خبر

افزایش قیمت جهانی کویل نورد گرم در روزهای پایانی ۲۰۲۳| تا سه ماهه اول ۲۰۲۴ افزایش ادامه می یابد

افزایش قیمت جهانی کویل نورد گرم در روزهای پایانی ۲۰۲۳| تا سه
ماهه اول ۲۰۲۴ افزایش ادامه می یابد

بازار؛ گروه صنعت: قیمت جهانی کویل نورد گرم در ماه دسامبر در بازارهای اصلی افزایش یافت و انتظار می رود این روند تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

بر اساس این گزارش، در اروپا، این روند با عرضه محدود و عدم واردات به دلیل پایان یافتن سهمیه ‌ها حمایت می‌ شود، در حالی که در ایالات متحده، این رشد به دلیل طولانی ‌تر شدن زمان تحویل و موضع قاطعانه فولادسازان در قبال افزایش قیمت است. در چین، قیمت ها نیز افزایش یافت، اما این روند در بحبوحه کاهش تقاضا در خارج از فصل محدود بود.

افزایش ۱.۵ درصدی قیمت محصولات فولادی نورد گرم در اروپا

در اروپای غربی، قیمت محصولات فولادی نورد گرم ۱۰ یورو در تن یا ۱.۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت و به ۶۷۰ تا ۷۰۰ یورو در تن در دوره ۱۵ تا ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ رسید. در ابتدای دسامبر، قیمت محصولات ۵۰ یورو در هر تن افزایش یافته است. در عین حال در دسامبر ۲۰۲۲ قیمت فولاد نورد گرم در این منطقه در همین سطح بود.

همچنین در ایتالیا، قیمت فولاد نورد گرم طی ۱۵ تا ۲۲ دسامبر سال جاری به ۶۸۰ تا ۶۹۰ یورو به ازای هر تن رسید که ۲۰ یورو در تن نسبت به هفته قبل افزایش داشت. از ابتدای دسامبر، قیمت ها ۸۰ یورو در هر تن یا ۱۳.۱ درصد افزایش یافته است. تا پایان دسامبر سال ۲۰۲۲، قیمت فولاد نورد گرم در ایتالیا به ۶۵۰ یورو در تن در حالت قبلی رسید.

در پایان ماه دسامبر ۲۰۲۳، قیمت کویل های نورد گرم در بازار اتحادیه اروپا در حال افزایش بود که روندی مشابه با سال گذشته بود

در پایان ماه دسامبر، قیمت کویل های نورد گرم در بازار اتحادیه اروپا در حال افزایش بود که روندی مشابه با سال گذشته بود. این تجارت با اخبار قراردادهای سالانه برای عرضه محصولات نورد به صنعت خودرو و سایر مصرف کنندگان عمده پشتیبانی می شود. به طور خاص، فولادسازان قبلا با BMW، مرسدس، Stellantis و Renault قرارداد امضا کرده اند.

فعالان بازار در رکود اقتصادی بسیار محتاط تر هستند و برخی از آنها معتقدند که کارخانه ها بر خلاف تقاضای واقعی قیمت ها را سفته بازی می کنند

با این حال، فعالان بازار در رکود اقتصادی بسیار محتاط تر هستند و برخی از آنها معتقدند که کارخانه ها بر خلاف تقاضای واقعی قیمت ها را سفته بازی می کنند. در عین حال، فولادسازان امیدوارند با تکیه بر هزینه های تولید حاشیه ای در مواجهه با هزینه های بالای انرژی و عدم تقاضای قوی، محصولات خود را با مطلوب ترین قیمت ها به فروش برسانند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - افزایش قیمت جهانی کویل نورد گرم در روزهای پایانی ۲۰۲۳| تا سه
ماهه اول ۲۰۲۴ افزایش ادامه می یابد
قیمت کویل نورد گرم در ۲۰۲۳

اکثر فعالان بازار انتظار ندارند که افزایش مقیاس بزرگ قیمت فولاد نورد گرم که در ماه های اول سال ۲۰۲۳ مشاهده شد، زمانی که قیمت ها به ۸۵۰ یورو در تن رسید، تکرار شود. این افزایش در نهایت در آوریل به اوج خود رسید و تا ژوئیه قیمت ها به سطح مشاهده شده در اوایل دسامبر ۲۰۲۲ بازگشتند. در عین حال، در اوایل سال ۲۰۲۴، پس از اتمام سهمیه ها، تولیدکنندگان اروپایی به عنوان تامین کنندگان اصلی در بازار باقی خواهند ماند. پشتیبانی از قیمت ها

در همین حال، ArcelorMittal همچنان به افزایش قیمت کویل نورد گرم خود در سراسر اروپا ادامه می دهد. طی ۱۵ تا ۲۲ دسامبر جاری، منابع بازار خاطرنشان کردند که این شرکت کویل های نورد گرم را برای بازار آلمان با قیمت ۷۵۰ یورو در تن (Ex-Works) عرضه کرده است. در بازار ایتالیا، پیشنهاد قبلی ۷۴۰ یورو در تن بود. بازار ایتالیا هنوز تا پاسخگویی به سطح مورد نظر ArcelorMittal فاصله زیادی دارد، اما انتظار می‌رود قیمت‌ها پس از تعطیلات زمستانی همچنان به افزایش خود ادامه دهند.

قیمت ها در ایالات متحده آمریکا

در بازار ایالات متحده، قیمت کویل های نورد گرم برای هفته ۱۵ تا ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ در سطح هفته قبل ۱۰۶۰-۱۱۰۰ دلار در هر تن باقی ماند. از ۲۹ دسامبر، قیمت ها به ۱۰۸۰-۱۱۱۰ دلار در هر تن افزایش یافت. در عین حال، از ابتدای دسامبر، قیمت محصولات مربوطه ۲۰۰ دلار در هر تن یا ۱۸ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، علیرغم کاهش سرعت بازار در فصل تعطیلات، قیمت کویل های نورد گرم در ایالات متحده از ابتدای دسامبر به تدریج در حال افزایش است. این امر ناشی از افزایش حداقل قیمت ‌ها توسط برخی کارخانه‌ های فولاد، از جمله Cleveland-Cliffs است. تولیدکنندگان مصمم هستند که قیمت ها را با تکیه بر زمان های طولانی و ثبت سفارش کامل تا ماه فوریه افزایش دهند.

افزایش ۱۰ دلاری قیمت هر تن کویل نورد گرم چین از ابتدای دسامبر ۲۰۲۳

در چین، قیمت کویل های نورد گرم برای هفته ۱۵ تا ۲۲ دسامبر با افزایش ۵ دلاری در هر تن نسبت به هفته قبل به ۵۷۵-۵۸۰ دلار در هر تن فوب رسید. از ابتدای دسامبر، قیمت ها ۱۰ دلار در هر تن افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است، اگرچه در بازار چین، قیمت کویل های نورد گرم از روند صعودی جهانی حمایت می کند، اما سرعت آن بسیار کندتر است. چرا که تقاضا برای محصولات در خارج از فصل ضعیف است و تنها تعداد کمی از کارخانه ‌های فولاد به وضوح برنامه‌ های ذخیره ‌سازی زمستانی خود را اعلام کرده‌اند، در حالی که بقیه تولید کنندگان و بازرگانان مواضع خود را در انتظار نگه می‌ دارند. به این ترتیب تولید فولاد در اواسط دسامبر اندکی کاهش یافت، اما تقاضای کمتر فشار بیشتری بر موجودی‌ های انباشته قبلی وارد می‌کند.

بر اساس این گزارش، که جمعه مرکز GMK منتشر کرده است، انتظار می ‌رود قیمت ورق گرم چین در اوایل سال ۲۰۲۴ افزایش یابد زیرا حداقل پنج کارخانه بزرگ فولاد در جیانگ سو، از جمله گروه فولاد Xuzhou، فولاد Zhongxin و فولاد Yaxin، تعمیر و نگهداری را آغاز می‌کنند که از اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود به تدریج این کار انجام شود و از فوریه ۲۰۲۴ تولید را از سر بگیرید.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی