خبر

پیش‌بینی ۷۵ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات راهداری

پیش‌بینی ۷۵ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات
راهداری

به گزارش بازار، جداول بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شامل بخش کلان، درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و شرکت‌ها و بانک‌های دولتی در هفته‌ای که گذشت منتشر شد.

بدین ترتیب برای سال ۱۴۰۳، منابع بودجه کل کشور، یعنی آنچه دولت برای اداره کشور در اختیار دارد، ۶۳۴۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این مبلغ در بخش مصارف، صرف هزینه‌ها برای پرداخت حقوق و دستمزد، بودجه عمرانی یا تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و تملک دارایی‌های مالی یا پرداخت سود اوراق منتشر شده سال‌های قبل می‌شود.

بودجه عمرانی (تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) از این منابع، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. در جدول اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی لایحه بودجه، اعتباری بالغ بر ۲۲۶۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان برای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیش‌بینی شده که بخشی‌ از آن‌ها در زیر آمده است.

برای اجرای تعمیرات اساسی و نگهداری پل‌های بزرگ و ابنیه فنی راه‌های کشور با هدف تعمیر و نگهداری ابنیه فنی شامل ۷۰۰۰ دستگاه، ۱۶۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

برای نگهداری راه‌های شریانی محورهای جنوب و جنوب غربی با هدف روکش آسفالت راه‌های شریانی شامل ۱۲۰ هزار و ۵۲ کیلومتر، ۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

برای نگهداری راه‌های شریانی محورهای شرقی با هدف روکش آسفالت راه‌های شریانی شامل ۱۴۰ هزار و ۷۶ کیلومتر، ۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

برای نگهداری راه‌های شریانی محورهای شمال و غرب، با هدف روکش آسفالت راه‌های شریانی شامل ۸۵۰۵ کیلومتر ۹۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات راهداری با هدف تامین ماشین‌آلات ۳۱ استان کشور، ۷۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

برای تامین تجهیزات و ماشین‌آلات و علائم ایمنی راه‌های شریانی کشور، دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

برای حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در راه‌های شریانی کشور با اولویت مسیرهای پرتردد با هدف اصلاح ۱۲۸۰ نقطه حادثه‌خیز، ۶۹۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

برای روکش آسفالت و ایمن‌سازی راه‌های اصلی و فرعی غیرشریانی با هدف روکش آسفالت و ایمن‌سازی ۵۰ هزار کیلومتر، ۲۴۶ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

برای کمک‌های فنی و اعتباری حمل‌ونقل جاده‌ای با هدف افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای شامل ۱۸ هزار و ۹۰۸ دستگاه، یک میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

برای احداث، بهسازی و نگهداری واحدهای راهداری مستقر در راه‌ها دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

برای ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور با هدف ایمن‌سازی و نگهداری ۳۳ هزار و ۶۰۱ کیلومتر راه، ۷۷۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

برای تامین و اجرای علایم، تجهیزات و تاسیسات ایمنی راه‌های کشور با هدف ایمن‌سازی ۱۸ هزار و ۲۸۰ کیلومتر راه، ۳۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی