خبر

سود سهام عدالت امسال دو برابر می‌شود

سود سهام عدالت امسال دو برابر می‌شود

380931 977 - سود سهام عدالت امسال دو برابر می‌شود

اقتصاد۲۴- حسین قربان‌زاده در برنامه «تهران ۲۰»، درباره مهم‌ترین عملکرد این سازمان در یک سال اخیر افزود: مهم‌ترین اتفاق رویداد بین‌المللی بود که در اجلاس سران برگزار شد؛ فرصتی پیش آمد تا همه شرکت‌هایی که در ۲۰ سال گذشته واگذار شده‌اند یک‌بار برای همیشه در ۹ پاویون عرضه شوند.

وی ادامه داد: جزییات چگونگی واگذاری این اطلاعات به‌سختی به دست مردم می‌رسد، اما سامانه پاسخ افتتاح شد تا تمام اطلاعات در دسترس مردم این حوزه باشد و حدود ۹۸۰ شرکت واگذار شده‌اند.

قربان‌زاده درباره جاماندگان سهام عدالت توضیح داد: قانون می‌گوید که افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی باید سهام عدالت داشته باشند، اما حدود سه و نیم میلیون نفر از آن‌ها سهام عدالت ندارند. این افراد نباید به جایی مراجعه و ریالی پرداخت کنند. آماده اختصاص سهام عدالت به این افراد هستیم که پس از ابلاغ مصوبه دولت انجام خواهد شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در واکنش به اینکه حدود ۶ هزار میلیارد تومان سود منابع سهام عدالت توزیع نشده از سال ۹۸ اعلام شده است، ادامه داد: بخشی از این سود برای افراد متوفی است که باید سازمان بورس سامانه‌ای برای آن‌ها تعبیه کند، بخشی شبا ندارند و بخشی هم مربوط به ۱۳ شرکت غیر بورسی است.


بیشتر بخوانید: خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت


وی افزود: در قانون بودجه امسال ۳۷۱ هزار میلیارد تومان تکلیف فروش سهام لحاظ شده است. تابلو بورس ۱۸۶ هزار میلیارد تومان است که ۹۲ هزار میلیارد سهم دولت است. دولت سهامی در بورس ندارد و در بخش غیر بورس شرکت زیان‌ده داریم؛ دولت باید برای افزایش دارایی به این بخش فکری کند.

قربان‌زاده مطرح کرد: سال گذشته حدود ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود، شرکت‌های سهام عدالتی داشته‌اند این نوید را می‌دهم که تاکنون با توجه به اینکه برخی شرکت‌ها مجامع خود را برگزار نکرده‌اند قریب به دو برابر سود ایجاد شده و دو برابر و نیم سود نسبت به سود ۱۳۹۹ پیش‌بینی شده است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره وضعیت حسابرسی استقلال و پرسپولیس گفت: باز شدن جعبه سیاه سرخابی‌ها بعد سه دهه رخ داده است. افشای نسخه به نسخه قرارداد‌ها را به ما و فرابورس داده‌اند و تطبیق صورت گرفته است. مجموع قرار داد بازیکنان ارزی و ریالی در سایت کدال افشا شده، ریسک فسخ‌ها اعلام شده یک انضباط مالی شروع شده که امکان بازگشت وجود ندارد.

وی یادآور شد: کمیته مصارف تشکیل شده تمام موارد با جزییات در نظر گرفته شده است. نامه‌ای به ۷ شرکت بورسی زده‌ام که آن‌ها هم رقم قرارداد خود را افشا کنند تا رقابت عادلانه شکل گیرد. حدوداً ۴ میلیارد تومان این دو باشگاه سود ماهانه دریافت می‌کنند.

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی