عمومی

در جلسه سهامداران تسلا، ایلان ماسک یک شگفتی ایجاد کرد مکاشفه درباره موفقیت

در جلسه سهامداران تسلا، ایلان ماسک یک شگفتی ایجاد کرد
مکاشفه درباره موفقیت

مانند تقریباً همه چیز در مورد شرکت، جلسات سالانه سهامداران تسلا، خوب، متفاوت است . برای یک، مردم در واقع شرکت می کنند.

بله، می‌دانم، افرادی هستند که در جلسات سهامداران دیگر شرکت‌های دولتی شرکت می‌کنند، اما این افراد معمولاً آنجا هستند زیرا آنها هستند. برای حضور در آنجا پرداخت شده است. آنها پر سر و صدا نیستند و معمولا وقتی مدیر عامل شرکت روی صحنه می رود. اوه، و آن جلسات معمولاً در یک زمین کارخانه بزرگ برگزار نمی شود.

اجلاس سالانه تسلا، از سوی دیگر، است. و اتاق معمولاً مملو از صاحبان تسلا است که اتفاقاً سهام تسلا را نیز دارند، زیرا این امتیاز را برای آنها فراهم می‌کند که در ایلون ماسک. بالاخره دلیل آمدنشان همین است.

بله، آنها می توانند به پیشنهادات رای دهند، اما اگر تا به حال جریان مستقیم یکی از این جلسات، شما این احساس را ندارید که افرادی که آنجا هستند آمده اند تا اندکی دموکراسی سهامداران را اعمال کنند. آنها آنجا هستند زیرا طرفداران فوق‌العاده‌اند.

واضح است که نقطه برجسته زمانی است که ماسک روی صحنه می‌رود. هر بار که او دهان خود را باز می کند، اظهارات معمولاً جریانی از آگاهی است – به این معنی که او می تواند هر چیزی را بگویید. برای مثال، ماسک اشاره کرد که نسخه بعدی نرم‌افزار بتای کاملاً خودران این شرکت ممکن است از ۱۰٫۱۲ به ۱۰٫۶۹ بپرد، بدون دلیل دیگری جز شوخی‌های بی‌معنی.

ماسک همچنین نکات برجسته سال گذشته را به تفصیل شرح داد، اما قبل از همه اینها، او به نکته جالبی اشاره کرد. در واقع، این حتی اولین چیزی بود که او هنگام روی صحنه آمدن گفت: 

“سال شگفت انگیزی بود. تسلا ماسک گفت که تیم کار شگفت انگیزی انجام داده است. “توانایی کار با یک گروه فوق العاده با استعداد و ایجاد محصولات عالی و تولید آن محصولات و ارائه آنها به مردم و خوشحال کردن مردم از آن محصولات – این یکی از بهترین چیزها در زندگی است.”

بر اساس همه حساب ها، تسلا یک شرکت قابل توجه است. در حال حاضر بیش از سه میلیون خودروی الکتریکی تسلا (EVs) در جاده ها وجود دارد. با در نظر گرفتن اکثر رقبای آن – حداقل، آنهایی که در حال حاضر خودروهای واقعی را حمل می کنند – بسیار چیزها را می گوید. برای مثال

Lucid، به عنوان مثال، به تازگی اعلام کرده است که هدف خود را برای تحویل ۲۰۰۰۰ خودرو در سال جاری از دست خواهد داد. این اکنون انتظار دارد حداکثر تا ۷۰۰۰ تحویل دهید. تسلا بیش از ۲۰۰۰۰۰ تنها در سه ماهه گذشته تحویل داده است.

من فکر می کنم قابل توجه است که – قبل از صحبت در مورد دستاوردهای شرکت – اولین کاری که او انجام داد این بود که اعتبار را به افرادی که در تسلا کار می کنند. شکی وجود ندارد که شرکت بدون کاری که آن کارمندان انجام داده اند، به هیچ وجه به موفقیتی که دارد نخواهد رسید، و آنها شایسته است که رهبرشان به طور علنی آن را بشنود.

برای منصفانه بودن، تسلا به دلیل ادعاهای تبعیض و بدرفتاری با کارکنان انتقادات زیادی دریافت کرده است. خود ماسک به دلیل رهبری خود و همچنین دعوای عمومی با توییتر، که او گفت قبل از عقب نشینی آن را می خرد.

اگر به تمام عوامل حواس پرتی نگاه کنید، یک درس رهبری بسیار قدرتمند در اینجا وجود دارد. هر استارت آپی با یک دیدگاه ایده آلیستی برای انجام کاری معنادار شروع می شود. این سوختی است که به شرکت‌های جوان کمک می‌کند تا جذب شوند.

در طول مسیر، اما “یکی از بهترین چیزها در زندگی” است. تبدیل می شود به “فقط بیایید بفهمیم چگونه به اندازه کافی زنده بمانیم تا بتوانیم کشتی را حمل کنیم.” این یک انتقاد نیست. ساختن یک شرکت واقعا سخت است. خود ماسک از مشکلاتی که تسلا با آن روبه‌رو بود خجالتی نبود و زمانی گفت که حمل مدل ۳ تقریباً شرکت را ورشکست کرده است.

در واقع فکر می‌کنم به همین دلیل است که ماسک به تیمش اشاره کرد. چیزی در بالا رفتن از یک سوراخ وجود دارد که باعث می شود از افرادی که با شما بالا می رفتند قدردانی کنید.

به همین دلیل، با وجود همه حواس‌پرتی‌ها، ارزش توجه به درس اینجا را دارد. به گفته ماسک، یکی از بهترین چیزها در زندگی این است که با تیمی که دوستش دارید چیزهایی بسازید که مردم را خوشحال کند. به نظر من این تعریف بسیار خوبی است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی