خبر

روش های تشخیص بلوک سیمانی مرغوب از نامرغوب

روش های تشخیص بلوک سیمانی مرغوب از نامرغوب

به گزارش بازار، انواع بلوک سیمانی از مواد اولیه ‌ای چون شن و ماسه، سیمان پرتلند و آب تشکیل‌ شده ‌اند و در بسیاری از قسمت‌ های ساختمان‌ سازی به‌ ویژه دیوار چینی به کار برده می‌ شوند. این بلوک ها دارای انواع گوناگونی همچون بلوک سیمانی سنگین، بلوک سیمانی سبک و بلوک سیمانی نیمه سبک هستند که هر کدام در بخش‌ های مختلف ساختمان‌ سازی استفاده‌ شده و دارای ویژگی‌ های منحصر به‌ فرد خود می‌ باشند. یکی از مهم‌ ترین نکات در رابطه با بلوک‌ های سیمانی، کیفیت مواد اولیه به‌ کار رفته در ساخت آن‌ ها و مرغوبیت این مصالح پیش ساخته است. در صورت استفاده از بلوک های بی کیفیت و نامرغوب، سازه از مقاومت و استحکام مناسبی برخوردار نبوده و با کوچک‌ ترین حادثه ‌ای، دچار آسیب و صدمه خواهد شد.

بنابراین توصیه می‌ شود کسانی که قصد خرید بلوک های سیمانی را دارند، آن‌ ها را از شرکت‌ ها و کارخانجات معتبر و شناخته‌ شده خریداری کرده تا سازه آن‌ ها در برابر انواع صدمات و حوادث طبیعی، دچار هیچ گونه مشکل و ایجاد خسارات جبران‌ نا پذیر نشود.

تولید کننده برتر انواع بلوک سیمانی

شرکت‌ ها و کارگاه‌ های بسیار زیادی در زمینه تولید مصالح بتنی و بلوک های سیمانی مشغول به فعالیت هستند که از جمله معتبر ترین و شناخته‌ شده‌ ترین آن‌ ها می‌ توان به شرکت تولیدی بلوک راد اشاره نمود. مجموعه بلوک راد، تولید کننده و عرضه‌ کننده انواع بلوک سیمانی، کول چاه و بیش‌ از ۱۲ نوع محصولات بتنی بوده و دارای سال‌ ها سابقه و تجربه در این حرفه است. این مجموعه از با کیفیت ترین متریال ها در ساخت مصالح خود استفاده کرده و آن‌ ها را با مناسب‌ ترین قیمت به مشتریان خود عرضه می‌ کند. سازندگانی که از مشخصات کیفی در بلوک‌ های سیمانی آگاهی دارند، به‌ طور حتم می‌ توانند این ویژگی‌ ها و مشخصات را در مصالح عرضه شده در شرکت بلوک راد مشاهده نموده و با خیالی آسوده از آن‌ ها برای ساخت‌ و ساز خود استفاده نمایند.

در این مقاله نیز کارشناسان بلوک راد قصد دارند تا نکاتی را در رابطه با چگونگی تشخیص بلوک های سیمانی مرغوب از بلوک‌ های سیمانی نامرغوب را ارائه داده تا سازندگان بتوانند با توجه به این نکات، بهترین و با کیفیت‌ ترین مصالح را خریداری کرده و در ساخت‌ و ساز خود استفاده نمایند. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

روش‌ های تشخیص بلوک سیمانی مرغوب از نامرغوب

از جمله روش‌ های تشخیص بلوک سیمانی مرغوب از نامرغوب عبارت است از:

  • توجه به لبه‌ های بلوک سیمانی

در هنگام خرید بلوک سیمانی، به‌ طور حتم به لبه‌ های این مصالح ساختمانی توجه نمایید. بلوک‌ های سیمانی که در کیفیت بالایی تولید شده و جزء بلوک های سیمانی مرغوب محسوب می‌ شوند، دارای لبه‌ های بسیار صاف، یکدست و بسیار مستحکم هستند. اما در مقابل زمانی‌ که بر روی لبه‌ های بلوک های سیمانی نامرغوب دست می‌ کشید، گوشه‌ های این بلوک ها شروع به خرد شدن و ریزش کرده که دلیل آن عدم رعایت استاندارد های لازم در هنگام تولید و یا مشکل در آبیاری بلوک‌ های سیمانی است.

  • توجه به دانه‌ بندی بلوک

یکی دیگر از نکات مهم در تشخیص کیفیت بلوک های سیمانی، توجه به بافت ظاهری این بلوک‌ ها است. بلوک های باکیفیت و مرغوب، در شکل ظاهری خود دارای دانه‌ های درشت و زبر هستند و در مقایسه با آن‌ ها، بلوک‌ های بی‌ کیفیت و نامرغوب، دارای دانه‌ بندی ریز و شکننده ‌ای می‌ باشند.

  • توجه به مقاومت

بلوک های سیمانی که در آن‌ ها از متریال بی‌ کیفیت استفاده شده و یا در مراحل تولید آن، دقت و توجه کافی به کار گرفته نشده است، از لحاظ مقاومت دارای استحکام بسیار کمی بوده و اگر در فاصله‌ ای بسیار کوتاه از زمین انداخته شوند، دچار شکستگی و ترک خوردگی خواهند شد. اما بلوک‌ های سیمانی مرغوب در هنگام برخورد با زمین در ارتفاع کم، هیچ گونه تغییری در شکل ظاهری و بافت آن‌ ها به وجود نیامده و دچار شکستگی و خرد شدگی نخواهند شد.

  • توجه به رنگ ظاهری

کسانی که در حرفه‌ ساخت‌ و ساز مشغول به فعالیت هستند، به‌ طور حتم با رنگ ظاهری بلوک‌ های سیمانی آشنایی داشته و می‌ دانند که بلوک های سیمانی مرغوب، دارای رنگی تیره و یکنواخت بوده و بلوک‌ های سیمانی بی‌ کیفیت و نامرغوب، دارای رنگی مانند حالت سایه روشن هستند. وجود این حالت در بلوک‌ های بی‌ کیفیت، به دلیل عدم رعایت تناسب در میزان استفاده از مواد اولیه و یا عدم ترکیب مناسب مواد با یکدیگر است.

  • توجه به متریال

در بلوک هایی که از خاک به‌ عنوان یکی از متریال ها در ساخت استفاده می‌ شود، دارای مقاومت بسیار بیشتری نسبت‌ به سایر بلوک‌ ها بوده و به‌ همین دلیل جزء بلوک های مرغوب و با کیفیت شناخته می‌ شوند.

استانداردهای بسیار زیادی در تولید بلوک های سیمانی وجود دارند که یکی از این استاندارد ها، توجه به ضخامت بلوک‌ های سیمانی است. برخی از شرکت‌ ها، بلوک‌ های سیمانی خود را جهت سود بیشتر با ضخامت بسیار نازک تری تولید کرده که این بلوک‌ ها برای مصرف ‌کنندگان به‌ هیچ‌ عنوان مناسب نبوده و ممکن است سبب ایجاد خسارات جبران ناپذیری شود.

با توجه به توضیحات ارائه‌ شده، پیشنهاد کارشناسان شرکت بلوک راد به خریداران مصالح ساختمانی این است که قبل‌ از انتخاب، ابتدا به کیفیت و مرغوبیت بلوک های سیمانی دقت کرده و سپس با توجه به قیمت مناسب آن‌ ها، خرید خود را انجام دهند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - روش های تشخیص بلوک سیمانی مرغوب از نامرغوب

مزایای استفاده از بلوک‌ های سیمانی

از مزایای استفاده از بلوک‌ های سیمانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بلوک های سیمانی دارای هزینه بسیار مناسبی نسبت‌ به سایر مصالح ساختمانی هستند.
  • بلوک های سیمانی بسیار سازگار با محیط‌ زیست بوده و هیچ گونه آسیبی به محیط طبیعی وارد نمی ‌کنند.
  • این بلوک‌ ها عایق بسیار مناسبی در برابر صدا بوده و در ساخت انواع ساختمان‌ های مسکونی و غیر مسکونی به کار برده می‌ شوند.
  • مقاومت و استحکام بلوک‌ های سیمانی در برابر حوادث طبیعی بسیار بالا بوده و دارای سال‌ ها دوام و ماندگاری هستند.
  • استفاده از بلوک‌ های سیمانی نسبت‌ به سایر مصالح سبب صرفه‌ جویی در فضا می‌ شود.

قیمت بلوک سیمانی

قیمت نهایی بلوک‌ های سیمانی بر اساس عوامل گوناگون متفاوت بوده و از جمله این عوامل می‌ توان به کیفیت متریال به‌ کار رفته در ساخت این مصالح، نوع بلوک سیمانی، کاربرد، میزان تعداد مصرفی، شرکت تولید کننده و غیره اشاره نمود. با توجه به این فاکتور ها و تغییرات روزانه هزینه خرید مواد اولیه بلوک های سیمانی، این مصالح دارای قیمت مشخصی نبوده و شما می‌ توانید جهت اطلاع از قیمت، با شرکت بلوک راد تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

در پایان

مجتمع تولیدی بلوک راد با بیش از  یک دهه تجربه در زمینه تولید انواع بلوک سیمانی، کول چاه و همچنین انواع محصولات بتنی بوده و تمامی تولیدات خود را با مناسب‌ ترین قیمت و بالا ترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می‌ کند. جهت مشاهده تمامی محصولات بتنی تولید شده توسط این مجموعه به وب سایت رسمی بلوک راد به نشانی اینترنتی https://www.raadblock.com/ مراجعه نمایید.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی