبقت سکه از طلا

منبع: فرارو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی