عمومی

ساده ترین راه با پشتوانه تحقیقاتی برای افزایش احساسات شما هوش؟ تلویزیون تماشا کن

ساده ترین راه با پشتوانه تحقیقاتی برای افزایش احساسات شما
هوش؟ تلویزیون تماشا کن

آمریکایی ها صدها هزار دلار برای رفتن به کالج برای کسب مهارت های فنی خرج کنید. ما زمان و پول را صرف کلاس های آنلاین و آموزش حرفه ای می کنیم تا بیشتر تقویت شود. ضریب هوشی حرفه ای ما البته بسیاری از این تلاش ها ارزشمند است، اما یک قایق تحقیقاتی نشان می دهد که ما در واقع با تمرکز بر EQ درآمد بیشتری کسب می کنیم.

یک مطالعه عظیم روی حدود ۶۵۰۰۰ کارآفرین نشان داد هوش عاطفی نقش بسیار بیشتری در موفقیت کسب و کار نسبت به توانایی شناختی ایفا کرد (اگرچه هوشمندی ها نیز کمک می کنند). تحقیقات گوگل نشان داد که بهترین مدیران باهوش ترین نیستند، اما آنهایی که بهترین مهارت های افراد، و آن تیم هایی که EQ جمعی بالاتری دارند بهتر از تیم هایی با IQ بالا عمل می کنند. یک مطالعه کوچک حتی هوش عاطفی بالا را با درآمد بالاتر مرتبط کرد. به طور دلگرم کننده، کارشناسان همچنین استدلال کرده اند که EQ ساده تر از IQ خام است.

همه اینها یک سوال واضح را ایجاد می کند: اگر EQ بسیار مهم است، چگونه می توانید آن را تقویت کنید؟ میلیاردها پیکسل و گالن جوهر به این سوال اختصاص داده شده است. مقدار پیشنهادات مبتنی بر تحقیق وجود دارد. اما من یک روش فوق العاده آسان برای شما دارم. در مورد تماشای بیشتر تلویزیون چطور؟

یک تمرین EQ برای سیب زمینی نیمکتی 

مثل بسیاری از افراد، وقتی شب‌ها به تماشای تد لاسو یا آخرین ما با شوهرم می‌نشینم، احساس فضیلت خاصی نمی‌کنم. هدف اصلی من این است که مغزم را کمی خاموش کنم و از یک خمیدن خوب روی مبل لذت ببرم. من به جز سرگرمی های بی فکر و شاید کاهش استرس، هیچ سودی را انتظار ندارم. اما شاید کمتر احساس تنبلی در تلویزیون شبانه‌ام داشته باشم سیب زمینی نیمکت زمان.

در طول سالها شواهدی جمع شده است که خواندن داستان های با کیفیت، با شخصیت های تخیلی غنی که روابط پیچیده را هدایت می کنند، در واقع به ما کمک می کند تا آموزش دهیم همنوعان خود را بهتر درک کنیم تیمی از دانشگاه اوکلاهاما می‌خواستند بدانند که آیا درام‌های تلویزیونی پرستیژ – متأسفم، فکر نمی‌کنم چیزی که شامل زنان خانه‌دار واقعی یا تعداد رقابت‌های دوست‌یابی باشد- اثرات مشابهی دارد یا خیر.

آنها مطالعه ای را طراحی کردند که برای ۱۰۰ داوطلب در سن کالج درگیر به نظر نمی رسد. نیمی از آنها برای تماشای یک درام مورد تحسین منتقدین قرار گرفتند (یا Mad Men یا The West Wing). نیمی دیگر مستندی مانند هفته کوسه: آرواره ها واکنش نشان می دهد تماشا کردند. پس از آن به همه یک تست رایج داده شد که EQ را اندازه می‌گیرد و از شرکت‌کنندگان می‌خواهد به تصاویر مجموعه‌ای از چشم‌ها نگاه کنند و تشخیص دهند که شخص چه احساسی دارد. در آزمایش دوم، محققان بینندگان درام را با کسانی که اصلا تلویزیون تماشا نکرده بودند مقایسه کردند.

دون دریپر در برابر Jaws چگونه عمل کرد؟ محققان گزارش می‌دهند: «شرکت‌کنندگانی که نمایش‌های تخیلی را تماشا کرده‌اند، امتیاز بیشتری نسبت به افرادی که مستند تماشا کرده‌اند، کسب کردند. گروه غیر تلویزیونی و تماشاگران هفته کوسه تقریباً همین امتیاز را کسب کردند.

وقت آن است که احساس گناه تلویزیون خود را مجدداً بررسی کنید

As the دانشگاه کالیفرنیا، مرکز علوم بزرگ برکلی، که تحقیقات روانشناسی مثبت گرا را انجام و ترویج می کند، خاطرنشان می کند، نتایج منعکس کننده مطالعات قبلی در مورد EQ هستند و می خوانند: “اندازه تأثیری که آنها پیدا کردند، در حالی که نه بزرگ، «تقریباً مشابه» با مطالعه سال ۲۰۱۳ بود، که افرادی را که گزیده‌ای از داستان‌های ادبی می‌خواندند با کسانی که یک اثر غیرداستانی می‌خواندند مقایسه می‌کرد. بنابراین این مطالعه شواهد اولیه‌ای ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد درگیر شدن با داستان‌های داستانی با کیفیت همان تأثیر مثبت را دارد. دوباره آن را می‌خوانم یا تماشا می‌کنم.”

بنابراین شاید دفعه بعد آن صدای کوچک در سرم حرفم را قطع کند در اواسط تماشای یک درام تلویزیونی با کیفیت به من بگویید که واقعاً باید خواندن کتاب به جای آن، این مطالعه را به خاطر خواهم آورد. بدیهی است که HBO کافی برای موفقیت در کسب و کار مبتنی بر EQ نیست، اما این مطالعه نشان می‌دهد که وقت شما در مقابل تلویزیون ممکن است در نهایت برای شما مفید باشد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی