خبر

ردپای بایدن در بازار دلار ایران

ردپای بایدن در بازار دلار ایران

364496 327 - ردپای بایدن در بازار دلار ایران

اقتصاد۲۴– قیمت دلار روز پنجشنبه گذشته با اخبار منفی از عدم موفقیت مذاکرات دوحه رشد کرد و بالای کانال جدید قرار گرفت.

سیگنال ضد و نقیض برجام به بازار دلار

خبرگزاری بلومبرگ دیروز به نقل منابعی مدعی شد مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در دوحه پایتخت قطر احتمالا پس از سفر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در اواخر ماه جاری میلادی از سر گرفته شود.

مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل هم روز گذشته در توئیتی نوشت: “به دنبال انجام مذاکرات دوحه، مرحله بعدی مذاکرات را با اتحادیه اروپا هماهنگ خواهیم کرد. تیم ما آماده تعامل سازنده برای دستیابی به یک توافق است. چنانچه آمریکا واقع بینانه عمل کند و عزم جدی برای اجرای تعهدات خود داشته باشد، توافق دور از دسترس نیست.

با این حال رویترز روز پنجشنبه گزارش داد یک مقام ارشد آمریکایی گفت: پس از مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در دوحه که بدون پیشرفت به پایان رسید، شانس احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران کمتر شده است. طبق گزارش رویترز واشنگتن صریحا اعلام کرده که نمی‌تواند به ایران تضمین بدهد که دولت آینده آمریکا به توافق پایبند باشد.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی دبیرکل کانون صرافان درباره قیمت دلار


ردپای بایدن در بازار دلار ایران

برخی از تحلیلگران معتقدند در صورتی که امروز قیمت دلار بر مدار صعود قرار بگیرد می‌توان حدس زد که معامله گران سفر بایدن را جدی نگرفته اند و به احیای توافق برجام خوشبین نیستند و تصور می‌کنند که حداقل در کوتاه مدت برای پوشش ریسک افزایش احتمالی تنش‌ها بهتر است که در قامت خریدار ظاهر شود.

احتمال سودگیری در بازار دلار

اگرچه عده‌ای از معامله گران معتقدند که بازار امروز روند صعودی روز پنجشنبه را ادامه خواهد داد، اما عده‌ای دیگر با اشاره به نرخ دلار در انتهای هفته گذشته معتقدند احتمالا برخی از افراد در ابتدای هفته سعی کنند از خرید‌های پیشین سود گیری کنند و این موضوع همراه با عرضه بازارساز موجب شود که دلار حداقل در ابتدای هفته رشد معناداری را تجربه نکند.

منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی