خبر

رشد ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس

رشد ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس

356981 765 - رشد ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس

اقتصاد۲۴- بورس امروز افزایش چهار هزار و ۹۱۲ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۵ درصد افزایش داشت و به محدوده ۴۲۱ هزار و ۴۱۲ واحدی رسید. معامله‌گران در این روز ۳۲۷ هزار و ۹۰۶ معامله به ارزش ۵۹ هزار و ۹۱۵ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نماد‌های حکشتی، شستا، فملی، جم‌پلین، مبین، شبندر، شتران و شپدیس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. همچنین نماد‌های ومعادن، شبریز، البرز، داسوه و خاهن بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد

در روز چهارشنبه شاخص فرابورس با افزایش ۱۰۸ واحدی به محدوده ۲۰ هزار و ۹۴۶ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۵۴ هزار ۸ معامله بود.


بیشتر بخوانید:بورس جایگزین ملک و خودرو می‌شود؟


امروز نماد‌های بپاس، زاگرس، شگویا، ددانا، کزغال، اتکای و فزر بیشترین تاثیر مثبت و نماد‌های دماوند، رنیک، بمپنا و بجهرم نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نماد‌های ددانا، قچار، کرمان، زاگرس، زقیام، مدیریت و وسپهر نیز لقب نماد‌های پرتراکنش فرابورس را گرفتند. آخرین قیمت ۸۲ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۵۴ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. ارزش کل معاملات خرد بازار سرمایه نیز در مجموع به حدود چهار هزار و ۴۲۶ میلیارد تومان رسید.

در معاملات بازار امروز نماد‌های کایزد، فولاد و ددانا بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها را ثبت کردند. همچنین وبملت، فملی سامان بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها را داشتند.

علت سبزپوشی بورس چیست؟

بورس امروز و در آخرین روز کاری هفته سبزپوش شد و این علت سبزپوشی را باید تغییر روند بازار دانست. نوسان شاخص کل یک روند طبیعی است، یعنی با توجه به روند معاملات و تقاضای سهامداران شاخص تغییر روند می‌دهد.

البته با توجه به وضعیت اخبار جهانی، قیمت دلار و مذاکرات برجام نباید به رشد تک سهم‌های بورس در کوتاه مدت امیدوار بود.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی