عمومی

مک کینزی 14 بزرگ ترین روند فناوری امروز و چگونگی را فاش می کند آنها می توانند شما را به سمت بازارهای جدید راهنمایی کنند

مک کینزی ۱۴ بزرگ ترین روند فناوری امروز و چگونگی را فاش می کند
آنها می توانند شما را به سمت بازارهای جدید راهنمایی کنند

برای B2B شرکت های فناوری، شناسایی کل بازار آدرس پذیر — و فرصت هایی برای گسترش فراتر از بازار فعلی شما — یک عامل کلیدی در است رشد شرکت شما و جذب سرمایه گذاری.

گزارش جدیدی از McKinsey در روندهای فناوری، ۱۴ فناوری پیشرفته را برای ارتباط در ۲۰ صنعت، از هوافضا تا ارتباطات راه دور، رتبه‌بندی می‌کند. رتبه‌بندی این فناوری‌ها بر اساس تعداد صنایعی که در آن‌ها «بسیار مرتبط هستند» چگونه است: 

  1.  Applied A.I.: قوی>۲۰ صنعت
  2.  آینده مصرف پایدار: ۱۶
  3. اتصال پیشرفته: ۱۲
  4. معماری های اعتماد و هویت دیجیتال: ۱۱
  5. محاسبات ابری و لبه: ۱۰
  6. فناوری های واقعیت فراگیر: ۹
  7. آینده تحرک: ۹
  8. صنعتی کردن یادگیری ماشین: ۷
  9. آینده انرژی پاک: ۶
  10. فناوری کوانتومی: ۶
  11. آینده مهندسی زیستی: ۴
  12. Web3: 3
  13. توسعه نرم افزار نسل بعدی: ۲
  14. آینده فناوری های فضایی : ۲

گزارش مفید است یا هر کارآفرینی که محصولات B2B ایجاد می کند زیرا همپوشانی و ارتباطات بین صنایعی را نشان می دهد که ممکن است آنها را به عنوان مشتریان بالقوه در نظر نگرفته باشید. اگر فقط به یک یا دو صنعت می فروشید، ممکن است بپرسید که آیا محصول شما می تواند به راحتی به صنعت دیگری تبدیل شود یا خیر. همانطور که نویسندگان می نویسند، “در حالی که پیش بینی چگونگی پیشرفت روندهای فناوری دشوار است، مدیران اجرایی می توانند با ردیابی توسعه فناوری های جدید، پیش بینی نحوه استفاده شرکت ها از آنها و درک عواملی که بر نوآوری و پذیرش تاثیر می گذارد، برنامه ریزی بهتری داشته باشند.”

تکنولوژی مرتبط ترین در هر ۲۰ بخش؟ Applied A.I.، که در آن، همانطور که گزارش توضیح می دهد ، “مدل های آموزش دیده در یادگیری ماشینی را می توان برای حل طبقه بندی، پیش بینی و کنترل مشکلات برای خودکارسازی فعالیت ها، افزودن یا افزایش قابلیت ها و پیشنهادات و تصمیم گیری بهتر استفاده کرد.”

این موضوع به یک موضوع آشنا برای کارآفرینان اشاره می‌کند: تقریباً در هر صنعتی، تقریباً در هر شرکتی، احتمالاً مشکلی وجود دارد که می‌تواند از طریق تجزیه و تحلیل ارتقا یافته، اتوماسیون یا برخی کاربردهای دیگر A.I حل شود. در حالی که فردی A.I. محصولات، طبیعتاً تمرکز محدودی دارند، یک بینش در اینجا برای کارآفرینان این است که صنایع مختلف ممکن است مشکلاتی مشابه با صنایعی که شما در بازار هدف خود حل می کنید داشته باشند.

طبق نظر تحلیلگران مک‌کینزی، دومین فناوری مرتبط با موضوع “آینده مصرف پایدار” است. همانطور که این گزارش تعریف می کند، “شامل تغییر مصرف صنعتی و فردی از طریق فناوری برای مقابله با خطرات زیست محیطی، از جمله تغییرات آب و هوایی است.” کارآفرینان در این فضا ممکن است از یافتن طیف گسترده ای از صنایع علاقه مند به فناوری خود شگفت زده شوند.

با پیشرفت تلاش های زیست محیطی، ما همچنان ادامه می دهیم. برای مشاهده تغییرات در پیوند ارتباطات جامعه. سومین مورد مرتبط در فهرست مک‌کینزی، «اتصال پیشرفته» است، که مک‌کینزی آن را چنین توصیف می‌کند: «شبکه‌های سلولی ۵G/6G، شبکه‌های کم مصرف بی‌سیم، ماهواره‌های مدار پایین زمین، و سایر فناوری‌ها از مجموعه‌ای از راه‌حل‌های دیجیتالی پشتیبانی می‌کنند که می‌توانند باعث رشد شوند. و بهره وری در سراسر صنایع.” در اینجا نیز، کارآفرینان ممکن است صنایعی را که در نظر نگرفته‌اند، در میان بهترین مشتریان بالقوه‌شان بیابند.

در حالی که گزارش‌هایی از این دست اغلب منظور می‌شوند. کارآفرینان می توانند برای خدمت به شرکت های بزرگ معمولی پایگاه مشتریان مک کینزی از این موضوع در فکر کردن به نحوه ارائه محصولات به بازار استفاده کنند. بسیاری از محصولات به عنوان راه حلی برای یک نقطه درد بسیار خاص شروع می شوند. شناسایی این یک فرآیند پژوهش محور است. انتظار می رود که بنیانگذاران یک فرآیند کشف مشتری را طی کنند، که در آن با مشتریان بالقوه مصاحبه می کنند تا به شناسایی آنچه محصولشان در راهپیمایی برای ساخت حداقل محصول بادوام تبدیل شود، کمک کنند. ، یا MVP.

اما حتی زمانی که محصول شما در یک زمینه مورد توجه قرار می گیرد، می توانید به کاوش در زمینه های دیگر ادامه دهید — به مشتری ادامه دهید. فرآیند کشف خارج از بازار هدف فوری شما برای شناسایی بازارهای اضافی. به عنوان مثال، ممکن است فروشگاه‌های خرده‌فروشی را با محصول خود هدف قرار دهید، و سپس متوجه شوید که بانک‌ها نقطه درد مشابهی دارند. یا ممکن است در حال حل مشکلی در تولید باشید که در کشاورزی کاملاً مشابه است. ابزاری برای کمک به معلمان ممکن است به رهبران تیم های مهندسی نرم افزار نیز کمک کند. با برخی انطباق‌های سریع، ممکن است بتوانید فناوری خود را به بازار بسیار بزرگ‌تری بیاورید.

به راه‌های یک بازار بزرگ فکر کنید. مدیر عامل شرکت این گزارش را مشاهده می کند: ۱۴ گرایش فناوری وجود دارد که به عنوان مرتبط با ۲۰ صنعت فهرست شده است، و مدیر عامل شرکت که در یکی از این صنایع قرار دارد، نگاه می کند و می بیند که یک روند فناوری خاص به صنعت او بسیار مرتبط است. او رو به تیم اجرایی خود می‌کند و می‌پرسد، “استراتژی ما برای این روند فناوری چیست؟”

به‌عنوان یک مؤسس، شرکت شما طرف دیگر آن است، زیرا شما احتمالاً روی یک محصول یا خدمات واحد متمرکز شده اید. شما ممکن است یکی از آن ۱۴ گرایش فناوری باشید. شما این فرصت را دارید که از جهت مخالف به این گزارش نگاه کنید و بپرسید: چه صنایعی را می توانیم با فناوری پرطرفدار خود هدف قرار دهیم؟

این یک راه دیگر برای فکر کردن به این است که آیا محصول شما کاربرد وسیع تری دارد یا خیر.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی