عمومی

آیا می خواهید بچه های موفقی تربیت کنید؟ یک مطالعه روانشناختی جدید می گوید این 1 ویژگی ذهنی از همه مهمتر است

آیا می خواهید بچه های موفقی تربیت کنید؟ یک مطالعه روانشناختی جدید
می گوید این ۱ ویژگی ذهنی از همه مهمتر است

می‌خواهید جرقه بزنید جنجال؟ از گروهی از افراد بسیار موفق اگر فکر می کنند “علاقه خود را دنبال کنید” توصیه خوبی است. در این مورد به من اعتماد کنید، جالب خواهد بود:

آنها به طور حکایتی در سراسر نقشه هستند. از قضا، آنها همچنین اغلب نسبت به پاسخ های خود بسیار پرشور هستند.

با این وجود، اگر یک مطالعه روانشناختی تازه منتشر شده در مسیر درست باشد، وجود دارد. اکنون پاسخی واضح، درست، ساده و سرراست به سؤال «علاقه خود را دنبال کنید» و  اینگونه است:

“برای افرادی که بهترین ها در رشته خود هستند، اشتیاق مطلقاً بزرگترین عامل است. این کلید اصلی موفقیت است.”

این هرموندور زیگموندسون، استاد دپارتمان روانشناسی NTNU و نویسنده اصلی این مطالعه است، که این ماه در مجله فصلی با داوری همتا منتشر شد، ایده های جدید در روانشناسی.

اگر باور دارید او و همکارانش، همین، پرونده بسته شد: به دنبال علاقه خود بهترین توصیه جهان است.

یا اینطور است؟ در زیر، مطالعه را تجزیه می‌کنیم، نتایج آن را تجزیه و تحلیل می‌کنیم، محدودیت‌های آن را مورد انتقاد قرار می‌دهیم، و بررسی می‌کنیم که چگونه ممکن است فراتر از اندازه نمونه مورد استفاده آنها اعمال شود. من فکر می‌کنم یک معیار کیفی مهم را نیز به نتیجه‌گیری‌های زیگموندسون اضافه می‌کنیم، حتی اگر به طور کلی این ایده را دوست داشته باشیم.

اشتیاق، سخاوت و طرز فکر

زیگموندسون و تیمی از دانشگاهیان از دانشگاه‌های اسکاندیناوی – عمدتاً در نروژ، اما یکی در ایسلند – تصمیم گرفتند که مشخص کنند آیا ممکن است ویژگی ذهنی خاصی مشترک باشد یا خیر. در میان نخبه‌ترین ورزشکاران مدرسه‌ای.

تحقیق اولیه آنها بر روی سه ویژگی ذهنی محدود شد:

  • اشتیاق: به عنوان “داشتن اشتیاق یا میل شدید برای چیزی” تعریف می شود
  • سختی: “عامل شخصیتی که منعکس کننده پایداری در دستیابی به اهداف بلند مدت است. “
  • ذهنیت: “اعتقاد به اینکه موفقیت متغیر است و توانایی ها را می توان در طول زمان توسعه داد.”
  • یک تیم نخبه، با میانگین سنی ۲۲ سال، که بازیکنانش واجد شرایط بازی در لیگ برتر حرفه‌ای نروژ، و
  • یک تیم منطقه‌ای در سطح نوجوانان، با میانگین سنی کمتر از ۱۵ سال، که بازیکنان آن مهارت بالایی داشتند اما در مرحله جوان‌تری از حرفه خود بودند و در سطح پایین‌تری بازی می‌کردند.

از آنجا، دو جزء برای مطالعه وجود داشت.

  • ابتدا، از بازیکنان مجموعه ای از ۲۴ سوال پرسیده شد که برای ارزیابی اشتیاق، ذکاوت و طرز فکر آنها طراحی شده بود.
  • به طور جداگانه، از مربیان آنها خواسته شد تا تیم های خود را رتبه بندی کنند و بالاترین شایستگی و توانایی را مشخص کنند. بازیکنان با کمترین صلاحیت

‘Clear تفاوت’ 

همبستگی ها واضح بود ، همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید (با توجه به اینکه در این مورد می نویسم). سطوح بالاتر شور و شوق بازیکنان با رتبه های بالاتر برای شایستگی مرتبط است.

اندازه گیری دو ویژگی ذهنی دیگر–استقامت بازیکنان و طرز فکر رشد – بسیار کمتر همسو بودند. برای نقل قول از نتیجه گیری خنده دار خاص در خود مقاله ژورنال:

این نتایج ممکن است نشان دهنده نقش مهمی از اشتیاق برای موفقیت و تبدیل شدن به یک بازیکن خوب فوتبال است.

یافته‌های ما نشان می‌دهد که تفاوت واضحی بین گروه‌های HFC و LFC برای هر دو تیم نخبگان و جوانان در اشتیاق وجود دارد که از شواهد حکایتی حمایت می‌کند. نتایج مطالعه ما نشان می دهد که اشتیاق ممکن است یک عامل کلیدی برای موفقیت ورزشی باشد.

بنابراین، اگر شما در تلاش برای بازی در یک تیم فوتبال نروژی، ما یک پاسخ مستند داریم. با این حال، من فکر می کنم کارهای بیشتری می توانیم با این کار انجام دهیم.

علاقه، به علاوه…

این مطالعه محدودیت هایی دارد. چشمگیرترین در ابتدا ممکن است این باشد که آنها فقط مردان و پسران را در مطالعه خود گنجانده اند. متأسفانه، این چیزی است که اغلب در این نوع مطالعات مطرح می‌شود (example،  نمونه دیگر).

اما تا زمانی که در حال پرش به بحث هستیم، فکر می‌کنم ارزش دارد که این موضوع را به گونه‌ای دیگر در نظر بگیریم. شاید طرز فکر رشد مربوط به این باور است که فرد می‌تواند رشد کند و موفق شود، در حالی که سخاوت به این مربوط می‌شود که آیا به هر فرصت رشدی که پیش روی او گذاشته می‌شود یا خیر.

در عین حال، اشتیاق به میزان مشتاق بودن آنها برای دستیابی به یک هدف مشخص مربوط می شود.

به نظر من، علیرغم تیم های فوتبال نروژ، هر سه آنها مهم هستند.

اما به همین دلیل است که ما این مطالعات را بررسی می‌کنیم: هم برای اینکه یاد بگیریم چگونه خودمان را برای موفقیت آموزش دهیم، و هم برای اینکه بچه‌هایمان همه مزیت‌هایی را که می‌توانیم همه مزایایی را که آنها می‌توانند به دست آورند، در اختیارشان بگذاریم.

همانطور که در کتاب الکترونیکی رایگان خود می نویسم، علوم اعصاب: ۱۳ راه هایی برای درک و آموزش مغز شما برای زندگی، هیچ چیز دیگری وجود ندارد جذاب تر از مغز انسان، و روش های غیرمنتظره ای که در آن کار می کند.

و، این چیزی است که تقریباً همه می‌توانند نسبت به آن علاقه داشته باشند.

<. class="sc-ptdsS fMGYzP article__footer">

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی