عمومیمقالات

از آرشیو: به نظر می رسد بسیاری از ماشین آلات دارای انسان هستند غریزه [1902]

از آرشیو: به نظر می رسد بسیاری از ماشین آلات دارای انسان هستند
غریزه [۱۹۰۲]

از بایگانی ها

فوریه ۱۹۰۲

سالها بود که صدای طبل صبح انگلیس در سراسر جهان طنین انداز شده است، اما اکنون آن صدای رزمی است به دنبال آن یکی قدرتمندتر – طوفان ماشین ابزار آمریکایی. جنگ‌های آینده مبارزات مردان مسلح برای کنترل قلمرو نخواهد بود، بلکه رقابت‌هایی است که در آن ماشین‌های خودکار – حتی کارخانه‌های خودکار – برای تجارت جهان مبارزه خواهند کرد. در زد و خوردهای مقدماتی این جنگ بی‌خون، که شدیدتر از جنگ‌های فتح پیشینیان انجام می‌شود، آمریکا چنان پیروز شده است که حاکمان جهان قدیم از ابر در حال رشد در آسمان تجاری خود که به آن اشاره می‌کنند، نگران شده‌اند. به عنوان “خطر آمریکا.”

این عصر فولاد است. هر جا که انبوهی از آهن و فولاد و برنج به چیزهای پیچیده ای تبدیل می شود که برای انسان مفید است، از یاتاقان های ساعت ظریف گرفته تا میل پروانه های عظیم برای سگ های تازی اقیانوسی، مغزهای آمریکایی را پیدا می کنیم که با ابزارهای نیرومحرک با ساخت و ساز فوق العاده، ماشین هایی که کار می کنند. با دقت مو و سرعت الکتریکی. دست انسان هرگز نمی تواند یک عملیات را دو بار به طور یکسان انجام دهد، اما این دست های فولادی، وقتی یک بار کارشان را می دهند، روزها و هفته ها بریده و سوراخ می کنند و آسیاب می کنند، هزاران چیز را به صورت تکراری در می آورند، با شکل گیری پیچیده، که متفاوت نیستند. یک هزارم اینچ از الگوی اصلی.

ده سال پیش، ماشین ابزار آمریکایی در خارج از مغازه‌های ما کمتر شناخته شده بود. هنگامی که فرماندهان صنعت ما شروع به جنگ در بازارهای دنیای قدیم کردند، مخالفان ما نمایندگانی را به اینجا فرستادند تا یاد بگیرند که چگونه ما سریعتر و ارزانتر از آنها لوکوموتیو، پل، ماشین تحریر و ساعت می سازیم. آنها دریافتند که ما ترکیبی مهیب از مواد خام ارزان‌تر، کارگران کارآمدتر و ماشین‌ابزارهای فوق‌العاده داریم. آنها تنها سلاحی را که می توانستیم با آنها به اشتراک بگذاریم – ماشین ابزار – را برداشته اند و اکنون ابزارآلات آمریکایی به ارزش میلیون ها دلار در کارخانه های خارجی در سراسر جهان استفاده می شود.

در تمام شهرهای صنعتی دنیا استفاده می شود. در جزایر بریتانیا، تولیدکنندگان کاملاً بیدار ارزش ماشین ابزار ما را تشخیص می دهند. آنها در حال ساخت صفحات زرهی برای نیروی دریایی بریتانیا، اسلحه برای ارتش بریتانیا، لوکوموتیو برای راه آهن بریتانیا و ماشین آلات برای دریانوردی تجاری بریتانیا هستند. در این قاره، ماشین‌آلات آمریکایی در حال نفوذ به دورافتاده‌ترین شهرهای تولیدی هستند. در فرانسه، آنها در کارخانه های اتومبیل و اسلحه نصب می شوند. در آلمان، در کارخانه های کشتی سازی و کارهای برقی؛ در روسیه، در مغازه ها و زرادخانه های راه آهن. به هر یک از کارخانه های بزرگ بلژیک، هلند، دانمارک، سوئد، سوئیس، اتریش-مجارستان، ایتالیا یا اسپانیا بروید و علائم ابزار سازان آمریکایی را خواهید یافت. حتی در چین و ژاپن دوردست، در استرالیا و نیوزیلند، در جزایر هاوایی – در هر گوشه ای از زمین که فولاد شکل می گیرد – صدای زوزه ابزار آمریکایی به گوش می رسد.

به مردم عادی، ابزار یک اسکنه، مته، چکش، اره، پانچ یا هواپیما است که می تواند با دست استفاده شود، اما ماشین ابزار چیز بسیار متفاوتی است. ممکن است یک قطعه ظریف ماشینی باشد که یک پیچ کوچک برنجی برای یک ساعت مچی یا یک چیز عظیم به وزن صدها تن و به بلندی یک خانه تشکیل می دهد، که یک شمش فولادی بزرگ را سوراخ کرده و به پرواز در می آورد، همانطور که یک پسر بچه چوبی را خرد می کند. چوب ماشین ابزار یک ابزار برقی برای برش فلز است. قطعات برش، که به روش های مختلف ساخته شده اند، از فولاد ابزار با استحکام و سختی بالا ساخته شده اند.

به نظر می‌رسد این ماشین‌ها سریع‌تر و دقیق‌تر از مردان فکر می‌کنند

پیش‌رفته‌ترین ماشین‌ابزار ماشین پیچ خودکار است، و مانند بسیاری از ابزارهای دیگر برای پس انداز نیروی کار، خانه آن نیوانگلند است. این یک توسعه از ماشین تراش فولادی معمولی است که مرحله میانی آن تراش مانیتور است که در آن ابزارهای مختلف برش از کنار یک برجک فولادی مانند تفنگ های ۱۳ اینچی از برجک جنگی بیرون زده اند. در دستگاه پیچ غیرخودکار، برجک توسط اپراتور می چرخد ​​تا هر ابزار را وارد بازی کند، همانطور که برجک در مانیتور قدیمی می چرخید تا تفنگ یکی پس از دیگری وارد عمل شود. اما در ماشین اتوماتیک کار بدون راهنمایی انسان انجام می شود.

در ساخت پیچ، مهره، پیچ و مهره، ناودانی و سایر قطعات کوچکی که برای ساعت، ساعت، ماشین تحریر، برق باید چرخانده، مته کاری یا رزوه شود. ابزار و مکانیسم های دیگر، تنها کاری که اپراتور باید انجام دهد این است که استوک، یک میله بلند و نازک از فولاد یا برنج را به دستگاه بخوراند.

پدربزرگ های ما رویای اتومات های کارخانه ای را نمی دیدند که این کار را انجام دهند. کار مردان ساخت یک پیچ کار دشواری بود و ۲۰ یا ۳۰ دقیقه زمان می برد و هیچ دو پیچی دقیقاً شبیه هم ساخته نمی شد. در آن روزها، “دست ساز” نشانه برتری بود. امروز روز قطعات قابل تعویض است. در یک نوع خاص از دوچرخه، پیچ در یک موقعیت خاص در هر یک از هزاران دوچرخه دیگر از نوع مشابه در همان موقعیت قرار می گیرد. برای ساخت ماشین‌ابزارهایی که کار تکراری دقیقی تولید می‌کنند، سازندگان ابزار از ماشین‌های اندازه‌گیری با دقت بسیار بالا استفاده می‌کنند.

خطاها را می توان در یک پنجاه هزارم اینچ تشخیص داد

کاری که دستگاه پیچ در چرخاندن قطعات کوچک مکانیزم انجام داده است، مدرن دستگاه فرز در فرم دهی سطوح مسطح و نامنظم انجام داده است. این ابزار است که دوچرخه، ماشین تحریر، سلاح گرم، چرخ خیاطی و ساعت مدرن را ممکن کرده است. اگر ماشین‌های فرز وجود نداشت، این اقلام روزمره فقط با پنج یا شش برابر هزینه فعلی آن‌ها ساخته می‌شد.

ماشین‌های ابزار آمریکایی در میان دستاوردهای بزرگ عصر قرار دارند. آنها اساس بی جان برتری صنعتی ما هستند. به سرعت، آنها جای مردان را می گیرند و در کارخانه های بزرگ ما، جایی که قبلاً صف های طولانی مردان ایستاده بودند. در ماشین‌های تراش، اکنون فقط ردیف‌هایی از اتومات‌های چرخان با یک مهماندار ولگرد دیده می‌شوند. به نظر می رسد روز کارخانه بدون انسان نزدیک است. در آمریکا، ما آموخته‌ایم که ماشین‌های صرفه‌جویی در نیروی کار، اگرچه ممکن است برای مدتی با مشکلات موقتی کار کنند، در درازمدت به بالا بردن استاندارد زندگی کمک می‌کنند و همه مردان را ثروتمندتر به جای فقیرتر.

این گزیده برای طولانی بودن و وضوح ویرایش شده است.

این مقاله در ابتدا در شماره ژانویه/فوریه ۲۰۲۴ موفقیت مجله.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی